Friday, March 22, 2013

Tengok Politik Pas Ini.. Terlampau!!!




[admin] Semoga hati-hati yang berkumpul di Stadium Sultan Muhammad IV pada malam ini semuanya memanjatkan doa ke hadrat Allah SWT agar dikekalkan kerajaan negeri Kelantan yang berusaha meletakkan Islam di atas serta mengalahkan gelombang arus jahiliyyah yang sedang melanda, Insya-Allah.... (kredit to Khiruddin Tok Ngulu)
 
[admin] Semoga hati-hati yang berkumpul di Stadium Sultan Muhammad IV pada malam ini semuanya memanjatkan doa ke hadrat Allah SWT agar dikekalkan kerajaan negeri Kelantan yang berusaha meletakkan Islam di atas serta mengalahkan gelombang arus jahiliyyah yang sedang melanda, Insya-Allah.... (kredit to @[480150482003495:274:Khiruddin Tok Ngulu])
 

Photo di atas telah merayap ke media sosial dan amat dibanggakan oleh puak-puak pencacai pakatan ini. Kehadiran di Stadium Sultan Muhammad amat memberangsangkan dan ramai yang terangsang.
 
Bukan soal kehadiran ini yang Jokiden hendak pertikaikan, tetapi doa yang admin fb Nik Aziz tuliskan tersebut yang ingin diulas.
 
Allah maha mengetahui. Apa yang terlintas di hati umatNya tetap dalam pengetahuan Allah. Tidak ada yang terselindung. Pas jangan nak menyamakan makhluk dengan Pencipta. Sifat makhluk tidak boleh sama sekali disekutukan dengan sifat Allah swt.
 
Berdoa dan memohon kepada Allah untuk mengekalkan kerajaan Pas di Kelantan tidak menjadi kesalahan langsung, malah digalakan. Namun berdoa meminta Pas terus kekal memerintah Kelantan dengan mengatakan PAS meletakkan Islam di 'atas' adalah sesuatu yang tidak sepatutnya kerana itu satu penipuan yang nyata.
 
Bila masa PAS meletakkan Islam di atas,? bila masa PAS mempertabatkan Islam? Sebaliknya Pas meletakkan Islam dilembah kehinaan. Pas meletakkan Islam paling terkebawah. PAS nyata dan pasti meletakkan politik di atas dan Islam jatuh entah ke nombor berapa. Jadi doa tersebut adalah satu penipuan.
 
Lagi doa PAS ialah untuk 'mengalahkan arus jahiliyyah yang sedang melanda', bermakna PAS mendoakan untuk mengalahkan mereka sendiri kerana PAS lebih jahil dalam serba serbi berbanding dengan UMNO/BN.
 
Perasan betul PAS ini. Mereka ingat mereka selamanya betul. Mereka ingat mereka lurus. Mereka ingat mereka bijak. Mereka ingat mereka berjuang ke jalan Allah. Mereka ingat mereka memertabatkan syiar Islam. Mereka ingat mereka maksum. Mereka ingat mereka lebih alim. Mereka ingat mereka lebih zuhud.
 
Mereka lupa mereka sentiasa bergelumang dengan maksiat dan kemungkaran apabila bersama DAP dan PKR. Mereka lupa akhirnya mereka bersekongkol untuk melemahkan Islam. Mereka lupa bahawa mereka kini sedang berusaha menjatuhkan kerajaan orang Islam atas alasan UMNO/BN adalah jahiliyyah.
 
PAS gagal membaca agenda DAP yang tersurat dan tersirat. Atau sengaja buat-buat tidak nampak. Kenapa PAS ini terlalu buta hati untuk mengetahui semua itu. Kenapa PAS gagal memahami kehadiran Lee Kuan Yew ke pajabat Nik Aziz tidak lama dulu. Masakan tempua bersarang rendah, jika tidak ada apa-apa.
 
PAS masih tidak sedar betapa sumbangan mereka dalam memenangkan calon2 DAP dan PKR kelak akan melemahkan kuasa UMNO dan seterunya melemahkan kuasa Islam. Di Penang dan Selangor pada hari ini kuasa Islam sudah mula lemah. Apakah PAS masih mahu bermimpi dan gagal membuka minda.
 
Apakah PAS berusaha pula untuk melemahkan Islam di Negeri Sembilan, di Melaka dan di Johor. Tidak merasa berdosakah PAS apabila sumbangan undi ahli-ahli PAS kelah akan meletakkan Islam lebih mundur. Masa itukah nanti baru pemimpin PAS hendak bermuhasabah diri. Masa itukah nanti baru pemimpin PAS hendak sedar diri.
 
Masa itukah nanti baru pemimpin PAS sudah terantuk baru nak terngadah.  Apa agenda DAP di Penang dan Selangor, sepatutnya sudah mampu membuka fikiran pemimpin PAS. Jika sesat dihujung jalan segeralah kembali ke panggkal jalan sebelum nasi menjadi bubur.
 
Tidak ada dalam kamus DAP dan PKR untuk membelai PAS dan agenda Islamnya. DAP hanya mahukan undi dan kuasa. Kenapa PAS tidak mahu faham tentang perkara ini. Agenda DAP hendak menghapuskan pembelajaran subjek agama di sekolah-sekolah. Kenapa tidak faham wahai PAS. Jika subjek agama Islam hendak di ajar juga DAP akan memasukkan pula subjek agama lain iaitu Budha dan Kristian dalam sukatan mata pelajaran. Kenapa tidak mahu percaya wahai pemimpin dan pencacai PAS.
 
Di mana maruah PAS bila serbuan ke atas gereja disergah oleh DAP dan PAS menikus. Di mana maruah PAS apabila DAP di Selangor dan Perak menuntut wang zakat supaya diberikan juga kepada bangsa lain kerana wang zakat adalah juga wang cukai yang dibayar oleh rakyat.
 
Di mana maruah PAS apabila arak dirampas, kemudian di suruh pulangkan semula semata-mata kerana takutkan Ronnie Lui dan DAP. Di mana maruah PAS apabila Khalid Samad selamba je melawat kilang arak di Shah Alam.
 
Di mana maruah PAS apabila undang2 yang PAS laksanakan selama 20 tahun boleh pula diubah semata-mata kerana takutkan DAP.
 
Di mana maruah PAS apabila bercambahnya rumah urut dan pusat hiburan serta pusat pelacuran di Selangor, Kedah dan Pulau Pinang dan tiada sanggahan atau demontrasi oleh PAS kerana takutkan DAP. Di mana maruah PAS apabila kerajaan PAS Kedah membenarkan etika berpakaian untuk persembahan di ubah setelah digertak oleh DAP. Di mana kebijaksanaan PAS.
 
Di mana maruah PAS atas desakan DAP Kalimah Allah boleh diguna pakai oleh penganut agama lain dan kini pencacai sibuk pula untuk menterbalikkan kata-kata PM, Menteri Dalam Negeri dan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang membenarkan penggunaan kalimah Allah. Mana maruah mu Pas??????????????????
 
Di mana maruah PAS apabila Nuar secara terang-terangan menghina HJ Hadi dan Nik Aziz dalam satu ceramah di Sabah, tetapi apabila bertemu dalam majlis di sini, mereka buat-buat tidak tahu sahaja seolah-olah tidak ada apa yang berlaku. Mana muka nak letak.

Di mana maruah PAS apabila Mursyidul Am membeli kek hari jadi sendiri dan dengan tersipu-sipu malu pergi menyambutnya di rumah Karpal Singki seorang penentang tegar Islam yang nyata.

Di mana maruah PAS apabila rutin Sambutan Maulidul Rasul sejak berpuluh tahun dahulu, tetiba diberhentikan oleh kerajaan DAP PP dan diikuti oleh Kerajaan PAS Kelantan.
 
Inikah yang PAS katakan kerajaan yang mempertahankan Islam. Inikah doa yang Pas baca. Jangan memutar belitkan fakta wahai PAS. Kalian telah memperkenalkan negara berkebajikan, jangan lagi berani mendabik dada dan berselindung di sebalik agama, kelak Allah akan lebih murka dan PAS terus menerima bala.
 
Beramal ibadatlah mengikut yang sepatutnya, teruskanlah negara berkebajikan tetapi jangan sekali-kali menipu rakyat di mana juga bahawa PAS masih memperjuangkan Islam dan UMNO tolak Islam. Besar balanya nanti apabila melakukan sesuatu yang bertentangan dengan apa yang diperkatakan.
 
Cukup-cukuplah PAS... jangan bersandiwara lagi dalam bab-bab agama ini. Kerusi kalian kelak tetap minoriti dan kalian tidak dapat bersuarapun dalam pakatan. Kenapa tidak mahu sedar wahai pemimpin PAS??
 
Mulai hari ini wahai pemimpin PAS, demi Islam semata-mata, tujukanlah segala kritikan dan sanggahan mu ke arah DAP dan PKR dan bukannya kepada UMNO. Buangkan ayat-ayat yang meloyakan di dalam war room mu seperti "sabar dulu, kita nakkan kuasa, kita nakkan Putrajaya, dah dapat nanti tahulah kita nak buat macam mana dengan DAP dan PKR ni.." Ini menipu diri sendiri wahai pemimpin Pas, kerana anda tidak akan mampu menentang DAP.
 
Jangan lagi berterusan menipu pengikut wahai pemimpin PAS. Cacing sudah naik ke mata. Air sudah sampai ke paras hidung, jangan disebabkan leka, kalian akan lemas nanti. Kalian mempunyai ratusan jika tidakpun ribuan alasan untuk mengutuk atau menyanggah DAP dan PKR.

Doa supaya UMNO/BN KO sudah, doa untuk kemenangan Kerajaan PAS Kelantan sudah. Jokiden nak ingatkan tentang Qada dan Qadar Allah. Sekiranya Kelantan kalah juga dalam PRU13 kelak, jangan sesekali kata sebab pengundi hantulah, UMNO rasuahlah, taktik kotorlah dll, sebaliknya anggaplah doa kalian tidak di makbulkan oleh Allah swt, sebaliknya doa rakyat Kelantan yang tertindas dan dizalami telah diterima Allah. 
 
Doa admin fb Nik Aziz tersebut tidak lebih daripada doa politik.


20 maut rusuhan penduduk Islam, Buddha di Myanmar


YANGON 22 Mac - Sekurang-kurangnya 20 orang maut dalam kejadian rusuhan yang melibatkan penduduk Islam dan Buddha di beberapa buah kampung di tengah Myanmar hari ini.

Sekeping gambar yang menunjukkan keadaan huru-hara di bandar Meiktila disiarkan hari ini, selepas sekumpulan perusuh Buddha diketuai oleh golongan sami, menggeledah dan membakar rumah penduduk Islam sejak kelmarin. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130322/dn_35/20-maut-rusuhan-penduduk-Islam-Buddha-di-Myanmar#ixzz2OGIRqfgw
© Utusan Melayu (M) Bhd
 
 Jika suatu hari nanti peristiwa seperti ini berlaku di Malaysia, apakah PAS tidak mempunyai saham?

 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment