Saturday, April 6, 2013

Putrajaya Kini Sudah Ditawan..

 
Purple walk.. habislah pakatan..
 
 
Semalam 5 April Jokiden ke Pusat Pentadbiran Kerajaan Malaysia iaitu Putrajaya pada sebelah tengah hari dan petang. Kemudian pada sebelah malamnya Jokiden ke INTAN Damansara, juga merupakan pusat pentadbiran kerajaan.

Program di Putrajaya ialah bersama dengan Tengku Abdul Aziz, bekas Naib Pengerusi DAP. Hadir lebih kurang 300 orang terdiri daripada Kelan UMNO Pegawai Kanan Pesara Kerajaan. Lalu mereka terdiri daripada mereka yang hampir 95% bergelar Tan Sri, Dato' Seri dan Dato'
 
Mereka adalah bekas-bekas pegawai kanan kerajaan yang telah bersara dan Kelab ini diterajui oleh Tan Sri Dr Aseh Che Mat. Mereka dari pelbagai bidang perkhidmatan yang membuat dasar dan pelaksana dasar suatu ketika dahulu, termasuklah dari perkhidmatan polis dan tentera. 
 
Kelab ini ditubuhkan sejak 2009 dan beberapa perjumpaan telah diadakan. Setiap negeri mempunyai cawangan dan penerajunya pastilah yang bergelar Tan Sri atau Dato'
 
Berbeza sekali dengan 5 orang bekas Jeneral yang menyertai pembangkang tersebut, mereka ini nampaknya masih setia bersama kerajaan dan mereka begitu perihatin dengan apa yang sedang berlaku dalam senario politik tanah air ketika ini.
 
Ada yang datang daripada Perak, Johor dan Melaka. Ada yang datang secara bersendirian dan ada yang datang dengan pengangkutan bas. Dalam usia emas Jokiden dapat merasakan keterujaan mereka apabila menyertai perbahasan. Oleh kerana mereka terdiri daripada bekas pegawai kanan, maka apa yang mereka sampaikan adalah penuh dengan info2 yang menarik.
 
Tengku Aziz tidak mengambil masa yang lama bercerita kisah DAP dan kisah dia menyertai DAP dan akhirnya meninggalkan DAP. Isinya tidak ada beza dengan apa yang telah kita ketahui menerusi media massa dan media sosial. Kelab ini pada 8 hb April pula akan bersama dengan Perdana Menteri juga di Putrajaya iaitu di PICC. Dijangka lebih 3,000 orang akan menghadirinya.
 
Apa yang ingin Jokiden catatkan di sini bukan kisah majlis bersama dengan Tengku Aziz ini. Sebaliknya ialah tentang suasana Putrajaya kini yang ceria dengan kibaran bendera di segala sudut. Di keliling bukit, di sepanjang jalan dan di kiri kanan jambatan.
 
Di mana-manapun hanya kelihatan bendera Barisan Nasional berkibar tanpa gangguan. Terdapat rubuan pelancung asing dan juga pelancung tempatan di merata tempat, namun yang menjadi tumpuan pastilah berhampiran kawasan Masjid. Bas persiaran berpuluh-puluh. Bangga Jokiden walaupun semalam bukannya hujung minggu. Semalam hari Jumaat.
 
Seorang daripadanya berlari-lari menuju ke kereta Jokiden apabila memasuki petak parking. Dia dengan kameranya terus mengambil gambar, tup tap, tup tap, klik. Bila Jokiden tanya kenapa ambil gambar kereta Jokiden, dia kata warnanya yang cantik. Ish..ish..ish. ke situ pulak.
 
Kami berbual sebentar, sementara rakan-rakannya datang mengerumuni kereta Jokiden. Lantaklah. Dia memberitahu baru sahaja tiba dari California dan di bawa ke situ dengan bas persiaran. Apabila ditanya di mana mereka menginap, katanya di Kapal Persiaran Mewah, Cruise.
 
Biasalah jawapan standard pelancung asing ni, Malaysia bagus, Malaysia Indah, Malaysia mesra, bla..bla..bla..,walaupun baru beberapa jam menjejakkan kaki ke bumi ini.  Takkan mereka nak kutuk pulak kan.  
 
Di tepi tasik juga penuh dengan orang. Sambil melihat ikan mereka lebih banyak bergambar. Di tempat makan, kerusi meja penuh sesak. Nasi kandar mamak kelihatan laris betul. Bukan murah tu, Dengan dua jenis lauk biasa dan segelas air sudah RM15.
 
Di situ tidak ada yang merungut tentang harga makanan dan minuman. Nak, ambil dan bayar. Agak-agaknya budak-budak pencacai ni pernah tak pergi makan di situ, kerana dalam ceramah mereka asyik mengatakan kos sara hidup kini semakin meningkat. Tidak logiklah kalau kos sara hidup makin menurun.
 
Dia asyik nak menyamakan dengan zaman Nuar menjadi Menteri Kewangan dahulu di mana ketika itu harga minyak mentah dunia ialah RM66 satu tong berbanding sekarang RM300 satu tong. Mereka ingin kembali ke zaman Nuar di mana harga sekeping petai tua ialah 20 sen sepapan. Kini petani telah menjual  sepapan petai dengan harga RM1. nak ambil, tak nak jangan makan petai.
 
Duduk makan di sebelah meja Jokiden ialah sepasang pelancung Cina. Penuh pinggan mereka dengan goreng udang galah. Bila Jokiden tanya mamak tersebut harga udang itu ialah antara RM30 ke RM40 seekor. Pelancung itu tentunya membawa duit yang banyak. Dua tiga ekor kucing juga dijamunya dengan udang tersebut. Yang indahnya semua sisa makanan kucing itu dibersihkannya semula.

Di INTAN Bukit Kiara, Jokiden menghadiri satu majlis lagi yang melibatkan pegawai awam. Turut hadir ialah Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) INTAN adalah di bawah JPA. Seorang Dato' semasa mengalu-alukan kehadiran kami turut dengan semangatnya mengatakan dia orang BN dan memakai baju biru adalah lambang pernyataan hatinya.

Bukan majlis politik namun Dato' tersebut yang juga seorang pesara kerajaan yang masih lagi menyumbang dalam bentuk nasihat dalam pelbagai perkara, tanpa segan silu menyarankan bahawa BN adalah yang terbaik untuk rakyat Malaysia.

Dua majlis yang  melibatkan kakitangan kerajaan dan bekas2, mengambil kesempatan agar semua kami menyokong BN, bermakna, jelaslah hanya segelintir sahaja pegawai awam yang masih tegar menyokong pembangkang. Mungkin hanya sekitar 20% daripada 1.4 juta kaki tangan awam yang bersimpati dengan puak pakatan ini atas sebab-sebab yang mereka sahaja mengetahuinya.

Stadium Putra juga ditawan pada malam ini sempena pelancaran Manifesto Barisan Nasional, Aku Janji dengan penuh gilang gemilang sebagai semarak obor pembakar semangat menuju kejayaan yang cemerlang.
 
   
Stadium Putra 6/4/13
 
 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Lagi Petanda PAS Nak Kalah... Tajuk Yang Paling Jokiden Gemari.


 
Azizan dikatakan tersadung sesuatu di tangga.. tumbang!!!
 
 
Nuar dikatakan jatuh terjelepoh akibat disergah oleh Ummi Hafilda di Pegoh.. tumbang!!!
 
 

Apa hal ni, banyak pula yang terjatuh sejak kebelakangan ini. Alamat tidak baik ke?. Selepas pemimpin, penyokong pula jatuh.
 
Jika berlaku kepada pemimpin UMNO/BN atau perkasa begini, mahu tidak cukup muka surat para pencacai pakatan memainkan isu ini.
 
Jatuh ini selalunya membawa alamat yang tidak baik, entah ia entah tidak. Tetapi dalam waktu terdekat kerapa sangat pemimpin pembangkang terjatuh, maka bolehlah diandaikan bahawa perjuangan mereka juga akan terjatuh.
 
Persekongkolan mereka akan terjatuh. Persefahaman antara tiga pakatan tersebut akan musnah dan mereka akan terus bercakaran sesama sendiri. Tanpa persepakatan maka akan muncul lebih banyak calun-calun bebas dalam PRU13 ini nanti.
 
Terkini musibah melanda lagi pakatan bukan sahaja dalam perebutan memilih tempat yang selamat untuk ditandingi, tetapi juga perebutan dalam mengumumkan calun-calun yang akan bertanding. Semakin kalut puak-puak ini dan semkain tipis harapan mereka hendak menang.
 
Nik Aziz tanpa hujan dan tanpa ribut petir mengeluarkan kenyataan terbaru iaitu sembahyang orang UMNO tidak mendapat pahala. Ingat dia ke yang menyediakan pahala untuk semua orang Islam ni.
 
Biasalah ayat bisa dia, UMNO tolak Islam. Itu je yang dia faham dalam hidup dan perjuangan dia. Bila diberitahu yang UMNO tidak menolak Islam, sebaliknya dia sendiri yang mempersendakan Islam dan menolak Islam serta sekutunya DAP, maka dia tidak mahu percaya. Mungkin dalam hatinya berkata "mana ada PAS tolak Islam"
 
Itu sahaja yang dia tahu. UMNO kebangsaan, PAS Isle. Perbandingan Nik Aziz selalunya tidak masuk akal, tetapi apa nak buat, itu je yang dia tahu sebut.
 
Bila diberitahu bahawa dalam perlembagaan UMNO jelas dinyatakan perjuangan untuk menjaga kesucian agama Islam, dia tidak mahu percaya. Apabila dikatakan di dalam Perlembagaan PAS tidak ada perjuangan Islam dia melenting. Payah dengan dia ni. Selayaknya dia bertanding satu lawan satu dengan Tok Mon.
 
Apa kata UMNO pergi pujuk Tok Mon suruh dia bertanding melawan Nik Aziz, tengok siapa yang lari tengah malam. Jika mereka kata UMNO memperlekehkan PRU umum dengan meletakkan wanita berusia hampir se abad untuk beradu dengan dia, maka kita akan jawab, itupun yang layak untuk dia hadapi. Apa bezanya usia 83 tahun dengan 93 tahun. Serupa.
 
  
 


PRU-13: Ceramah tempat gelap, penyokong Pas jatuh parit

ORANG ramai membantu seorang lelaki penyokong Pas yang terjatuh ke dalam parit ketika menyeberanginya dalam keadaan gelap dan tanah licin akibat hujan, sewaktu Mohamad Sabu berucap pada ceramah Pas di Bandar Baru Uda, Johor Bahru malam tadi. - UTUSAN/RAJA JAAFAR ALI
 
JOHOR BAHRU 6 April - Gara-gara sikap parti-parti pembangkang yang gemar mengadakan ceramah di tempat sempit dan gelap, akibatnya para penyokong mereka menanggung azab.
 
Dalam satu majlis ceramah Pas di di Bandar Baru Uda di sini malam tadi, seorang pengunjung yang juga penyokong parti itu terjatuh parit ketika menyeberanginya dalam keadaan gelap.
 
Orang ramai terpaksa membantu lelaki berusia 50-an itu yang dipercayai tergelecek ke dalam parit berkenaan kerana keadaan tanah yang licin dan berlumpur selepas hujan pada petang semalam.
 
Kejadian tersebut berlaku ketika Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu sedang berucap di atas pentas. Turut berceramah sebelumnya ialah Naib Presiden, Salahuddin Ayub.
 
Ekoran kejadian itu, pengacara majlis, Onn Jaafar, yang juga Ahli Badan Perhubungan Pas Johor terpaksa membuat pengumuman agar pengunjung yang hadir hati-hati melangkah bagi mengelakkan sebarang kecelakaan dan kecederaan. - UTUSAN ONLINE



 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Hj Hadi Dan Nik Aziz Akhirnya Memohon Maaf....


  
 

Di dalam suasana kempen PRU ini banyak orang ingin mengambil kesempatan untuk bertemu dengan Tun Dr Mahathir Mohamad semata-mata kerana berhasrat memohon maaf daripada beliau di atas keterlanjuran silam.
 
Zulkifli Nordin memohon Maaf. Cikgu abc memohon maaf. Ulama pondok juga memohon maaf. Hari ini ditunjukkan gambar Dr Sidek Baba menemui Tun Mahathir semata-mata untuk memohon maaaf.
 
Tun Mahathir berjiwa besar, dia menerima sesiapa sahaja dan memaafkan sesiapa sahaja. Apa sebenarnya kesalahan mereka dan berjuta yang lain terhadap Tun Mahathir? Selain daripada hasrat untuk membunuhnya, mencaci dan menghina beliau serta memaki hamun siang dan malam,ramai juga yang  rasa bersalah kerana bersekongkol dengan puak-puak pembangkang dalam menentang beliau secara berlebihan semata-mata kerana beliau memecat Nuar Brahim.
 
Ingin ditegaskan di sini Nuar Ibrahim dipecat selain daripada sebab-sebab moral dan penyalah-gunaan kuasa, dia juga dipecat atas desakan dua rakan karib beliau sendiri iaitu Karpal Singki dan Mat Sapu. Jika kita ingat pada tahun 1997 mereka berdua inilah yang terlalu gila mendesak Tun Mahathir supaya memecat Nuar anak Brahim ini.

Ramai pihak yang telah memohon maaf kepada mantan Perdana Menteri atas keterlanjuran mereka dalam membuat tuduhan yang tidak berasas suatu masa dahulu. Jenerasi dahulu akhirnya mengakui bahawa Tun Mahathir berada di pihak yang benar.
 
Seperti yang selalu orang sebut, kebenaran akhirnya akan muncul. kebatilan akan musnah. Hari ini Tun Mahathir semakin dihargai dan biasalah beliau tidak kisah dengan itu semua dan seboleh mungkin akan melupakan dan memaafkan orang-orang yang pernah mengutuknya dahlu.
 
Jika diimbas kembali cacian terhadap beliau amatlah keterlaluan dan sangat kejam. Beliau digelar sebagai maha zalim, maha firaun, maha kuku besi dan maha kroni. Darah beliau dihalalkan oleh para pemimpin PAS. Beliau diberi gambaran yang paling buruk oleh puak pembangkang namun beliau masih bertahan ketika itu dan mampu menerajui negara dengan jayanya.
 
Beliau dibenci, disayangi dan dikagumi. Kini beliau ingin membalas semua itu dengan memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi terhadap UMNO/BN. Penglibatan beliau nampaknya berkesan dan membawa impak. Ini tidak menyenagkan puak pembangkang terutamanya Lim Kit Siang.
 
Generasi terkini sepatutnya tidak terikut-ikut dengan generasi lalu yang mengutuk beliau tanpa asas. Jika kalian turun ke gelangang PRU13 dengan semangat waja untuk mengundi buat pertama kalinya, maka ingatlah ketika kalian berusia antara sehari sehingga kalian berusia 21 tahun kini, sedikit sebanyak jasa Tun Mahathir sempat kalian nikmati. Tidak mengapa jika hendak mengundi selain UMNO/BN, namun elakan daripada berprasangka buruk terhadap Tun. 
 
Oleh kerana sudah terlalu ramai memohon maaf kepada beliau, apakah masih belum terbuka pintu hati Nik Aziz dan Hj Hadi untuk turut memohon maaf sementara kesempatan masih ada. Atau mereka berdua beranggapan tidak ada sebarang kesalahan mereka terhadap Tun selama ini. Entahlah.
 
 

Rancang bunuh: Zainon lega selepas mohon maaf kepada Dr. Mahathir

DR. Mahathir Mohamad bersama Zainon Ismail (lima dari kiri) dan Abdullah Saamah (enam dari kanan) serta wakil-wakil NGO dan ulama pondok dalam pertemuan di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, semalam.
 
PUTRAJAYA 3 April - Sekumpulan ulama pondok yang sebelum ini penyokong tegar Pas termasuk percaya ahli UMNO sebagai orang kafir memohon maaf kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.
 
Selain itu turut meminta maaf dengan Dr. Mahathir hari ini ialah Zainon Ismail atau C.N. Al-Afghani yang mengakui pernah merancang untuk membunuh bekas Perdana Menteri tersebut bagi mempercepatkan proses pemerintahan Pas.
 
Zainon berkata, beliau berasa lega selepas memohon maaf daripada Dr. Mahathir dan sedar bahawa dasar-dasar Pas sebelum ini adalah tidak betul.
 
"Pada Januari 2003, Haji Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) nyatakan Perlembagaan daripada penjajah boleh digunakan oleh barisan alternatif dan ini bermakna dia pun setuju Perlembagaan yang digunakan oleh kerajaan Dr. Mahathir adalah betul.
 
"Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Lim Guan Eng juga bersetuju andainya menang Pilihan Raya Ke-13 (PRU-13), mereka tidak laksanakan hudud. Ini bermakna kerajaan sedia ada telah pun betul.
 
"Kita juga ada fakta bahawa banyak perkara yang dilakukan pakatan pembangkang di Selangor, Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah adalah tidak betul," katanya kepada pemberita selepas memohon maaf kepada Dr. Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini hari ini.
 
Dalam pada itu, Penasihat Minda Pondok, Abdullah Saamah berkata, beliau dan ulama-ulama pondok yang lain berasa banyak bersalah dan perlu memohon maaf supaya tidak mahu mati bersama kesilapan yang dilakukan.
 
"Untuk keselamatan orang Melayu dan Islam, kita perlu bersama-sama dengan Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Oleh itu kami datang ke sini," katanya.
 
Antara wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang hadir untuk meminta maaf kepada Dr. Mahathir ialah Ikatan Cendekiawan Islam, Persatuan Minda Pondok dan Aktivis Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati).
 
Dalam pada itu, Dr. Mahathir berkata, beliau tidak menyimpan dalam hati segala kesilapan yang pernah dilakukan orang lain terhadap dirinya.
 
"Ini cuma salah faham. Kita sebagai manusia tidak bebas daripada melakukan kesilapan," katanya.



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Ini Yang Menyebabkan Nuar Semakin Nak Pitam Ni..


Tun Daim bercakap lagi. Kali ini dengan akhbar Cina, beliau lebih berterus terang. Ini yang amat merungsingkan Nuar Brahim. Mari kita baca di sini.

Selalunya apa yang Tun Daim cakapkan dengan akhbar berbahasa Melayu, Nuar tidak ambil pot sangat. Namun apa yang Tun Daim bisikkan dalam akhbar-akhbar berbahasa Cina tentulah akan memberikan kesan atau impak yang berlainan.
 
 
Anak muda India bersama Perdana Menteri di Port Dickson. Samada UMNO atau MIC bertanding di sini kali ini, PKR pasti akan kehilangan kerusi ini. Yang dikejar tidak dapat yang dikendung akan berciciran.

Kembalinya sokongan masyarakat India sebanyak 80% kepada BN ibarat batu besar yang menghempap kepala Nuar. PKR dan DAP ternyata mempersendakan sokongan kaum India semasa PRU12 dahulu dan kini mereka terpaksa menerima akibat buruk.

Kembalinya sokongan ahli-ahli UMNO sebanyak 95% kepada BN pula ibarat kaki Nuar dipijak oleh seekor gajah sesat. Dan paling menyeksakan ialah kembalinya sokongan kaum Cina sebanyak 28% kepada BN menyebabkan PKR akan kehilangan banyak kerusi. Semua ini membuatkan Nuar terus pitam dari sehari ke sehari.

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Friday, April 5, 2013

Guan Eng Berjaya Nyahkan Mansor Othman... Pakatan Penang Bergolak.


 
Terima kasihlah sobab sahkan eden jadi PM...
 
Sakit hati sampai membuntang-buntangkan mata oleh Lim Guan Eng terhadap timbalannya nampaknya telah berakhir apabila Mansor Othman tidak akan dicalonkan oleh PKR dalam PRU akan datang.
 
Guan Eng amat tersinggung apabila di dalam satu mesyuarat sulit, orang kanan dia telah sanggup mengatakan dia sebagai Tokong, Arrogant dan tidak boleh ditegur. Sudah tentulah Guan Eng memendam rasa dan menunggu peluang untuk bertindak balas.
 
Gelaran Tokong dan angkuh tersebut didengari ke seluruh negara apabila ianya disiarkan melalui berita TV. jika kudis sembuh parit pasti akan tinggal juga. Sejak itulah hubungan antara dua orang penting di PP tersebut dingin sehingga ke hari ini.
 
Andaian Guan Eng telah mendesak Nuar Brahim supaya menyingkirkan Mansor ini tidak dapat ditolak begitu sahaja kerana di satu majlis penting yang sepatutnya Mansor turut hadir dan berucap, kelibat dia tidak kelihatan.
 
Mungkin juga dia sedang bercuti ke luar negara seperti yang berlaku kepada Chua Jui Meng. Apapun rakyat sudah dapat melihat betapa antara DAP dan PKR, mereka cuma tidur sebantal, sedangkan mimpi mereka tetap berlainan.
 

Lebih banyak masalah yang dihadapi oleh pakatan haram ini menjelang hari pengundian, maka makin cerahlah peluang BN untuk merampas kembali Pulau Mutiara tersebut. Biarkan mereka berkecamuk sesama sendiri kerana itu akan memudahkan misi BN.


PRU-13: Ketiadaan Mansor Othman timbul tanda tanya

PULAU PINANG 5 April - Ketiadaan Timbalan Ketua Menteri 1, Datuk Mansor Othman dalam Ceramah Rakyat Padang Kota di Dewan Perhimpunan Cina dekat sini malam tadi menimbulkan persoalan.
 
Ini kerana promosi ceramah berkenaan mengatakan Mansor adalah antara tokoh utama yang akan menyampaikan ucapan dalam ceramah sempena hari terakhir kerajaan DAP Pulau Pinang mentadbir negeri ini, sebelum Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan pagi ini.
 
Malahan, poster yang digantung di luar dewan itu juga menimbulkan tanda tanya apabila Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri itu sahaja yang memakai kot hitam sedangkan pemimpin lain termasuk Ketua Menteri, Lim Guan Eng, Profesor P.Ramasamy, Chow Kon Yeow, Datuk Abdul Malik Kassim dan Chong Eng semuanya dalam persalinan putih.
 
Mansor sebelum ini dikaitkan dengan kontroversi tidak sebulu dengan Guan Eng apabila menggelarkan 'bosnya' itu sebagai angkuh, sombong dan tokong. - UTUSAN ONLINE
 



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Syok Punya Pasal.. Sampai Tersilap Umum Nama Calon..

 
  
 
 
 
Abdul Rahaman Ramli, Pesuruhjaya 11 PAS NSDK telah mengumumkan bahawa Mohd Fairuz Mohd Isa selaku Ketua dewan Pemuda PAS Jempol akan bertanding mewakili PAS di kerusi Parlimen Jempol.
 
Pengumuman itu dibuat di FELDA Raja Alias Empat, Serting dalam satu majlis ceramah yang juga di hadiri oleh Timbalan Presiden PAS iaitu Mat Sapu.
 
Namun disebabkan syok punya pasal, Mat Sapu sudah tidak peduli lagi, dia berkuasa untuk mengumumkan sri kandi PAS yang baru iaitu penyanyi Aishah sebagai winnable candidate bagi PAS untuk menentang BN di Parlimen Jempol.
 
Mat Sapu membuat pengumuman itu yang dikatakan Aishah juga tergamam kerana dibuat secara spontan di markas PAS  Taman Melewar Kuala Lumpur. Amik kau dua calon telah diumumkan.
 
Cakap besar tak adalah, PAS boleh letak sesiapa sahaja dan bawalah apa isu sekalipun Parlimen Jempol Insya-Allah kekal milik UMNO/BN dengan majoriti yang meningkat.


PRU-13: Pas N. Sembilan, Pusat tak sehaluan pilih calon Parlimen Jempol?

SEREMBAN 4 April - Pengumuman nama dua calon oleh Pas bagi kerusi Parlimen Jempol, Negeri Sembilan hanya menampakkan bahawa Pas negeri dan Pusat tidak sehaluan dalam pemilihan calon bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
 
Ini kerana, nama pertama diumumkan pada Ahad lalu, Mohd. Fairuz Mohd. Isa yang juga Ketua Dewan Pemuda Pas Jempol, adalah calon pilihan Pas Negeri Sembilan.
 
Pengumuman nama Mohd. Fairuz dibuat sendiri oleh Pesuruhjaya Pas II Negeri Sembilan, Abd. Rahman Ramli kepada media dalam satu program di Felda Raja Alias Empat di sini, yang turut dihadiri Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu.
 
Calon kedua pula, Wan Aishah Wan Ariffin iaitu penyanyi yang lebih dikenali sebagai Aisyah dan popular dengan lagu Janji Manismu, merupakan calon pilihan Pas Pusat.
 
Nama Aisyah bakal bertanding kerusi Parlimen Jempol diumumkan sendiri oleh Mohamad Sabu di Markas Pas, Taman Melewar, Kuala Lumpur.
 
Mengulas mengenai perkara ini, Pesuruhjaya Pas negeri, Mohamad Taufek Abd. Ghani mengakui bahawa pengumuman dua calon yang akan bertanding di Jempol dibuat kerana Mohd. Fairuz dipilih di peringkat negeri manakala Aishah pula oleh Pas Pusat.
 
Pertemuan dengan Pas Pusat bagi membincangkan calon yang akan bertanding di Ibu Pejabat Pas di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur bermula 10.30 pagi.
 
"Selepas perbincangan itu, siapa calon yang akan bertanding di Negeri Sembilan dijangka akan diumumkan," katanya. - UTUSAN ONLINE



   Photo


1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

Boghito Ponting Noghori Sei..

 
Ini gamba potang tadi di Wisma UMNO 4/4/13

''Jangan kita asyik ditempelak ke sudut, semakin lama makin jauh sudutnya dan akhirnya orang Melayu dan Islam terasak ke dinding,"

Melayu dan Islam harus keluar dari kepompong 'rendah diri' dan 'pertapaan' dengan menunjukkan kehebatan demi agama, bangsa dan tanah air.

''Lihat kepada gambar yang besar, jangan asyik melihat gambar yang kecil kerana ia akan membuatkan kita tidak mahu berfikir di luar garisan sempadan itu".
 
Kek ateh tu kato-kato Tok Mat dalam fb dio.
 
Sohih nampak ea Tok Mat, MB Noghori akan botanding dan kokal di Ghantau. Sughat koba pun dah tulih dan akan koluar sok pagi. 
 
Heboh yo dosas dosus ngobaan Tok Mat akan bopindah ko Parlimen dan akan jadi montoghi ponuh solopeh PRU13. Sokaghang sumo tu eloklah disonyapkan sobab dio dah istihar akan toghus botanding di Ghantau.
 
Dulu dio pun ado cakap kek Paroi, bilo sibuk-sibuk pombangkang nak tawan, nak tawan dan nak tawan NSDK ni, dio kato.. "ingat kito ni tungo ko, tengoklah sok.."
 
KJ pun disahkan akan botanding laie kek Parlimen Ghombau. Eloklah si Chegu Bard tu caghi tompek lain nak botanding. Kok dulu kalah 5,000 undi, kali ni sok kok monangih kalah 10,000 undi. Mano muko nak lotak, baik cabut poie caghi kawasan solamat. Itu posan Jokiden lah. kok nak donga, dongalah, kok nak doge yo, lantaklah. 

Tontu oghang luar nak tau sikit apo yang ado dalam ati Jokiden tontang kodudukan BN di NSDK kan. Jangan comeh. Daghi 36 koghusi DUN tu, BN paling sikit akan monang 29, tingga lah 7 untuk DAP. Lupokanlah kok ado cito-cito nak jadi MB tu. Silap aghi bulan 3 laie BN akan dapek, dah tingga 4 untuk DAP. PKR dan PAS kosonglah.

Sobab PKR dan PAS kosong iolah wakil puak ni solamo 5 taun, tak buek apo-apo asyik nak ngaku projek oghang, kato projek dio. BR1M tupun sanggup puak PAS dan PKR ngaku dio boghi.. ish ish lomeh den.

Parlimen??? Pakatan kato onam (6) akan dapek kek dio, tingga BN duo yo.. Sei nak boghi tau aaa, silap aghi bulan Lobak pun jatuh ko tangan BN, walaupun majoriti dulu lobih 5,000. Kok boto Lobak jatuh ko tangan BN, alamat eaa Parlimen Somban pun dapek kek BN lah. Sonang yo coghito ea. Tingga lah DAP tokuntang kanting suleh yo ioitu Parlimen Rasah. Samo-samo kito tengok nanti.

PRU-13: Mohamad Hasan sah pertahan DUN Rantau


SEREMBAN 4 April - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini mengesahkan kekal bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri Rantau pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
 
Beliau mengesahkan demikian pada sidang akhbar selepas taklimat teknikal Barisan Nasional (BN) di Wisma UMNO dekat sini hari ini.
 
Mohamad juga berkata, semua jentera parti sudah siap sedia dan mereka perlu menerima siapa juga yang dicalonkan serta bersatu bagi memastikan BN menang besar pada PRU-13 ini.
 
"Kita perlu pertahankan negeri ini kerana ini adalah maruah kita," katanya dihadapan lebih 1,000 pemimpin Peti Daerah Mengundi (PDM) negeri ini.
 
Pada sidang akhbar itu juga, Mohamad turut memaklumkan ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaludin turut kekal bertanding di kerusi Parlimen Rembau. - UTUSAN



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

Jika Terlupa Kami Tolong Ingatkan..

 
 
 
Berhentilah menyeksa diri sebegini, tidak berbaloi!!!
 
 
 
Parlimen telah dibubarkan dan akan diikuti oleh DUN pula. Inilah masanya penyokong PAS berpeluang untuk mengajar Nik Aziz supaya menginsafi dirinya dan kembali kepangkal jalan. Inilah masanya yang ditunggu-tunggu di mana penyokong PAS jangan sekali-kali memberikan undi kepada calon-calon PAS dan juga pakatan.
 
Ambilah peluang keemasan ini untuk memperbetulkan keadaan. Sekiranya kalian terus memberikan undi kepada PAS dan kepada Nik Aziz, berkemungkinan besar PAS akan terus hanyut dan tidak sedarkan diri. Peranan ahli PAS adalah penting kali ini.
 
Kalahnya Nik Aziz, kalahnya PAS dan jatuhnya Kelantan dan Kedah kepada UMNO/BN, maka puak-puak PAS ini sudah tentu mempunyai masa untuk bermuhasabah diri dan mengkaji kesilapan demi kesilapan yang mereka lakukan.
 
Tidak mengapa jika kalian tidak sudi atau tidak mahu memberikan undi kepada UMNO/BN, tetapi memadailah dengan memboikot calon-calon PAS, DAP dan PKR. Itupun sudah merupakan jihad kepada kalian.
 
Jangan ragu, jangan bimbang dan jangan takut, kalian tetap tidak berdosa jika tidak mengundi PAS. Itu sudah dijelaskan oleh persatuan Ulama Pondok yang tidak mempunyai kepentingan politik selain daripada semata-mata untuk mencegah kemungkaran.
 
Kemudian tolong sama-sama mengingatkan tentang keangkuhan pemimpin PAS dalam perkara-perkara tertentu seperti dalam isu Kalimah Allah, tuhan mencarut, Junjungan Besar Nabi Muhamad sama seperti mamat-mamat lain, boleh besekedudukan dengan syaiton dan iblis.
 
Ingatkan juga keterlanjuran PAS tentang usaha menyesatkan umat dimana mengundi PAS masuk syurga, UMNO tolak Islam dan dibenarkan mengaibkan orang lain atau mendoakan kemusnahan kepada musuh politik.
 
Renungkan juga bagaimana lemah lembutnya Nik Aziz pergi mencemar diri ke rumah Karpal Singki semata-mata untuk tujuan politik.
 
Pupuklah semangat meluat dalam diri kalian apabila sering ditipu oleh pemimpin pakatan dan merompak duit hasil titik peluk kalian dengan alasan untuk tabung jihad setiap kali ceramah diadakan. Sebenarnya duit itu untuk tempolok pemimpin mereka.
 
Last but not least.. mesti ingat sungguh-sungguh tentang penghinaan Nik Aziz terhadap kalian dengan menyamakan kalian dengan binatang kerana menerima bantuan BR1M. Ini sepatutnya tidak dimaafkan sama sekali kecuali jika dia memohon maaf secara terbuka. Bayangkan berjuta penduduk negara ini yang disamakannya dengan binatang semata-mata kerana melihat rakyat berpusu-pusu mengambil BR1M.
 
Itu perbandingan yang tidak masuk akal, kerana manusia disamakan dengan haiwan. Jokiden sudah mengatakan dulu sepatutnya dia mengatakan penerima BR1M sama macam peminta sedekah. Atau untuk lebih marah lagi gunakan ayat penerima BR1M seperti pengemis. Peminta sedekah dan pengemis masih manusia dan masih boleh diterima. Namun menyamakan penduduk Kelantan sebanyak lebih 400,000 orang sebagai lembu adalah keterlaluan. Inilah masanya untuk mendidik beliau supaya lebih menghormati insan-insan lain.

Pastikan Nik Aziz kalah dalam PRU nanti, masa itu dia akan tahu betapa tingginya langit ini dan dia mungkin akan kembali merenung rumput di bumi. Mungkin juga selepas dikalahkan nanti dia akan memperbaiki tingkah lakunya dan tidak lagi memandang remeh kepada pihak lain.

Disamping itu mari ramai-ramai kita mengambil peluang ini untuk mengsarakan otai politik seperti Lim Kit Siang. Dia hanya penasihat parti, tetapi keangkuhan dia tiada tolok bandingannya.

Kita ikuti juga saran Tun Mahathir dan mari kita gunakan sebatang pensel atau pen mata bola, kita singkirkan Nuar Brahim dari arena politik tanah air ini. Tidak ada ruginya sekiranya kelibat tiga orang ini tidak ada lagi dalam senario politik negara. Negara akan lebih dihormati tanpa mereka. Tekadkan hati dan bulatkan kata, mari kita tolak mereka.

Para pengundi di Permatang Pauh, jadilah sebagai anak jantan dan tumbangkan Nuar Brahim di sana melalui peti undi. Warga Malaysia yang tidak mempunyai kuasa undi di sana tidak boleh berbuat apa-apa, lalu kalianlah yang terpaksa memikul beban yang berat ini. Ayuh tumbankan Nuar di lubuk dia. 
 

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

Thursday, April 4, 2013

Terkini Dua Pengesahan.. Nik Aziz Bertemu Buku Dengan Ruas.

  
Elok bertanding dengan Nik Aziz ni..
 
Sebentar tadi di TV3 disiarkan berita bahawa Tok Mon telah ke pejabat SPR untuk mengambil borang pencalonan untuk bertanding dalam PRU13 kelak.
 
Mendidih darah Nik Aziz, dia ingat dia mahu memecahkan rekod sebagai calon tertua untuk bertanding dalam PRU. Pada PRU12 dahulu dia juga gagal membuat rekod tersebut kerana dicabar oleh Tok Mon.
 
Harapan dia kali ini biarlah dia yang memegang rekod tersebut memandangkan Tok Mon sudah kalah dahulu dan tentu serik untuk mencuba lagi. Namun harapan dia hancur berkecai apabila Tok Mon sudah mengambil borang pencalon dan mungkin berpindah bertanding ke Pulau Melaka dan tidak di Terengganu. Elok wartawan pergi tanya Nik Aziz dan minta komen dia tentang hasrat Tok Mon ini.
 
Mungkin Nik Aziz akan kata ini negara demokrasi dan sesiapa sahaja boleh bertanding tanpa mengira umur. Aatau dia akan berkata dengan angkuhnya kelak, tidak perlulah membuang masa dan menyibuk, Tok Mon sepatutnya berihat. Kalau tanya Ostad Azizan kita tentu sudah tahu jawapan dia iaitu 'ukur baju ke badan sendirilah' seperti mana dia melanyak MB Selangor si Khalid Gagap tu.
 
Sementara itu segala sms palsu, dan teka teki tentang MB Terengganu rasanya akan lenyap selepas ini apabila beliau mengumumkan bahawa dia akan bertanding di DUN Kijal. Dua berita ini Jokiden pautkan di sini sebagai rempah ratus PRU13.
 
 

PRU-13: Ahmad Said pertahan DUN Kijal

DUNGUN 4 April - Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said berkata, beliau akan mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kijal pada Pilihan Raya Umum ke-13 ini.
 
Kenyataan beliau itu sekali gus melenyapkan khabar angin bahawa namanya tidak tersenarai untuk bertanding kali ini.
 
Bercakap kepada pemberita selepas melancarkan jentera pilihan raya DUN Sura di sini, lewat malam tadi, beliau berkata kerusi DUN Bandar akan dipertahankan oleh MCA menerusi penyandangnya, Datuk Toh Chin Yaw.
 
Pada masa yang sama Ahmad menggesa mereka yang tidak tersenarai agar memberi sokongan padu kepada semua calon Barisan Nasional (BN) Terengganu.
 
"Jika hari ini kita tolong orang lain, satu hari nanti orang lain pula akan sokong kita. Tidak bertanding bukanlah bermaksud karier politik seseorang itu tamat," katanya.
 
Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai senarai calon yang bakal bertanding pada pilihan raya kali ini.
 
Ditanya mengenai komposisi calon dan penyertaan calon wanita, Ahmad hanya menjawab ringkas: "Tunggu sehingga pengisytiharan calon diadakan." - BERNAMA
 

 

Tok Mon nak tanding lagi

Oleh Sufian Thauri Muhammed dan Ahmad Rabiul Zulkifli
 
 
KUALA TERENGGANU: Meskipun cubaannya sebelum ini pernah diperkecilkan banyak pihak, namun Maimun Yusuf, 92, tidak menolak kemungkinan dia akan bertanding pada Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 akan datang.
 
Bagaimanapun, ketika desas-desus di kalangan ahli politik menyatakan PRU ke-13 semakin hampir dengan pelbagai persiapan sedang rancak dibuat untuk menghadapinya, Maimun pula tidak membuat apa-apa perkara yang menonjolkan dirinya sebagai calon sebaliknya terus berniaga kain seperti biasa.

“Tok masih mempertimbangkan hasrat untuk jadi calon PRU ke-13.

“Jika diikutkan ada kenalan dan jiran yang tidak menggalakkan tok berbuat demikian tetapi tok dapat rasakan mereka akan menyokong jika tok bertanding,” katanya yang membahasakan dirinya tok dalam pertemuan di rumah sewanya yang disewa dengan kadar RM60 sebulan di Kampung Mengadang Akar, di sini, baru-baru ini.

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2  PAKATAN.
 

Ngah Kor Ming Baca Ayat Suci.. Nik Aziz Paling Bangga.

Nga Kor Ming membaca ayat suci Al-Quran. Dia menghina Nik Aziz secara berdepan. Namun atas nama kerjasama politik dan secebis undi, Nik Aziz buat pekak badak je.
 
Orang yang tidak berwuduk dilarang menyintuh kitab suci tersebut, tetapi masih boleh membacanya. Orang yang tidak mandi junub dilarang menyintuh kitab suci dan juga dilarang membaca ayat-ayat berkenaan.
 
Begitulah sucinya wahyu Allah swt itu. Namun bagi Nga Kor Ming, dia tidak perlu berwuduk dan mandi junub untuk membaca ayat suci. Nik Aziz kata boleh untuk menguatkan hujah. Kalaulah Chua Soi Lek membaca untuk menguatkan hujahnya tentulah tidak cukup tanah puak-puak PAS ni mengatakan Chua Soi Lek menghina Islam. Apa nak buat dia lebih arif tentang agama dari orang lain. 
 


 
 
Dengar kebiadapan dia terhadap orang Melayu khususnya UMNO.
 
Pencacai puak-puak PAS biasalah bersorak sakan apabila ada orang begitu bersemangatnya menghentam UMNO. Mereka terlupa UMNOlah yang memungkinkan mereka menikmati segala yang ada di hadapan mata mereka hari ini.


JANGAN PERCAYA JANJI2 MANIS PAKATAN.
 

PM Ada Strategi Untuk Mengalahkan Nuar, Nik Aziz Dan Kit Siang..


 

Saranan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad supaya tiga orang otai politik ini ditamatkan riwayatnya dalam PRU13 telah mula mendapat perhatian. Tun Mahathir meminta rakyat yang kini berkuasa, menolak Nik Aziz, Kit Siang dan Nuar supaya kelibat mereka dalam politik tanah air hilang terus selepas ini

PM secara tidak langsung mungkin menggerakkan jentera yang tersusun untuk mencapai matalamat tersebut.
 
Namun PM masih belum mahu menjelaskannya buat masa ini. Politik negara menjadi sempang peranang bukan disebabkan oleh UMNO/BN tidak bijak memerintah atau disebabkan tidak tahu mentadbirkan negara.
 
Sebaliknya yang menjadi punca kepada kecelaruan politik ini ialah  beberapa orang tokoh politik otai pembangkang ini yang mengamalkan cara berpolitik rimba, samseng, perkauman dan tidak berpijak di bumi nyata. Mereka menggunakan kaedah menghasut dan membenci puak lain selain daripada puak mereka.
 
Pakatan mengamalkan politik pecah belah, tetapi biasalah mereka akan menuding jari ke arah UMNO/BN.
 
Terkini Nuar dilaporkan telah terbang pula ke Amerika Syarikat dari Singapura, mungkin untuk menanda tangani sesuatu dokumen atau terpaksa 'berihat' sebentar untuk mencari tenaga berkempen selepas ini.


PRU-13: BN ada strategi hadapi langkah Anwar, Kit Siang


KUALA LUMPUR 4 April - Barisan Nasional (BN) mempunyai strategi balas tersendiri bagi menghadapi langkah politik pembangkang yang mungkin menukarkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di Perak dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang di kerusi Gelang Patah pada pilihan raya umum ini.
 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagaimanapun enggan mendedahkan strategi balas itu dan hanya akan mengumumkannya pada masa sesuai. - UTUSAN MALAYSIA


 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Ukur Baju Ke Badan Sendiri.. Saranan MB Kedah Kepada MB Selangor,

 
 
 
Hahaha... Kedah tidak mahu berjanji lagi.. tunaikan yang lama cukuplah.. bagus juga MB Kedah ni, ukur baju ke badan sendiri.
 
Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Razak telah mengkritik Kerajaan PKR Selangor khususnya Khalid Gagap dengan mengatakan 'cakap tidak terbawak kek badan' maksudnya Khalid ni selalu terlebih cakaplah. Mengukur baju tidak ke badan sendiri.
 
Katanya Selangor terlampauuuuuuuuuuuuuuu banyak berjanji, mana nak mampu menunaikan segalanya. Sepatutnya Selangor kurangkan berjanji kerana rakyat pasti menuntut setiap janji yang dibuat. Sekarang ini zaman IT, rakyat terdedah kepada sumber maklumat dalam sekelip mata. Mana mahu lari. Mana mahu menyuruk.
 
Sebab itu Kedah kali ini mengikut beliau, tidak mahu berjanji apa-apa, cukuplah sekadar janji yang lalu yang masih belum dapat ditunaikan sepenuhnya.

Baca seterusnya di sini.


 
Now or never.. mana mau lari aaa....


1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

Nizar Lambai Ni Faham Ke Tidak Ni...??

  
Lawak dia ni.. mukapun muka pelawak

Masih meroyan lagi Nizar Lambai@Nizar Lilin ni nak menjadi Menteri Besar Perak. Faham ke tidak dia dengan undang-undang tubuh Negeri Perak ni?

Lebih dari itu faham ke tidak dia dalam sistem demokrasi, mana-mana parti yang mempunyai kerusi lebih, wakil dialah yang akan menjadi MB.
 
Nizar ni nak bertanding atas tiket parti mana ni?? PAS ke DAP?? kalau bertanding atas tiket PAS berapa kerusi yang PAS akan tandingi dan berapa kerusi yang PAS akan menang???
 
Mampukah PAS mendapat lebih banyak kerusi untuk ditandingi dan untuk dimenangi. Kalau dah bertandingpun kurang macam mana nak menjadi MB???
 
Nizar ni sedar ke tidak bagaimana dia boleh menjadi MB boneka sekejap dulu, atau dia sengaja buat-buat tak faham sebab selalu kena demam panas. Kan dia menjadi MB atas ihsan DAP kerana undang-undang tubuh Negeri Perak mengsyaratkan MB mesti dari kalangan orang Melayu yang beragama Islam.
 
Sedar ke tidak dia ni yang tanah orang Melayu seluas lebih 10,000 ekar di Gua Musang telah melayang akibat dia nak menjadi MB boneka DAP. Ingat ke tidak dia ni bila mendapat kuasa boneka dulu dia ibarat kaduk naik junjung, ibarat kera mendapat bunga dan lupa daratan. Ingat ke tidak dia yang tanah-tanah tol di Perak diubah dari 99 tahun kepada 1000 tahun. Ingat tak Nizar???
 
Ok kalau sudah faham, apakah Nizar begitu lembab untuk memikirkan bahawa DAP sudah siap calon MB. Dua tiga orang Melayu akan bertanding atas tiket DAP dalam PRU13 kelak dan jika DAP mendapat banyak kerusi orang itulah yang bakal menjadi MB. Faham ke tidak Nizar lilin ni.
 
Seeloknya dia berhenti membantu meruntuhkan kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam ini. Sebaiknya dia membantu meruntuhkan kuasa kuku besi DAP khususnya Ngah Kor Ming dan Ngeh di Perak tu, bukannya masih meroyan hendakkan jawatan MB. Siapa nak bagi Nizar oiii!!! 
 
Mari baca kisah selanjutnya di sini.
 
 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Wednesday, April 3, 2013

Pengerusi SPA Ini Bakal Kena Pecat..

 
 
 
 
 
Punyalah dengki puak-puak pakatan ini terhadap kaki tangan awam. Jika Tian Chua atau Tony Phua tu kita fahamlah kerana mereka bersifat perkauman. Kaki tangan awam terdiri daripada lebih 80% adalah kaum Melayu. Terkini terdapat lebih daripada 1.4 juta kaki tangan awam.
 
Jumlah ini bagi puak pakatan yang rasis ini adalah terlalu ramai dan sekiranya mereka berkuasa kelak,jumlah ini pasti akan dikurangkan. Nak salahkan siapa jika kaki tangan awam ramai terdiri daripada Orang Melayu, kerana bangsa asing tidak begitu berminat untuk berkhidmat dengan pihak kerajaan.
 
Mereka lebih suka berkhidmat dengan pihak swasta atau syarikat persendirian. menyertai sektor awam adalah merupakan pilihan terakhir dalam kerjaya mereka. Kini kaki tangan awam di negara ini mendapat layanan istimewa daripada pihak kerajaan.
 
Sumbangan bakti kaki tangan awam dalam merealisasikan segala polisi terutamanya GTP dan ETP yang dirangka oleh kerajaan amatlah dihargai dan kini ramai pula mereka yang berkhidmat di sektot swasta mencemburui segala nikmat yang diperolehi oleh kaki tangan awam.
 
Namun terdapat juga segelintir kaki tangan awam yang kurang bersyukur dan mahu menunjukkan kehebatan diri lalu memilih untuk menentang kerajaan. Ini tidak ketinggalan di kalangan pesara-pesara yang makan pencen dengan kerajaan seperti yang berlaku kepada 5 orang Jeneral tua tersebut.
 
Cuma kita kurang faham dengan sikap Nurul Izzah anak Nuar Brahim hasil perkongsian hidup bersama Wan Azizah ini, juga selalu mencemuh kaki tangan awam terutamanya polis. Entah apa yang dia tidak puas hati dengan polis, kitapun kurang faham.
 
Asyik dia nak mengurangkan anggota keselamatan tersebut sekiranya Pakatan mendapat kuasa kelak. Entah apa asas yang dia gunakan tidaklah kita arif sangat. mengikut dia anggota perkhidmatan awam sudah berlebih daripada keperluan. Polis juga sudah berlebihan.
 
Dia ingat bila anggota polis diperlukan boleh diambil begitu sahaja tanpa latihan asas, tanpa penyaringan dan tanpa proses temuduga. Dia ingat semudah dia bercakap terkatup bibir atas dan bawah semata-mata.
 
Dia lupa jumlah kaki tangan awam ini mesti ditambah setiap tahun bukannya ditamatkan. Pengambilan adalah mengikut keperluan. Keperluan pula disebabkan sekurang-kurangnya oleh duia keadaan. Pertama sebab setiap tahun pasti ada kaki tangan awam yang bersara, yang meninggal, yang menjadi warga negara asing atau yang berhenti kerja.
 
Keduanya penduduk negara kian bertambah pada setiap tahun. Pada tahun 2020 jumlah penduduk Malaysia dijangkakan mencecah 31 juta orang. Jika 27 juta kini diuruskan oleh 1.4 juta kaki tanga awam, munasabahkah jika 31 juta masih diuruskan oleh jumlah kaki tangan yang sama. Mesti ada peningkatan.
 
Justru kaki tangan awam mestilah menolak pakatan haram ini dalam PRU kelak kerana dibimbangi jika mereka berkuasa nanti, ramai dikalangan kalian akan disingkirkan daripada jawatan masing-masing. Ataupun jumlah pencen yang kalian terima setiap bulan akan dikurangkan dengan alasan tidak produktif lagi.
 
Apa yang diumumkan oleh Tan Sri Pengerusi SPA ini sudah tentulah menaikan suhu kemarahan Nurul Izzah dan mungkin dia akan membebel dalam ceramahnya nanti.   
 
 

SPA jangka isi 80,442 jawatan kosong tahun ini



PUTRAJAYA 3 April - Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) menjangkakan hampir 80,442 kekosongan jawatan dalam perkhidmatan awam bakal diisi sepanjang tahun ini.
 
Pengerusinya, Tan Sri Mahmood Adam berkata, jumlah itu diperoleh berdasarkan sesi pertemuan SPA dengan suruhanjaya perkhidmatan negeri, polis, kehakiman, dan guru pada minggu lepas.
 
Katanya, melalui pertemuan itu terdapat pertambahan kekosongan pelbagai jawatan sama ada secara lantikan tetap dan kontrak yang perlu diisi di pelbagai peringkat jabatan.
 
"Sebelum ini kita ada umumkan terdapat 60,000 jawatan kosong perlu diisi dan selepas pertemuan dijalankan jumlahnya mengalami pertambahan.
 
"Mungkin juga akan bertambah lagi selepas pertemuan hari ini. Kita mahukan maklumat lanjut dalam masa seminggu ini," katanya.
 
Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar Mesyuarat Tahunan SPA dengan kementerian, jabatan pentadbiran negeri di bawah kuasa suruhanjaya itu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini. - UTUSAN
 
   
 
 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Pulau Pinang Dan Kedah Biarkan DUN Terbubar Sendiri??.


 
 
 
 
 

Kedah dan Pulau Pinang akan membiarkan DUN mereka terbubar sendiri pada 2 Mei dan 5 Mei. Dua negeri pakatan ini tidak akan mengadakan PRU serentak di peringkat DUN. Namun Parlimen di negeri tersebut sudahpun terbubar dan PRU akan tetap berlangsung sama seperti di negeri-negeri lain.
 
Alasan mereka berbuat demikian ialah jikapun semua negeri termasuk Kelantan akan jatuh ke tangan BN, pakatan masih ada dua negeri untuk dibanggakan sehingga ke bulan Julai 2013 kelak. 
 
Jika itulah pilihan mereka masak mereka nanti kerana semua jentera BN akan berkampung di Kedah dan Pulau Pinang. Apapun kita tunggu sehingga esok apakah dua negeri ini akan membubarkan DUN.   
 
 
  

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI PAKATAN.
 

Rakyat Malaysia,.. Parlimen Dah Bubar, Mari Baca Yang ini..


  
Kalau dia ni bertanding sei akan undi dio walau kek manopun..
 
 
 
 
 
 

Meriahnya politik Malaysia yang siang malam digambarkan sebagai tidak demokratik oleh puak pakatan haram sebaliknya mereka menipu rakyat dengan mengambil kesempatan di atas keterbukaan pemimpin UMNO/BN.
 
Sebelum hari penamaan calon ini kita ingin bertanya kepada pemimpin pakatan haram ni. Soalan mudah je dan jawapan tentulah mudah diberikan.

