Friday, April 5, 2013

Boghito Ponting Noghori Sei..

 
Ini gamba potang tadi di Wisma UMNO 4/4/13

''Jangan kita asyik ditempelak ke sudut, semakin lama makin jauh sudutnya dan akhirnya orang Melayu dan Islam terasak ke dinding,"

Melayu dan Islam harus keluar dari kepompong 'rendah diri' dan 'pertapaan' dengan menunjukkan kehebatan demi agama, bangsa dan tanah air.

''Lihat kepada gambar yang besar, jangan asyik melihat gambar yang kecil kerana ia akan membuatkan kita tidak mahu berfikir di luar garisan sempadan itu".
 
Kek ateh tu kato-kato Tok Mat dalam fb dio.
 
Sohih nampak ea Tok Mat, MB Noghori akan botanding dan kokal di Ghantau. Sughat koba pun dah tulih dan akan koluar sok pagi. 
 
Heboh yo dosas dosus ngobaan Tok Mat akan bopindah ko Parlimen dan akan jadi montoghi ponuh solopeh PRU13. Sokaghang sumo tu eloklah disonyapkan sobab dio dah istihar akan toghus botanding di Ghantau.
 
Dulu dio pun ado cakap kek Paroi, bilo sibuk-sibuk pombangkang nak tawan, nak tawan dan nak tawan NSDK ni, dio kato.. "ingat kito ni tungo ko, tengoklah sok.."
 
KJ pun disahkan akan botanding laie kek Parlimen Ghombau. Eloklah si Chegu Bard tu caghi tompek lain nak botanding. Kok dulu kalah 5,000 undi, kali ni sok kok monangih kalah 10,000 undi. Mano muko nak lotak, baik cabut poie caghi kawasan solamat. Itu posan Jokiden lah. kok nak donga, dongalah, kok nak doge yo, lantaklah. 

Tontu oghang luar nak tau sikit apo yang ado dalam ati Jokiden tontang kodudukan BN di NSDK kan. Jangan comeh. Daghi 36 koghusi DUN tu, BN paling sikit akan monang 29, tingga lah 7 untuk DAP. Lupokanlah kok ado cito-cito nak jadi MB tu. Silap aghi bulan 3 laie BN akan dapek, dah tingga 4 untuk DAP. PKR dan PAS kosonglah.

Sobab PKR dan PAS kosong iolah wakil puak ni solamo 5 taun, tak buek apo-apo asyik nak ngaku projek oghang, kato projek dio. BR1M tupun sanggup puak PAS dan PKR ngaku dio boghi.. ish ish lomeh den.

Parlimen??? Pakatan kato onam (6) akan dapek kek dio, tingga BN duo yo.. Sei nak boghi tau aaa, silap aghi bulan Lobak pun jatuh ko tangan BN, walaupun majoriti dulu lobih 5,000. Kok boto Lobak jatuh ko tangan BN, alamat eaa Parlimen Somban pun dapek kek BN lah. Sonang yo coghito ea. Tingga lah DAP tokuntang kanting suleh yo ioitu Parlimen Rasah. Samo-samo kito tengok nanti.

PRU-13: Mohamad Hasan sah pertahan DUN Rantau


SEREMBAN 4 April - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan hari ini mengesahkan kekal bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri Rantau pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
 
Beliau mengesahkan demikian pada sidang akhbar selepas taklimat teknikal Barisan Nasional (BN) di Wisma UMNO dekat sini hari ini.
 
Mohamad juga berkata, semua jentera parti sudah siap sedia dan mereka perlu menerima siapa juga yang dicalonkan serta bersatu bagi memastikan BN menang besar pada PRU-13 ini.
 
"Kita perlu pertahankan negeri ini kerana ini adalah maruah kita," katanya dihadapan lebih 1,000 pemimpin Peti Daerah Mengundi (PDM) negeri ini.
 
Pada sidang akhbar itu juga, Mohamad turut memaklumkan ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaludin turut kekal bertanding di kerusi Parlimen Rembau. - UTUSAN



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

No comments:

Post a Comment