Friday, March 22, 2013

Anak Emas Nuar Brahim Kena Kutuk..


Kerana Pulut Santan Binasa, Kerana Mulut Badan Binasa.


Dia ni dah cukup umur ke nak bertanding ni..?
 
        

 
 
 
Kita tidak pasti samada hendak mengucapkan tahniah atau tidak kepada Presiden Obama ini kerana di bumi Israel dia berani pulak mengutuk Natenyahu. Kutukan tersebut tidak dapat dipastikan juga samada ikhlas ataupun cuma lakonan beliau sahaja.
 
Nuar mungkin juga tersinggung dengan kritikan Obama ini memandangkan hubungan Nuar dengan Israel ini ibarat isi dengan kuku. "I support all efforts to protect..." ingat lagi ayat keramat Nuar Brahim yang mencetuskan polimik terbesar dikalangan negara-negara Islam tidak lama dahulu.
 
Kita juga bimbang keceluparan mulut Obama ini bakal mengundang padah kerana Israel ini dipercayai mempunyai pelbagai cara untuk membalas sesuatu tindakan ke atas mereka.
 
Kisah jenazah Arrafat digali semula untuk dibuat post mortem semula kerana ada dakwaan beliau telah diracun oleh musuh-musuhnya termasuk Israel. Tidak mustahil Obama ni akan menerima nasib yang sama.
 
Sebenarnya di dalam dunia ini kisah kezaliman Israel terhadap Palestine tidak ada tolok bandingannya. Segala bentuk kezaliman dilakukan oleh regim Zionis ini yang dikatakan oleh Hj Hadi boleh dibuat kawan. Hj Hadi sudah tidak dapat membezakan antara yahudi dengan zionis semata-mata kerana hendak membela Nuar.

 

Obama kutuk Israel gagal beri keadilan kepada Palestin


BAITULMAQDIS 22 Mac - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama semalam mengkritik Israel atas halangan ketat negara itu terhadap penduduk Palestin, termasuk kegagalan memberi keadilan kepada mereka yang tertindas dan memusnahkan penempatan Palestin tanpa permit.
 
"Biarpun Israel mengenakan sekatan ketat terhadap penduduk Palestin, mereka juga berhak untuk mendapatkan keadilan dan diiktiraf.
 
"Adalah tidak adil jika kanak-kanak Palestin tidak dapat membesar di tanah kelahiran mereka sendiri," katanya ketika mleawat Tebing Barat semalam.
 
Obama dalam pada itu turut mengadakan pertemuan dengan Presiden Mahmoud Abbas bagi membincangkan proses damai di dunia Arab.
 
Pemimpin itu juga menggesa agar Israel dan Palestin mencapai perjanjian damai dengan segera bagi menyelesaikan segala konflik yang berlaku antara kedua-dua negara itu. - DPA/AFP
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment