Saturday, March 23, 2013

Bila DS Rosmah Mansor Mengamuk, PM Terpaksalah Akur..

 

Yes, mari kita tukar selogan tersebut daripada I Love PM, kepada I LOve BN. PM dan BN sebenarnya sentiasa dekat di hati majoriti rakyat Malaysia.
 
Transformasi yang diperkenalkan oleh PM sejak 3 tahun lalu telah menampakkan hasilnya dan rakyat kini sedang menikmatinya kecuali bagi puak-puak yang selamanya tidak mahu bersyukur.
 
Sesungguhnya kejayaan PM dalam waktu yang singkat ini tidak mampu dicapai oleh mana-mana pemimpin lain di dunia ini termasuk Obama yang gagal dengan segala transformasinya dan terpaksa pula menyambungnya bagi penggal ke dua.
 
Jika hendak dibandingkan dengan negeri yang pakatan perintah, Pulau Pinang daripada negeri perindustrian yang menerima pelaburan melebih RM10 billion setiap tahun akhirnya merudum kepada RM2 billion sahaja hasil daripada kecerdikan LGE dengan aksi CAT nya.
 
Selangor yang sentiasa diberi nasihat oleh penasihat bergaji RM1 nya, punah ranah dan daripada menjadi negeri terkaya di Malaysia kini telah hampir layak menerima BR1M. Simpanan tetap Selangor hanya gimik, hakikatnya Selangor telah boleh dikatakan muflis.
 
Kedah lebih teruk lagi kerana para pemimpin PAS hanya asyik bergaduh sesama sendiri. Mereka tidak memikirkan langsung agenda rakyat sebaliknya lebih menumpukan kepada agenda peribadi pemimpin PAS semata-mata.
 
Kelantan tak yah sebutlah, dulu, kini dan selamanya begitu, membangun bersama Islam tetapi rakyat terus terpinggir. Tukar Kelantan.
 
Yes, We Love BN and We Love PM.
 
 

Tukar slogan "I Love PM" kepada "I Love BN" - Najib

 
Tukar!!! We love BN..
 
 
ORANG ramai mengangkat sepanduk "I Love PM" dan "I Love BN" ketika menghadiri majlis perasmian Program Rimbunan Kaseh oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Tanjung Besar, Kuala Lipis, Pahang hari ini. - UTUSAN
 
KUALA LIPIS 23 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak berharap slogan "I Love PM" yang sering dilaungkan oleh rakyat ditukar kepada "I Love BN" pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.
Perdana Menteri berkata, kerajaan dibawah Barisan Nasional (BN) dari dulu sehingga kini telah membawa perubahan serta kemajuan kepada rakyat dan negara.
 
Menurut beliau, rakyat tidak boleh mengharapkan pembangkang kerana mereka hanya pandai mengkritik dan membuat fitnah tetapi tidak membuat apa-apa.
 
"Rakyat perlu memberikan sokongan kepada BN bagi meneruskan kesinambungan program tranformasi yang dirancang oleh kerajaan,"katanya.
 
Beliau berkata demikian ketika berucap pada perasmian Program Rimbunan Kasih di Tanjung Besar di sini hari ini. - UTUSAN
 
 
 
Ini pula berita yang pastinya tidak akan disiarkan oleh akhbar pakatan. Dan ini juga menjadi petanda bahawa PAS semakin menghampiri zaman malapnya.
 

72 ahli dan penyokong Pas DUN Alor Mengkudu sertai UMNO

 
ALOR SETAR 23 Mac - Seramai 72 anggota dan penyokong Pas dari Taman Tunku Yaakub dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Alor Mengkudu bertindak keluar parti dan menyertai UMNO hari ini.
 
Salah seorang bekas ahli Pas yang ditemui, Ahmad Man, 47 berkata, mereka sudah hilang keyakinan terhadap perjuangan parti pembangkang itu lalu bertindak keluar secara beramai-ramai.
 
Katanya, dia yang menjadi ahli Pas selama 22 tahun kecewa apabila tiada bantuan disalurkan kepada penduduk di kawasan berkenaan sejak Pas mentadbir negeri Kedah.
 
"Saya tidak takut jika kawan-kawan saya yang menyokong Pas tidak lagi berkawan dengan saya selepas ini kerana menyertai UMNO adalah keputusan saya sendiri.
 
"Saya kecewa dengan Pas kerana apa yang mereka janjikan kepada kami tidak ditepati dan saya yakin hanya dengan UMNO nasib rakyat negeri ini akan terbela," katanya.
 
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyerahkan borang menyertai UMNO kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah di Taman Tunku Yaakub, Alor Mengkudu di sini hari ini.
 
Yang turut hadir pada majlis tersebut ialah Ahli Parlimen Alor Setar, Datuk Seri Chor Chee Heung. Dalam pada itu, Ahmad Bashah berkata penyertaan 72 anggota dan penyokong Pas di dalam UMNO hari ini bukan satu gimik politik yang direka oleh UMNO menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).
 
"Saya tahu pakatan pembangkang akan kata ini gimik politik, tapi ini bukan UMNO reka, mereka sendiri yang rela hati menyertai UMNO kerana telah hilang keyakinan terhadap pakatan pembangkang.
 
"Lima tahun Pas perintah Kedah, penduduk di kawasan ini tidak dapat apa-apa, sebab itu mereka ambil keputusan untuk menyokong UMNO," katanya. - UTUSAN


Ini pula berita yang membuatkan PKR terus pitam, mari kita baca.

 


291 ahli tinggalkan PKR, sertai BN

P. KAMALANATHAN (dua kiri) memakaikan kemeja T BN kepada bekas Ketua Cawangan PKR Kampung Asa Hulu Bernam, Peter Muniandy (tiga kiri) dan bekas Ketua Cawangan PKR Kawasan Taman Wawasan Batang Kali, Rajeswary Krishnan (kiri) serta bekas Ahli PKR Bernam Jaya, Kanniamma Singaravelu (kanan) pada majlis penerimaan borang kemasukan 291 ahli PKR yang menyertai BN di Pejabat Khidmat Parlimen Hulu Selangor Bandar Bukit Beruntung di Rawangi, hari ini. - BERNAMA
 
RAWANG 23 Mac - Seramai 291 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) kawasan Hulu Selangor hari ini bertindak menyertai Barisan Nasional (BN) selepas kecewa dan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti itu.

Mereka meluah kekesalan apabila termakan pelbagai janji manis PKR sehingga sanggup memilih parti itu dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 pada 2008.

Bekas Ketua Cawangan PKR Kampung Asa, Hulu Bernam, Peter Muniandy, 40, berkata, beliau kecewa dengan kepimpinan PKR yang didakwa langsung tidak turun menjenguk penduduk di kawasan itu dan permintaan mereka yang memerlukan bantuan juga tidak diendah.

"Saya kerja dengan PKR, saya lihat sangat susah orang sakit, minta bantuan pemimpin PKR pun tidak dapat, mereka tidak peduli langsung.

"Tidak seperti pemimpin BN yang selalu datang tengok penduduk dan beri bantuan yang diperlukan," katanya kepada pemberita.

Seorang lagi bekas anggota PKR, M.Devi, 35, dari Estet Changkat Asa berkata, beliau benar-benar sedih kerana memberi kepercayaan kepada PKR yang hanya tahu menabur janji tetapi tidak menunaikannya.

"Saya hidup susah, suami isteri kerja sebagai penoreh getah, anak kecil tetapi mujur BN banyak tolong beri bantuan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan Baucar Buku 1Malaysia (BB1M)," katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan berkata, kemasukan anggota PKR ke dalam BN memberi satu suntikan semangat kepada BN Hulu Selangor untuk mencurah lebih banyak khidmat kepada rakyat.

"Dalam perbualan kami tadi, mereka kata antara sebab yang membuatkan mereka menyertai BN ialah kerana menaruh kepercayaan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, satu-satunya pemimpin yang dapat membantu mereka tidak kira apa masalah pun.

"Datuk Seri Najib berjaya mengotakan janji dan sentiasa membantu semua rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa, agama mahupun ideologi politik. Ini yang mereka nampak," katanya.

Beliau optimis lebih ramai anggota pakatan pembangkang akan menyertai BN kerana semakin sedar akan kesungguhan parti komponen itu membantu rakyat. - BERNAMA


 
Cerita di sini 
 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment