Monday, March 18, 2013

Bagai Cacing Kepanasan.. Cepatnya Pas Melenting..

Bagi pencacai ini adalah bill board terbaik pakatan.. kih..kih..kih
 
 
Tak sempat siang nampaknya Pas nak menaikan papan tanda ni, cepat betul mereka respon. Berkesan sungguh cabaran yang PM lontarkan tempoh hari. Jika dalam isu airlah Pas segera respon begini tidak adalah masalah air di Kelantan. Jika dalam isu tanahlah Pas segera respon macam ini, tidak adalah tanah yang akan tergadai kepada DAP.
 
Komen2 dalam fb juga nampaknya hangat dalam masa sekejap sahaja posting dibuat. Biasalah puak pencacai pakatan ini bukan mahu beralah pun, menegakkan benang yang basah.
 
Mohd Sharif Ahmad Pas mana mahu mengaku dosa-dosa dia, kerana Pas selamanya beranggapan dia tidak pernah berdosa. Sebenarnya bukan 7, tetapi ada beratus atau mungkin beribu lagi dosa Pas terhadap rakyat..
 
 
BILLBOARD TERBAIK!!!!...TGNA TEMPELAK NAJIB RAZAK PASAL "7 DOSA BESAR" YANG TELAH DILAKUKAN OLEH KERAJAAN PAS/PR KELANTAN!!!!

Billboard yang melontarkan soalan dan cabaran serta menempelak kepada Najib Razak dan semua kepimpinan UMNO samada di Putrajaya maupun diperingkat negeri Kelantan.

Sudah 23 tahun TGNA memmipin kerajaan PAS/PR Kelantan sebagai MB, tiba-tiba UMNO mau membicarakan pasal dosa...
pahala.

Semenjak bila pula Najib Razak menjadi Ulama Besar UMNO?

Semenjak bila Najib Razak tahu dosa pahala?
 
 
Cepat betul Nik Ajis dan pengikut PAS terasa pedas dicilikan oleh DS Najib. Entah berapa belanja yang dikeluarkan untuk buat banner yang siap dengan lampu tu un...tuk tanya balik dengan UMNO.

Sayangnya dengan soalan yang tertera pada banner tersebut semakin menunjukkan dengan jelas bahawa orang-orang PAS ni memang dah dibutakan mata dan hati untuk melihat kebenaran dan kebaikkan.

Rasanya kalau nak jelaskan apa yang UMNO dah buat untuk rakyat Kelantan, banyak... itupun kalau terbuka mata hatinya. Cuma satu aje nak aku ingatkan kat Nik Ajis dan suku sakat PASnya. Agaknya selama ni dah berapa banyak masjid yang diusaha dan didirikan hasil perjuangan UMNO Kelantan yang dah di'tumpang' oleh mereka untuk mengerjakan ibadat di dalamnya?

He...he...he... tapi susah juga ya? Kalau masjid UMNO yang usahakan, tapi kunci syurga Nik Ajis dan PAS yang jaga!!-Tok Guru
 
 
 
 
Seperti Nik Aziz, bukan sedikit pencacai pakatan yang mempertikaikan kelayakan agama Perdana Menteri untuk bercakap soal agama, dosa dan pahala. Macamlah mereka sahaja yang layak untuk bercakap soal dosa pahala ini. Orang lain tidak layak dan tiada hak. Kata negara demokrasi.
 
Demikianlah jumudnya pemikiran puak pencacai pakatan terutamanya Pas ini. Mereka sering menganggap diri mereka sahaja yang betul, orang lain semuanya salah.
 
Perkara-perkara yang disebutkan oleh PM tersebut adalah kenyataan dan Pas kena menerima hakikat tersebut. Namun bagi Pas ni kitapun paham, bagi dia semuanya tidak berdosa sekiranya puak mereka yang lakukan. Perkara itu hanya menjadi dosa apabila orang lain yang melakukannya. Itulah antara sebab kenapa mereka terus berada dalam kesesatan.
 
Pas harus faham, bukan sahaja menolak hukum hudud sahaja yang berdosa?? banyak lagi benda-benda dalam dunia ini jika dilakukan adalah berdosa termasuklah mengatakan UMNO menyebarkan gambar Nuar beromen dengan seorang lelaki. Menuduh tu berdosa, mana tahu cybertroper Pas sendiri yang menyebarkan gambar tersebut kerana dah muak dengan Nuar. Atau mungkin Nuar sendiri yang menyebarkannya demi untuk meraih simpati. Dia boleh buat apa sahaja. Ini sedap mulut sahaja menuduh UMNO yang melakukannya.
 
Kerajaan yang tidak memakmurkan negeri juga dianggap berdosa. tetapi bagi Pas tidak berdosa. Tidak menyediakan air bersih satu dosa besar tu, tapi bagi Pas itu bukan dosa.
 
Tidak mempertahankan Kalimah Allah daripada dipersendakan oleh orang bukan Islam, boleh menyebabkan dosa besar juga tu, tapi malangnya Pas anggap itu bukan satu dosa. Pelik dan ajaib kita dengan puak-puak Pas ni daripada tok Guru sehinggalah kepada pencacai hingusan.
 
