Saturday, June 23, 2012

GAMBAR DAN KISAHNYA..


Kata Orang: Picture speak a thousand words.. mari kita lihat photo2 di bawah dan kita bebas membuat andaian sendiri.


 

Ini bukan lucah, tetapi gambar ini untuk mengingatkan kita tentang kisah memegang nenen di Pulau Pinang tidak lama dulu yang kini disenyapkan. Dengar khabarnya banyak juga RM yang terlibat dalam isu tersebut. Dua orang ini pasti dibayar lumayan ni. Sami Khedira pemain Real Madrid dan German memegang nenen  kekasihnya Lena Gercke. 



10 NGO dari Baling menuntut supaya kerakyatan Ambiga dilucutkan. Rasanya munasabah juga tuntutan tersebut sebab dia tidak pernah bersyukur hidup di bumi Malaysia ini. Segala-galanya tentang Malaysia adalah tidak baik dan tidak selamat kecuali setelah Pakatan Haram memerintah negara ini. Sahabat Ambiga ini Irenen Fernandez sanggup ke Indonesia dan membuat kenyataan bahawa pekerja Indonesia di sini tidak 'selamat' .


Hakikatnya ialah sebanyak lebih 4 juta rakyat Indonesia mencari makan di negara ini secara sah mahupun secara tidak sah. Sibuk dia dengan LGBT nya. YB Datuk Zulkifli Nordin bertanya Ahli Parlimen pembangkang dalam Dewan Rakyat tempoh hari, Ambiga ni agama dia apa??, Dengan orang seperti Ambiga ini layanan tidak perlu bertaraf VIP. Dia tidak pernah bersyukur.



Ini lambang kebebasan?? Kebebasan bersuara, kebebasan bertindak, berhimpun, berkemah, berbaring, bercumbu dan hak asasi rakyat. "kito bulih buek apo kito suko..sebab negara kito aman, jiko polis banyak coghito, polis kito tondang" 


Nasib baiklah polis trafik ini memakai topi keledar, wajahnya terlindung. Jika wajahnya terdedah dan dilihat oleh orang dari seluruh dunia, alangkah tebalnya rasa malu beliau terutama kepada keluarganya, apabila budak hingusan sebaya anak dia berusia 22 memperlakukan dia sedemikian. Tak apa tuan polis, dia berani sebab dia ramai je, dalam balai tempoh hari dia menikus dan tunjuk muka baik..kemudian bila peguamnya tiba wah, dia dah mula berani kembali. Itu salah satu balasan yang dia terima kini. Esok lusa belum tahu.


Presiden IKATAN dan Presiden PAS berganding tangan dalam menjayakan demontrasi BERSIH3. Mereka hampir sebaya umur, sebab itu kena hati-hati agar tidak sesak nafas, pitam dan tumbang dalam kesesakan orang ramai begini. Jasa UMNO/BN terlalu besar kepada Kadiaq ini dan juga kaum keluarga dia, namun apakan daya dia kini memilih untuk menyalahkan UMNO dalam semua perkara. Paling tidak munasabah kenyataan Kadiaq dalam ceramah dia ialah di Malaysia tidak ada kebebasan bersuara. Benarkah???


Bila Karpal Sinki bersuara pemimpin PAS terpaksa tunduk layu, membisu dan akur. Mereka akan kata media BN putar belit dan merekasaya cerita demi untuk memulihkan harga diri mereka. Terang-terang pemimpin DAP ini menghina Islam, tetapi mereka kata, tak apa sebab mereka belum faham Islam. Kadang-kadang Nik Aziz kata Karpal ni dah faham Islam.

Ramai pemimpin DAP berselindung dengan ayat "maaf kalau saya silap" lepas tu mereka mula membaca surah-surah suci dan menerima tepukan gemuruh daripada penyokong tegar PAS. Pemimpin dan penyokong tegar pula  tanpa rasa berdosa membiarkan kafir laknat mempersendakan ayat-ayat suci. Mereka pasti menerima balasan Allah swt suatu hari nanti kerana bersubahat menghina ayat suci Allah.

Itu di depan penyokong PAS, di belakang penyokong PAS pula puak ultra kiasu ini mulalah mempertikaikan  semua perkara tentang PAS, termasuklah hukum hudud PAS potong tangan, potong kaki dan potong lancau. Itu jelas dalam ceramah mereka yang di videokan dan boleh ditonton di seluruh dunia. Namun pemimpin dan penyekong tegar PAS terus membisu demi menjaga hati rakan sekongkolan mereka. 

Mengundi calon PAS akan mendapat pahala, mengundi calon UMNO tidak akan dapat pahala sebab UMNO 'tolak' islam. Bagaimana pula jika calon itu antara calon UMNO yang beragama Islam bertanding dengan calon Pakatan Haram yang bukan beragama Islam. Masih dapat pahalakah.? Jelas sentimen mengundi dapat pahala ini akan menjerat PAS kelak. Mereka akan menerima balasan kerana 'memperjuangkan' Islam secara tidak ikhlas sebaliknya untuk kepentingan politik semata-mata.



Benarkah anak-anak kecil ini hendak didisplinkan?? baguslah jika itu nawaitunya. Atau apabila besar kelak anak-anak ini hendak digunakan untuk tujuan seperti gambar di bawah?? bertempur dengan polis?? Jika itu kesudahannya PAS terpaksa menanggung dosa perbutan mereka ini.

Kisah PAS mengrekruit kader mereka di pusat-pusat pengajian tinggi bukanlah menjadi rahsia lagi. Kegiatan tersebut telah berjalan sejak sekian lama. Kader-kader tersebut ditanamkan sifat taksub yag melampau sehinggakan mereka gagal untuk melihat realiti lain selain daripada realiti atau doktrin PAS. Ada yang sanggup bermandi darah demi menunjukan ketaksuban mereka.



Pemuda UMNO dituduh menyamar sebagai Unit Amal PAS dan merempuh polis di KLCC semasa demontrasi Bersih3. Pembangkang selalunya baling batu sembunyi tangan. Ahli PAS Yang memegang bendera dan berbaring di depan kenderaan Raja Muda Perak suatu ketika dahulu juga dikatakan orang UMNO menyamar.


Muslimat PAS yang macam kena histeria di Komplek Mahkamah Jalan Duta pada 9 Januari 2011 dikatakan Wanita UMNO dan Puteri UMNO menyamar.. 

Yang menimbulkan provokasi dan yang berterbangan di atas kenderaan polis berhampiran Sogo dikatakan anggota polis dan SB, bukannya penyokong pembangkang. Begitulah antara kaedah pembangkang mencuci tangan. Nasib baik Nizar Jamaluddin memang sudah terkenal sebagai ahli PAS, jika tidak pastilah Nizar juga akan ditohmahkan sebagai orang UMNO yang menyamar sebagai ahli PAS untuk mengaibkan PAS atau untuk membuat provokasi.


"Darurat... askar pun sembahyang pakai kasut, tengok di Afghanistan tu.." Sebaris tidak bermakna berjemaah. Banyak benda-benda pelik akan berlaku menuju ke akhir zaman ini. Sejadah juga berwarna warni dan terdapat gambar manusia.  


Tahun 1999 dulu Al Gore ni datang untuk melaungkan reformasi di KL. Kebiadapan dia ni jelas apabila berucap sebagai tetamu negara, dia memuji kelompok reformasi dan menyokong perjuangan Nuar Brahim. Dr Mahathir tidak bertindak balas kerana menghormati tetamu walaupun tetamu itu sendiri meletakkan dirinya dalam situasi tidak perlu di hormati.

Lain pula dengan Tan Sri rafidah Aziz yang ketika itu membelasah Madeline Albright, Setiausaha Negara Amerika apabila ternyata tetamunya itu bermulut celupar. Kini Nuar bawa pulak seorang Gay dari Australia bernama Xenophon untuk menyokong dia. Gambar Bawah.


"Polis Malaysia bertindak kejam kepada pendemo, saya akan laporkan kepada Queen Council.."

 


Mereka mempunyai alasan tersendiri dan mempunyai cara terbaik untuk menunjukkan sokongan kepada parti mereka. Cuma jika ini dilakukan oleh orang UMNO maka tentulah berbakul-bakul fatwa dikeluarkan oleh pemimpin PAS.


"Eeee!!!..Geramnya aku punggung dia ni.. lagi sekali boleh ni..!!"

Seorang Indon menghunus pisau dan mengacukan keleher seorang gadis sunti. "Mahu tamat atau mahu nikmat??" soalnya. Gadis sunti terpaksa akur dan memilih 'nikmat' serta menyerahkan dirinya untuk diperkosa. Bila selesai dirogol dan ketika si Indon sedang memakai semula seluarnya si gadis sunti pula mengambil pisau dan mengacukan ke leher si Indon " Mahu pulang atau mahu ulang??" soalnya.


Kalau polis membuat provokasi kenapa unit TV3 juga menjadi mangsa kejahilan puak-upak pakatan haram ini?? Kisah sadis Bersih3 pasti tercatat lama dalam lipatan sejarah tanah air. Kenapa rakyat di ajak, digesa dan disuruh bertindak agresif seperti ini??. Kenapa mereka diapi-apikan semangat mereka untuk bertindak liar. Pembangknag mengharapkan dengan bertindak begitu akan ada tindak balas dari pasukan keselamatan dan apabila terjadi kekecohan, media asing akan memaparkannya ke seluruh dunia. Itulah hajat mereka supaya Malaysia seolah-olah kelihatan kucar kacir, pelabur merasa bimbang untuk datang dan pasukan keselamatan tidak mampu mengawal keadaan dan pembangkang lebih layak untuk mentadbir dan mengambila alih negara.  



"Eden nak bosakan anak-anak eden mengikut cagho Islam yang sobona ee, sobab itu eden masuk PAS.." Hahaha.. selama ini anak dia membesar bukan mengikut cara Islam yang sebenarnya. Lopeh tu dalam ceramah dah pandai pulak dio ni kato pemimpin UMNO/BN songlap duit rakyat. Masuk kandang kambing membebeklah Aishah ni.


Orang tidak akan menyampah sangat sekiranya dia telah otai dalam parti PAS dan mengutuk UMNO. Ini baru dua hari masuk PAS hilang sudah semua nikmat dan kebaikan yang dia pernah dapat daripada UMNO/BN dulu. Baru dua hari join PAS sudah hilang segan silunya menyumpah seranah pemimpin UMNO/BN. Baru dua hari masuk PAS sudah menjadi terlalu 'alim' dan semua yang tidak bersangkut paut dengan PAS dianggap tidak Islamik. Kan ke pelik namanya tu.



Babi pun babilah asalkan dapat sedikit undi... Kalaulah pemimpin UMNO yang melakukan perkara ini maka sahlah pencacai PAS akan kata ini penghinaan terhadap Islam dan berkoyan-koyan kutukan yang akan keluar dari mulut mereka.


   

Kadang-kadang apabila melalui plaza tol, ternampak lori membawa babi baru saja berlalu dan membayar tol, Jokiden tak akan ambil duit baki jika ada, kerana bimbang duit baki itu datangnya daripada pemandu lori yang membawa babi tadi. Bimbang kok ado daghah babi lokek kek duit tu..


Melayu amat sensitif dengan babi dan anjing. Tetapi pemimpin PAS ini selamba je menghidu bau hanyir darah babi. Kita percaya semua ini dilakukan semata-mata bertujuan politik sempit mereka. Sedangkan kaum ultra kiasu ini selamanya tidak akan menerima perjuangan PAS.



"Sodap mulut yo budak Ummi ni bolasah den, memang nak kono tinju ni.." Kisah di Lembah Pantai hari Khamis malam Jumaat apabila Nuar naik angin bertembung dalam satu ceramah dengan Ummi Hafilda. Dulu Nuar ni diketahui umum menggunakan pelbagai cara dan kaedah untuk 'menyeksa' Ummi Hafilda ini, sampaikan suatu ketika Ummi ini dianggap seorang pelacur murahan, dan sekarang dia bertemu buku dengan ruas apabila Ummi sudah nekad dan tidak mahu lagi bersembunyi dan diperkotak-katikan oleh Nuar. Nuar menyamakan Ummi ini dengan seekor nyamuk, kecil dan tidak meninggalkan kesan. Sekarang baru dia tahu penangan Ummi. 



"You poie naik balik kek bilik, caghi jam omega den..tolupo plak aaa" 




"Ingat Khalid Ismath je yang berani sepak polis, akupun berani sebab polis ni tak melawan dan sudah terduduk. Untung saudara mara dia tak kenal aku.." 


"Tolonglah bang oii..!!! tie tu senget!!" Husam ni banyak bermain wayang. Dia sepatutnya menjadi seorang pemimpin pelapis PAS yang berwibawa. Dia ada pengalaman luas dalam politik dan pentadbiran. Namun hari ini dia juga serupa dengan mana-mana ahli politik lain. Musuh politik Nizar J dalam setiap pemilihan parti PAS.


"Mak oii godang(bosa) ea bang.. camno ni??" "Ish..copeklah..godang tak apo asalkan jgn bengkok"

Ini keperluan dan bukannya lambang kemewahan. Kita manusia biasa


Tidak langsung kelihatan seperti mendatangkan gangguan dan kemudaratan kepada sesiapapun. Namun Ambiga tidak senang melihat mereka ini berniaga menjual burger. Perniagaan ciput, pendapatan ciput jika nak dibandingkan dengan pendapatan dia yang lumayan. Dia membantah dan polis serta DBKL terpaksa berkawal pulak di luar kawasan rumah dia menghalang orang hendak berniaga. Rupanya kebebasan hanya hak mutlak untuk dia dan kelompok sekongkolan dia tetapi bukannya untuk rakyat lain. 


Dalam tidur mereka bermimpi.. "Projek Bayan Mutiaro tu banyak manolah anak den dapek komisyen tu agak ea.." "15,000 ekar Zizan sapu balak kek Kodah nun, takkan tak ado untuk den sikit.." Mereka boleh tidur dalam apa majlis sekalipun, tetapi jangan Ibrahim Ali.


"Ini last den buek kojo ni..lain kali mintak maaplah Nuar dan Ambiga oii" Hj Hadi dilaporkan pitam semasa menyertai Bersih3. 



Bila bertemu, rasa malu untuk bertentangan mata. Lidah kelu untuk berkata-kata lalu tertunduk tersipu-sipu malu.. Orang bercinta memang begitu. Elly ni boleh kangkang sesuka hati dia, "boleh belako.." Dia tidak akan dipaksa melepaskan jawatan. Tetapi jangan pemimpin UMNO/BN, siaplah tak cukup tanah dikutuk oleh puak-puak pembangkang ni.





Nik Aziz ternyata keliru antara tanda bagus dengan slogan 1 Malaysia. Macam nak bagi amaran kepada PM je tu.





 

Suatu ketika dahulu bersalaman dengan Dr Mahathir adalah haram, sebabnya ialah politik, Dr Mahathir maha firaun. Sekarang dengan kafir harbi pun dia sanggup berpelukan. Juga sebab politik.



 

Sebab politik..

 

Sebab Duittttttttttttttt!!!!


Sebab hasutan..



Sebab dah tak tahan kena kelentong dek Husam dan Nik Aziz.


Jika dia tersilap jari, mau ditegur dek LKY ni..


Bersilat.. termasuk silat lidah. Akhirnya esok habis segala tipu helah dan silat ini makan diri.


 

"Handsome.."

 

Ini sebab angkuh, rasa berkuasa sangat dan sebab rasis



"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Mahpooozzz Bean.

9 comments:

  1. apa yang dapat disimpulkan dari penerangan dan gambar-gambar diatas ialah:

    PAS DAH JADI PARTI KAFIR
    NIK AZIZ SYAITAN NIRROJIM DAH KAFIR
    HADI DAH MUNAFIK
    ANWAR ALJUBURI YAHUDI LAKNATULLAH BAPA SEGALA DAJJAL SPESIS KAUM LUT

    PENGIKUT PAS SETARAF PENGIKUT NAMRUD DAN FIRAUN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malang bagi PAS. dah mula hilang sokongan

      Delete
    2. PAS mula ditimpa musibah

      http://kitopunyo.blogspot.com/2012/05/pas-mula-ditimpa-musibahapa-lagi.html

      Delete
  2. GAMBAR MENCERITAKAN SEGALANYA - BAGUS

    ReplyDelete
  3. Anon yg pertama tu ahli pas..

    ReplyDelete
  4. Melayu yg tak sayangkan agama, bangsa dan negara je join puak-puak malaun ni

    ReplyDelete
  5. Kuburkan Pas buat selama lamanya pada PRU13 nanti.

    ReplyDelete
  6. Mereka perlu sedar. DAP adalah Komunis. Malaysia sudah maju dan mereka sedar Melayu hari ini bukan miskin dan malas. Hanya segelintir mereka sahaja yang masih mengharapkan bantuan. Oleh kerana dengki dengan orang Melayu seperti Syed Mokhtar, Tan Sri Azman, Mokhzani dan lain-lain. Mereka sedar ekonomi mereka bakal tergugat. Tak semua orang cina yang menyokong DAP. Yang saya hairan, Melayu yang menyokong DAP ini sedar ke tidak. DAP hanya menggunakan PKR dan PAS. Yang pasti, sekiranya mereka menang PRU13 sekalipun. Kuasa PKR & PAS hanya seketika. Yang saya khuatir, undang-undang Islam digubal. Hak Melayu ditindas dan tidak mampu dimiliki semula oleh kita semua. Di waktu itu, jangan harap kita dapat miliki hak kita semula. Percayalah, hanya dengan UMNO/BN sahaja kita orang Melayu dapat menjamin masa depan orang kita. Tidak perlu memperjudikan bangsa dan agama untuk sekadar memuaskan hati kita semua.

    ReplyDelete
  7. Apa punya website bodoh lah ko buat ni ..Buta2 sokong BN .. yg memang terbukti takberkesan sejak merdeka lagi .. Korup ,, Penipu .. Tak de modal lansung .. tak abis2 nak takutkan orang melayu konon nyer cina nak rampas negara ni .. Kalau cina kafir tu boleh perintah negara ni lagi adil,apa salah nyer . daripada melayu islam yg penipu besar mcm umno ni .. Kekayaan negara patutnye bahagi sama rata..Setiap lapisan masyarakat dpt rasa bukan kroni UMNO jer.. Korang penyokong UMNO ni buta ke ataupun bodoh .. bukti dah mmg ada depan mata.. die orang ni korup,orang yg mkn duit tak kena ambik tindakan.. Harga barang naik.. Award contract x telus.. Kalau cekap sgt tgk apa PKR buat salah.. Apasal tak sebut yg BN buat? Pakai otak lah sikit bro .. Think objectively .. Hmmm

    ReplyDelete