1. Nuar Brahim bertanding ke tidak??
2. Bini Nuar Brahim iaitu Wan Azizah bertanding ke tidak??
3. Anak Nuar Brahim bertanding ke tidak??
4. Anak Nuar Brahim seorang lagi iaitu Nurul Nuha bertanding ke tidak??
5. Anak buah Nuar Brahim iaitu Chegu Bard bertanding ke tidak??
6. Lim Kit Siang Ikan bertanding ke tidak??
7. Anak Lim Kit Siang Ikan iaitu Lim Guan Eng bertanding Parlimen ke tidak??
8. Anak Lim Kit Siang Ikan seorang lagi bertanding ke tidak??
9. Menantu Lim Kit Siang Ikan bertanding ke tidak ni??
10. Anak Lim Kit Siang Ikan iaitu LGE CAT bertanding kerusi DUN ke tidak ni??
11. Lim Kit Siang Ikan bertanding DUN ke tidak ni di Johor??
12. Karpal Singki OKU bertanding ke tidak??
13. Anak karpal Singki bertanding ke tidak??
14. Anak Karpal Singki yang seorang lagi bertanding ke tidak??
15. Tan Seng Giaw bertanding ke tidak??
16. Anak Tan Seng Giaw bertanding ke tidak ni??
17. Nik Aziz bertanding ke tidak???????????????????????????
18. Anak Nik Aziz bertanding ke tidak??
19. Anak Nik Aziz yang perempuan tu bertanding ke tidak??
20. Menantu Nik Aziz Ariff Fahmi tu bertanding ke tidak ni???
21. Hj Hadi bertanding ke tidak kerusi Parlimen??
22. Haji Hadi bertanding ke tidak kerusi DUN Manir ni???
23. Anak Hj Hadi bertanding ke tidak??

Kalau jawapan kepada soalan-soalan di atas adalah ya, maka maknanya demokrasi amat subur di negara ini dan terbuktilah pakatan mengamalkan NEPOTISME terhebat di dunia ini.

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

Dalam Kesedihan, Tanggung-jawab Masih Dipikul..


 
 
 
Menyiram air ke pusara Che Tanti..
 
MOHD. Ali Rustam menyiram air mawar di pusara kakaknya, Che Tanti Rustam di Tanah Perkuburan Bukit Bayan, Bukit Katil, Melaka hari ini. - UTUSAN/AZLI AHAD
 
MELAKA 3 Mac - Kakak kepada Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam meninggal dunia di Seri Bendahara malam tadi.
 
Che Tanti Mohd. Rustam, 84, meninggal dunia pada pukul 11.45 malam tadi akibat sakit tua di kediaman Mohd. Ali di sini.
 
Jenazah akan dikebumi di Tanah Perkuburan Bukit Bayan di Bukit Katil pukul 11 pagi ini. - UTUSAN


 
 
Suasana pilu tentunya masih bersarang di hati beliau kerana baru sahaja kehilangan kakak tersayang namun Ketua Menteri Melaka ini tidak mahu bertangguh lagi dalam mendapatkan perkenan TYT Yang Dipertua Negeri Melaka untuk membubarkan DUN Melaka hari ini.
 
Beliau telah membuat kenyataan tidak lama dahulu iaitu jika diberi pilihan beliau berhasrat untuk bertanding di kerusi Parlimen dan memberikan khidmat baktinya di peringkat Pusat. Dahulupun beliau pernah menjadi Timbalan Menteri, lalu pengalaman tersebut boleh membantunya kelak.
 
Namun Melaka di bawah pentadbiran beliau kelihatan mantap dan aman walupun ada riak-riak kecil dikalangan pemimpin UMNO/BN di negeri Melaka yang tidak menyenagi beliau. Rasanya keseluruhan rakyat berpuas hati dengan pentadbiran beliau kerana Melaka terus makmur dan dikunjungi oleh pelancung dalam dan luar negeri.
  

PRU-13: DUN Melaka dibubarkan hari ini - Ali Rustam

TUN Mohd. Khalil Yaakob (dua kanan) menerima watikah perisytiharan pembubaran Dewan Undangan Negeri Melaka daripada Mohd. Ali Rustam sambil diperhatikan Othman Mohamad (kanan) dan Omar Kaseh di pejabat Yang Dipertua Negeri di Seri Negeri, Ayer Keroh, Melaka hari ini. - UTUSAN
 
MELAKA 3 April - DUN Melaka dibubar pada pukul 1 petang ini selepas Yang Dipertua Negeri, Tun Mohd. Khalil Yaakob menandatangani notis pengisytiharan pembubaran daripada Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd, Ali Rustam sebentar tadi.
 
Yang turut hadir ialah Speaker DUN, Datuk Othman Mohamad dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Omar Kaseh.
 
Surat pengisytiharan pembubaran DUN Melaka akan diserahkan oleh Othman kepada Pengarah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) negeri, Haelmy Mohd Hanifah selepas mesyuarat exco. - UTUSAN



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

Oooo!!! Ini Rupanya Punca Kenapa Nuar Beria-ia Hendak Menjadi PM..


  
Merafak sembah mohon perkenan..03/04/13




 
Hujan turun tengah hari dan petang ini di Seremban, mengiringi pembubaran Parlimen oleh Perdana Menteri Malaysia DS Mohd Najib. Terasa sangat damai dan tenangnya hati ini. Tidak ada debaran menunggu saat penting ini. Tidak ada rasa gelojak di jiwa.
 
Pengumuman bersejarah ini sebenarnya sudah ditunggu-tunggu oleh setiap lapisan rakyat dari seluruh pelusuk negara. Dari Utara hinggalah ke selatan. Dari Pulau Lagenda Langkawi sehinggalah ke Lahad Datu.
 
Rakyat sudah bersedia untuk memasuki PRU13 dengan tekad yang membara. Membujur lalu melintang patah. Jentera UMNO/BN sudah kelihatan amat bersedia dan siap siaga sama seperti perajurit yang sedang menyabung nyawa di Lahad Datu mempertahan ibu pertiwi dan bumi tercinta ini.
 
Blogger UMNO/BN akan meneruskan sumbangan mereka dalam memberikan input kepada pengundi sebelum mereka membuat keputusan di peti undi. RBf telah memohon kerjasama dari semua pihak. Rasanya samada kecil atau besar setiap orang ada peranan masing-masing. Jalankanlah demi untuk memenangkan BN dalam PRU ini.
 
Tan Sri Zainuddin Maidin awal-awal lagi telah menyenaraikan kenapa dan mengapa BN akan kembali dengan kemenangan dua pertiga kelak. jika ada yang terlepas pandang sila ikuti di sini. Kita berharap beliau akan terus mengupas setiap isu dan jika boleh setiap hari mengenai PRU ini.
 
  
PM memasuki perkarangan Istana Negara.
 
Kepada puak pembangkang, gelanggang sudah di buka secara rasminya walaupun kalian sudah bertahun-tahun berkempen mendedahkan keburukan UMNO/BN disamping menonjolkan kebaikan puak pakatan.
 
ingat pesan PM dahulu iaitu bertandinglah secara sihat di pentas demokrasi dan elakkan daripada menggunakan cara-cara yang tidak sihat yang bakal merosakkan suasana harmonis di dalam negara ini. bentangkanlah agenda hebat kalian untuk tatapan pengundi.
 
Melihat kepada gambar-gamabr di atas, agaknya inilah yang menyebabkan Nuar beria-ia sangat hendak ke Putra Jaya, hendak menjadi Perdana Menteri kerana hak istimewa mengadap Yang Dipertuan Agung untuk memohon pembubaran Parlimen hanya ada di tangan Perdana Menteri.
 
Orang lain tidak mempunyai hak tersebut, kecuali Perdana Menteri. Nuar telah mempunyai dan merasai segala-galanya dalam hidup ini kecuali hak istimewa untuk membubarkan Parlimen. Sebab-sebab lain kita tidak nampak kenapa Nuar bersungguh-sungguh sangat hendak menjadi PM. 
 
Nak membela rakyat??? Jauh panggang dari api. Nak menghapuskan rasuah??? Nak menghapuskan kroni???? Nak melenyapkan nepotisme??? Nak menjadikan Malaysia negara maju??? Tak ada.. semua itu tidak ada dalam minda dan perkiraan Nuar.
 
Satu lagi sebab mungkinlah untuk mengelakkan dirinya daripada di dakwa di mahkamah atas pelbagai kes. 
  
 
Gambar bercakap sendiri..
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.