PM berkata benar dan Pas bertanggung jawab terhadap kegagalannya membela nasib rakyat di Kelantan dan Kedah. PM berkata benar apabila mengatakan Pas berdosa kerana tidak mempertahankan Kalimah Allah.
 
Nik Aziz seperti juga pencacainya bersikap angkuh apabila bertanya tentang dosa UMNO selama 23 tahun terhadap rakyat Kelantan. Ini mesti nak kenen tentang isu royalti minyaklah tu. Ish..ish nak tambah dosa ke?
 
Berbillion-billion sumbangan kerajaan pusat kepada rakyat Kelantan sepanjang tempoh itu. Nak nafi ke?. Royalti ciput je jika nak ikut kelayakan. Inilah perangai Pas yang tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang mereka perolehi.
 
Jika tidak adalah wang sumbangan dari kerajaan Pusat kita tidak tahulah apa nak jadi dengan pembangunan Kelantan. Nak harapkan Pas, setakat menaikkan papan tanda tu bolehlah. Setakat nak kutip derma dalam ceramah tu bolehlah. Lepas tu duit derma hilang entah kemana, kita tidak pula diberitahu.
 
Sepatutnya Pas berterima kasih kepada PM kerana berani menegur kerajaan Pas Kelantan. Ingatan tersebut sepatutnya digunakan oleh Pas untuk merenung kembali dan bertanya diri sendiri, berdosakah aku? Seperti cikgu abc bertanya kafirkah aku?
 
Ini tidak bila terkena batang hidung sendiri cepat pulak puak-puak Pas ni melenting dan mempertikaikan pula kelayakan agama seseorang. Marah sangat orang lain menyebut dosa ni. Pas sahaja yang layak menyebut dosa pahala. Kitab mana yang mereka pakai ni? 
 
 
  

7 dosa besar pembangkang

TANAH MERAH 15 Mac - Pakatan pembangkang telah melakukan tujuh dosa besar kepada seluruh rakyat Malaysia, maka mereka perlu dihukum dan tidak layak mentadbir negara ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.
 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, dosa pertama yang dilakukan ialah para pemimpin pembangkang terutama Pas telah gagal mempertahankan kesucian agama Islam daripada dihina kerana sangat mengimpikan Putrajaya.
 
"Pas tidak mempertahankan kalimah Allah. Pas tidak mempertahankannya, kenapa ? Kerana dia kira kerusi, kerana takut DAP dan kerana kira undi maka Pas tidak letakkan Islam di tempat paling tinggi.
"Kalau berjuang atas nama Islam, kalau parti Islam kenapa tak letakkan Islam di tempat tertinggi," katanya ketika berucap merasmikan Majlis Bekwoh Bersama Perdana Menteri yang dihadiri lebih 50,000 rakyat Tanah Merah di sini hari ini.
 
Perdana Menteri berkata, dosa kedua yang dilakukan pembangkang ialah perjanjian sulit antara Pas dan DAP selepas pilihan raya umum lalu apabila Pas memberikan lebih 4,000 hektar kepada dua pemimpin DAP Perak semata-mata mahu jawatan Menteri Besar Perak dijawat oleh pemimpin Pas.
 
Beliau berkata, dosa ketiga ialah apabila hutan di Kedah dan di Gua Musang, Kelantan dibotakkan untuk diambil balaknya manakala dosa keempat ialah keceluparan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua yang menghina anggota keselamatan di Lahad Datu, Sabah.
 
Menurut Najib, dosa kelima yang dilakukan pembangkang ialah tidak menunaikan janji mereka dalam manifesto pilihan raya umum 2008 di negeri-negeri yang telah ditadbir pakatan pembangkang.
"Orang kata pengkhianat bangsa dan negara, saya kata perbuatan yang keji daripada pemimpin yang keji, jadi hukum untuk pemimpin yang keji ialah kita tolak mereka.
 
"Dosa kelima ialah janji tidak ditepati. Janji kosong, janji 2008 tinggal janji, tanya pada ibu tunggal, warga emas dan yang menghantar anak di tadika. Dapat elaun tak, mereka tak dapat, hampa," kata beliau.
 
Sementara itu, menurut beliau, dua lagi dosa besar yang dilakukan pembangkang ialah apabila Pas menipu rakyat dalam soal tahaluf siyasi serta kegagalan parti itu mengekalkan matlamatnya menubuhkan negara Islam.
 
"Dulu dalam tragedi Memali katanya kalau bunuh orang kerajaan, bunuh polis maka isytihar syahid, dikebumikan tanpa kafan, kerana mereka kata tahaluf siyasi Barisan Nasional (BN) tetapi hari ini mereka tahaluf siyasi dengan DAP.
 
"Apabila dia nak buat negara Islam, pemimpin DAP kata langkah mayat saya dahulu, Pas pula tunduk, tetapi hari jadi pergi ke rumah dia, di manakah maruah orang ini.
 
"Dosa yang ketujuh ialah mempermainkan matlamat kononnya negara Islam, lepas itu negara kebajikan, apabila dekat pilihan raya timbul pula hudud tetapi apabila terbit manifesto, hilang negara Islam hilang hudud, mereka ini tipu, 'belawok'," tegas Perdana Menteri.

 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment