Thursday, March 28, 2013

Tidak Lama Lagi Nuar Akan Kehilangan Segala-galanya...


Tension kalah berhujah dengan Ummi Hafilda.
 
 

Bertahun-tahun Nuar Brahim melantakkan kepada telinga penyokong tegarnya bahawa apa sahaja yang berlaku kepada dirinya adalah disebabkan UMNO/BN. Penyokongnya begitu percaya dengan momokan Nuar ini sehinggakan Nik Aziz semasa diminta mengulas penyebaran gambar terkini Nuar beromen dengan seorang jantan, terus sahaja mengatakan ini semua kerja UMNO.

"Inilah UMNO ni, orang berpolitik dengan hujah, UMNO berpolitik dengan fitnah.." Begitulah hebatnya propanganda Nuar dalam usaha menyelamatkan dirinya, hinggakan orang setaraf Nik Aziz pun sanggup mengatakan UMNO membuat fitnah ke atas Nuar.
 
Ada sahaja musibah yang datang kepada dia maka segeralah dia menyalahkan UMNO/BN, TV3 dan Utusan Malaysia. Kita faham dah. Dia sudah tidak nampak lagi pihak lain untuk disalahkan selain daripada UMNO/BN, TV3 dan Utusan. Hanya itu modal yang tinggal kepadanya untuk meraih simpati daripada rakyat.
 
Papa Gomo yang beliau baru saman RM100 juta mengatakan bahawa terdapat mahasiswa yang di dalam jagaan beliau sekarang ini demi untuk keselamatan mahasiswa tersebut. Menurut Papa Gomo tidak ada pihak lain yang tahu tentang perkara ini, termasuk pemimpin kerajaan atau pemimpin UMNO. Esok apabila mahasiswa ini di dedahkan oleh Gomo, pastilah Nuar akan segera menuding jari ke arah UMNO/BN demi secebis simpati.
 
Seronok sangat menyalahkan UMNO/BN dalam kesemua isu, sehinggakan orang sudah muak, maka akhirnya kini dia sendiri pula yang terpaksa menepis apabila semua pihak menyalahkan dia pula. Pencacai pakatan dalam ceramah harian mereka sudah mula menterbalikkan cara Nuar menyalahkan UMNO/BN dan media arus perdana.
 
"Jika hujan tidak turun, ini adalah salah Nuar atau disebabkan Nuar" kata pencacai mereka sambil disambut dengan gelak ketawa daripada pendengar tegar. Namun hakikatnya segala kekalutan politik di dalam negara ini memang disebabkan oleh Nuar. Dalam serba serbinya Nuar ini dikategorikan sebagai melampau.
 
Esok lusa kita akan dengar pulak ayat keramat yang selalu Nuar guna iaitu, "Ini semua kerja UMNO/BN yang  membuat fitnah berniat jahattttttttttttttttttttt!!! yang amat menjijikkan" terbalik  kepada dirinya  "Ini semua kerja Nuar anak Brahim yang menjijikkan demi untuk memenuhi nafsu besar untuk menjadi Perdana Menteri" dilontarkan oleh pencacai mereka sendiri dalam setiap ceramah. menyindirlah kononnya tetapi sebenarnya mereka sudah kehilangan hujah.

Dalam sedikit hari lagi, isu yang sangat digemari oleh Nuar, iaitu isu kroni, nepotisme, isu rasuah, isu rakus dan isu merompak harta rakyat, semuanya akan terpalit ke batang hidung beliau sendiri kelak. Dia pasti tidak akan dapat menyembunyikan diri di belakang telunjuk dengan isu-isu tersebut.

Memang diakui Nuar ini cekap dalam memusing sesuatu isu. Umpamanya dia yang berkata di Sabah bahawa Hj Hadi tidak tahu apa-apa tentang Kalimah Allah dan dia hanya mengikut sahaja apa yang pakatan putuskan. Semasa berceramah di Majidee  dia boleh pusing dengan mengatakan bahawa UMNO yang menuduh Hj Hadi tidak tahu apa-apa tentang agama.

Bayangkan dalam dunia tanpa sempadan ini dan maklumat dihujung jari, dia masih ingin memutar belitkan kenyataan dia sendiri. Dia ingat orang Majidee duduk dalam gua dan tidak tahu apa yang dia tuturkan. Dia ingat orang Majidee tidak menonton video dia itu. Atau dia nak memperbodohkan orang Majidee dengan mengatakan yang bercakap dalam video itu ialah orang UMNO yang menyerupai beliau.

Maklumlah dia kini sedang sibuk mencari klonnya ke seluruh dunia. Jika bertemu dengan klonnya nanti bolehlah dia mengatakan bahawa wajah  yang ternampak di dalam video itu adalah wajah klon lelaki yang sama macam beliau.

Namun biasalah masih ada yang mempercayai dia. Suatu waktu dulu Nuar ni pernah berkata bahawa jika ada beribu orang yang tidak percayakan dia namun masih ada berjuta lagi yang mahu percayakan dia. Begitulah angkuhnya dia kerana dia yakin masih ramai rakyat yang mahu diperbodohkannya. Akhirnya nanti yang berjuta tersebut akan hilang lenyap juga.
  
  
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

2 comments:

  1. kita sebenarnya buleh lihat kini bahawa hanya pork nick sahaja yang mempertahankan nwar berahi dengan sabdanya ... kini pas telah tidak mengadakan solat hajat perdana untuk mendoakan kesejahteraan nwar berahi ... maklumlah mungkin mereka dah sedar bahawa surga yang bakal didiami oleh nwar berahi adalah dihuni oleh kaum nabi lut ...

    ReplyDelete
  2. Ialah, kitapun merasa haira kenapa Nik Aziz begitu sekali taksubnya mempertahankan Nuar ini sehinggakan penyokong PAS merasa serba salah. Penyokong Nuar memanglah seronok dan teruja dengan sokongan keterlampauan oleh Nik Aziz tersebut.

    ReplyDelete