Saturday, March 30, 2013

Sebelum Ada Tokoh Pembangkang Yang Meninggal, Eloklah PM Bubarkan Parlimen..

 
Nuar jatuh terduduk... terus lenyap kehebatannya.

Orang meninggalkan pun nak dipolitikkan oleh puak pakatan ini. Dengan orang meninggalpun mereka nak mencari keuntungan politik. Umpamanya kisah  PI Balasubramaniam meninggal, kemudian kisah parajurit tanah air yang meninggal di Lahad Datu. Terkini yang ingin mereka politikkan ialah apabila ulamak UMNO Dr Uthman El Muhammady meninggal dunia, mereka seolah-olah bergegak gempita kerana UMNO kehilangan seorang pengkritik tegar PAS. Baca di PANEH MIANG
 
Jika kita masih ingat isu 'mata lebam' yang digunakan semaksimum mungkin dalam PRU pada tahun 1999 telah menyebabkan BN kehilangan Terengganu kepada PAS. Bertimbun-timbun simpati rakyat terutamanya keturunan Melayu ketika itu kepada nasib malang yang dialami oleh Nuar Brahim.

Diakui juga bahawa puak pakatan ini terutamanya PKR amat mahir dalam mempermainkan sentimen simpati dan kelembutan hati dan jiwa orang Melayu. Sementara dengan kaum lain Nuar tidak akan memainkan sentimen simpati ini sebaliknya dia akan memainkan sentimen perkauman yang dasyat dan membakar semangat mereka agar bangun menentang apa sahaja yang kerajaan lakukan.

Pemimpin pembangkang terkini ramai yang uzur dan mempunyai penyakit termasuk ada yang dikatakan sedang bertarung melawan HIV. Memanglah ajal maut di tangan Allah swt, jika belum sampai ajal, merangkak dan lumpuh seluruh badanpun masih juga belum meninggalkan.

Namun sekiranya Parlimen masih belum bubar dan terpaksa juga dibubarkan, maka ketika itu ada seorang dua tokoh pembangkang yang meninggal, maka ditakuti rakyat pergi ke peti undi dengan penuh perasaan hiba, sayu, bersimpati dan sedih. Takut juga kita kalau-kalau itupun bakal mempengaruhi undi mereka dalam PRU kelak.

Sebab itu ada baiknya jika PM segera membubarkan Parlimen sekarang ini. Jika selepas ada kematian Parlimen dibubarkan, maka akan ada tuduhan bahawa PM membubarkan Parlimen setelah si anu atau si polan tu meninggal dunia. Pada hal, samada dia meninggal atau tidak Parlimen akan dibubarkan juga. Faktor 'secara kebetulan' ini sudah pasti tidak akan diterima oleh segelintir rakyat nanti.

PM haruslah mengambil kira juga tentang masalah ini kerana kita sudah faham sangat bahawa faktor orang meninggalpun akan dipolitikkan demi meraih undi.
 

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment