Saturday, March 23, 2013

Habislah BN Kali Ini.. Projek Inilah Puncanya Tamrin Ghaffar Join Pas..


 

Jika tidak sanggup jangan tengok gambar tu lama-lama, cepat-cepat baca dan pindah ke blog lain. Tapi hanya itu gambar yang Jokiden ada.
 
Sebentar tadi Sebuah lagi pertubuhan ulama pondok di Kelantan bangun menunjukkan sanggahannya kepada PAS khususnya Tok Guru. Perbuatan Pas sejak mutakhir ini sudah tidak dapat lagi diterima oleh kebanyakan penyokong Pas sendiri.
 
Mereka memahami tujuan sebenar Pas hari ini bukan lagi untuk 'memperjuangkan agama' sebaliknya lebih kepada memperjuangkan nasib untuk ke Putrajaya. Tidak salah, namun jangan menipu rakyat kononnya masih hebat memperjuangkan Islam.
 
Tidak ada lagi dah, orang Kelantan yang suatu ketika dahulu sanggup membujur lalu melintang patah dalam mempertahankan pemimpin Pas, kini sudah berakhir dah. Mereka sudah tidak peduli lagi dan bagi mereka adalah haram sekiranya memberikan undi kepada Pas dalam PRU nanti sebab undi itu juga bermakna undi untuk DAP dan PKR.
 
Mereka sudah insaf dan ini bukan konspirasi UMNO/BN, tetapi jelas daripada hati nurani pengikut tegar Pas sendiri. Mereka nampak UMNO lebih banyak mempertahankan dan mempertabatkan Islam daripada Pas sendiri yang lebih banyak cakap dari bertindak.
 
Banyak cakap, banyak silap, banyak silap banyak dosa. hari ini Pas gagal membangunkan umah, lalu Pas gagal untu7k berhadapan dengan rakyat. Kelak Pas juga akan gagal menjawab di depan Allah kenapa setelah diberikan amanah oleh rakyat selama berpuluh tahun Pas gagal memikul amanah tersebut. Bila Pas membenarkan penggunaan Kalimah Allah digunakan oleh penganut ahgama asing atas sebab politik dan bukannya atas sebab agama maka Pas telah gagal dalam Fardhu Ain.
 
Bila Pas gagal menyediakan tempat beribadat yang sempurna dan bekalan air bersih yang sempurna, maka Pas telah gagal pula dalam fardhu kifayah. Ikut manapun Pas telah gagal. Jadi projek kecil pun bolehlah dibanggakan untuk disuakan kepada rakyat menjelang PRU13 ini.  
 
Kalau setakat buat jamban, rasanya Tok Ketua Kampung pun boleh buat kerana ia tidak memerlukan perancangan hebat seorang YB. Namun kita berasa hairan juga kenapa Pesuruh Jaya Pas Selangor ini begitu bermegah dan teruja dengan projek jamban ini. Tidak ada ke projek lain. Memang layak diberi hadiah cangkul ni. Kalau hadiah penyapu kang buruk sangat pulak maksudnya. 
 
Inilah akibat terlampau banyak berpolitik sehinggakan kerja sebegini rupapun hendak dijadikan modal untuk meraih undi. Kok merasmikan penubuhan koperasi berhad pun lebih hebat lagi daripada merasmikan jamban ini. Habislah Pas.
 
Kalaulah YB Datuk Ibrahim Ali yang merasmikan ini, tunggulah sehingga tak cukup tanah puak-puak Pas ni mengutuk beliau.


   jamban
Baca juga kisah selanjutnya di sini.



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

3 comments:

  1. aku dah cakap.. pemimpin2 pas ni mana tau buat keje.. yg diorg tau berceramah siang malam memaki, fitnah, kata org itu, org ini tak tau buat keje, lepas tu sakau duit derma siang malam...

    tak caya tengok lah.. buat jamban pun bagi pemimpin2 pas dah macam buat buat putrajaya diorg punya bangga dan tunjukan pada rakyat kelantan...

    puluhan tahun pas perentah kelantan apa pembangunan diaorg dah buat..?? satu masjid pun tak terbuat.. air utk rakyat pun macam air longkang.. alasan takdir3... tapi pemimpin2 pas hidup kaya raya, senang lenang..

    masa utk TUKAR

    ReplyDelete
  2. Muka semua pemimpin PAS memang tahap JAMBAN.

    ReplyDelete
  3. kahkahkahakahkaahkah.....takat tu saaja standard org india bagi org pas ni..tu dia...bagi jamban saja.....dei...tambi..lu org mau sokong lagi ka ini parti tarak guna punya....ini parti pas haaa....tarak tau bikin kerja tau..dia org cuma tau...kasi tambah bini..pasai dia org byk kongkek kuat oooo....bikin ceramah...maki sana..maki sini...kemudian ..minta derma...habis ceramah..dia org pecah share itu tabung..itu saja dia org tau ini pas punya org...dia ingat itu sudah besar la apa dia sudah bikin sama lu punya bangsa...itu auta la tambi...

    ReplyDelete