Saturday, March 30, 2013

Penyakit Kronik Sudah Dikenal Pasti..


    
Sesiapa yg ingin membantu adik ni sila hubungi Utusan.
 

Masalah terbesar yang sedang dihadapi oleh negara ialah masalah perpecahan di kalangan rakyat yang semakin ketara. Perpaduan di kalangan rakyat semakin luntur. Semangat patriotisma di kalangan rakyat beransur-ansur nipis dan terhakis. Buktinya, ada kalangan pemimpin dan penyokong pembangkang yang sanggup mempersendakan peristiwa pencerobohan asing, kononnya ia suatu sandiwara kerajaan.

Kembalinya budaya menuntut hak dan kesamarataan dalam semua perkara yang diperjuangkan oleh NGO tempatan dan Bersih yang mempunyai kaitan dengan NGO antarabangsa yang terbukti telah membantu menjatuhkan kerajaan di negara-negara arab, Eropah Timur dan Amerika Selatan adalah ancaman besar buat negara.

Hubungan antara kaum semakin "masam mencuka" dan sudah wujud tanda-tanda bahaya. Semangat toleransi yang selama ini menjadi kunci kejayaan negara seolah-olah sudah tidak semakin terhakis dari jiwa.
 
Ironinya "kuman Anwar" inilah yang menyuburkan segala penyakit tersebut sewaktu dia diberi kepercayaan menjadi Timbalan Pawang Negara untuk merawat dan mencegah segala penyakit ini. Tapi sayang bomoh ini menyeleweng hingga akhirnya dipecat. Di atas adalah sebahagian daripada kupasan menarik oleh KNKB, selanjutnya  di sini.
 
Jika dahulu punca segala perpecahan ini adalah disebabkan oleh PAS. Mana-mana kampung yang tidak mempunyai cawangan PAS, maka kampung tersebut akan kekal aman damai dan silaturrahim dikalangan anggota masyarakat adalah kukuh.
 
Namun sebaik sahaja PAS mula bertapak di satu-satu tempat atau kawasan tersebut maka bibit-bibit perpecahan yang amat dibenci oleh Islam mula menjelma.
 
Peringkat awal tidaklah begitu jelas, namun apabila pengaruh PAS semakin bertambah maka bibit perpecahan semakin meningkat. Kehebatan PAS ialah bukan sahaja berjaya memecah belahkan ummah dan rakyat yang berbeza fahaman politik, tetapi juga berjaya memecah belahkan hubungan akrab antara keluarga terdekat. Akibat idealogi yang berbeza, anak dengan ayah mungkin berpatah arang. Isteri dengan suami mungkin berpisah.
 
Malas dah kita nak mengulas tentang perkara ini, kerana ia telah berlaku sejak berpuluh tahun dahulu dan kesannya amat mendalam sehingga ke hari ini.
 
Selain daripada sumbangan PAS terhadap penyakit-penyakit yang sedang dideritai oleh rakyat negara ini, kehadiran PKR sebuah parti yang entah apa-apa turut menyumbangkan lagi kepada keparahan penyakit tersebut. Benar, wujudnya PKR maka bertambahlah penyakit kronik di negara ini seperti yang dikupas dengan indah oleh rakan blogger KNKB yang sedutannya Jokiden masukan di atas.
 
Oleh kerana penyakit telah dikenal pasti, maka ubatnya juga pastilah akhirnya akan dikenal pasti juga. Masyarakat berpecah belah. Institusi kerajaan di perlekeh dan diperhina sekeji mungkin. Persepsi negatif ditanamkan ke dalam minda rakyat tanpa belas kasihan.
 
Fitnah menjadi makanan ruji. Fakta langsung tidak dipedulikan. Kemungkaran disanjung sementara kebaikan cuba dsembunyikan. Inilah kejayaan puak pakatan selama ini.
 
Terciptalah rekod demi rekod, kebaikan demi kebaikan, pencapaian cemerlang bersilih ganti, penganugerahan masyarakat antarabangsa di anggap sesuatu yang boleh dijual beli, namun semuanya itu tidak langsung memberikan kesedaran kepada puak pakatan, sebaliknya mereka terus terusan dengan momokan jengkel mereka semata-mata untuk menidakkan kejayaan kerajaan dan menghasut rakyat supaya memberikan sokongan kepada mereka. 
 
Dulu polis kita amat dihormati oleh masyarakat sebagai pelindung dan turut dikagumi oleh negara luar, walaupun unsur-unsur rasuah juga berlaku dikalangan anggota polis ketika itu. Kini polis kita digambarkan seburuk mungkin dan sehabis hina semata-mata supaya rakyat membenci agensi kerajaan ini dengan harapan rakyat akan menyokong mereka.
 
Individu yang paling terkehadapan dalam menghina polis ini ialah Nuar anak beranak. Puncanya hanyalah kerana polis selalu menyiasat mereka dan mereka tidak mahu rakyat mempercayai segala siasatan polis tersebut.
 
Dulu institusi di Raja kita amat disanjung oleh setiap lapisan masyarakat walaupun ketika itu terdapat juga Raja-raja Melayu dan kerabat baginda yang mengamalkan pendekatan beraja di hati dan bersultan di mata. Kini rakyat marhean pun terutamanya yang byukan berbangsa Melayu sudah berani sangat mengkritik Raja-raja. Puncanya ialah segelintir pemimpin Melayu juga sudah berani memperlekehkan Raja-raja dan mereka juga membela sesiapa sahaja yang berani mengusik institusi di Raja atas dasar hak asasi kononnya. Nuar juga menjadi punca keberanian orang biasa ini.
 
Dulu institusi kehakiman kita amat dikagumi dan tidak langsung tercemar walaupun kitika itu terdapat juga hakim-hakim yang suka minum arak. Mereka terasing dan tidak ada sesiapa yang berani mempertikaikan keputusan Hakim. Kini Hakim-hakim seolah-olah dipaksa membuat keputusan mengikut isi hati dan kemahuan mereka.
 
Puncanya ialah apabila Nuar sering menghadapi kes-kes mahkamah dan dia seboleh mungkin meracuni pemikiran rakyat supaya mempercayai bahawa hakim sudah dibeli, hakim sudah mempunyai keputusan sebelum habis bicara dan dia di anianya.
 
Dulu jarang sangat kita mendengar kes-kes liwat ini kerana masyarakat begitu asing dengan perlakuan sek yang sedemikian rupa. Kes rogol biasa kita dengar dan seseorang yang di dakwa dan jika didapati bersalah maka dia mungkin akan dipulaukan selama 7 keturunan dan sipesalah akibat membujanglah sampai ketua. Tidak akan ada orang yang berani bersuamikan dia dan tidak ada orang yang sudi bermenantukan dia.
 
Namun kini kes liwat sudah menjadi perkara biasa dalam negara ini tidak kira dikalangan orang muda, orang tua, kanak-kanak dan dikalangan suami isteri. Puncanya apabila Nuar membawa virus tersebut dan didakwa pada tahun 1997 secara terbuka di mahkamah. Tidak ada lagi rasa malu yang menggunung jika seseorang itu di dakwa di mahkamah kerana meliwat isterinya.
 
SPR kita sejak dahulu lagi amatlah dikagumi oleh dunia luar dan ramai yang datang ke sini untuk mempelajari sistem yang diguna pakai. Di kebanyakan negara setelah proses pengundian selesai, pihak SPR akan mengambil masa agak lama untuk mengistiharkan keputusan ataupun pemenang. Ada yang mengambil masa seminggu, sebulan malah ada sehingga ke tiga bulan.

Di Malaysia hasil kecekapan SPR keputusan PRU dapat diistiharkan dalam tempoh dua jam setelah semua proses pengundian selesai. Tidak pernah ada isu besar melengkari SPR. Malah pengiraan undi bermula ditempat mengundi dengan disaksikan olah mata-mata yang buntang atau terbeliak besar sebagai wakil bermula seawal jam enam petang. Maka dengan kecanggihan teknologi sekarang ini keputusan telah merebak walupun belum disahkan oleh SPR.

Selewat-lewatnya jam tiga pagi sudah diketahui parti mana yang bakal membentuk kerajaan. Namun semakin SPR canggih, semakin SPR cekap, maka semakin galak pula cemohan dan cacian dilemparkan oleh puak pakatan. Puncanya ialah Nuar berjaya meracuni penyokong totoknya dengan mengatakan SPR menipu dalam setiap PRU sebagai alasan mulok kenapa pembangkang banyak kalah dalam perebutan kerusi.

Nuar tidak mahu mengakui bahawa dia dan partinya ditolak oleh rakyat banyak, kerana ini akan menjatuhkan kewibaan dia dan membesarkan kemaluan dia kepada rakan-rakannya dari luar negara, kerana dia asyik mendabik dada mengatakan dia hebat, parti dia hebat dan dia mesti menang. Bila kalah dan terbukti rakyat menolaknya secara sihat maka meroyanlah dia. Kambing hitam mesti dicari untuk menutup kelemahan diri dan parti, maka SPR lah yang mereka nampak.

Dulu-dulu kemana sahaja Presiden Amerika pergi ke luar negara waima ke Singapura atau Israel sekalipun maka dia akan disambut dengan demontrasi oleh penduduk tempatan. Satu-satunya jika ia datang dan tidak ada demontrasi ialah di Kuala Lumpur. Bukan tidak ada rakyat Malaysia yang menyampah dengan Presiden Amerika, namun budaya berarak dan terpekik terlolong di tangah jalan, menyusahkan banyak pihak, bukanlah sesuatu yang diminati oleh rakyat negara ini.

Namun apabila Nuar dengan pelbagai masalah yang dia hadapi maka dia berjaya menghasut rakyat untuk keluar ke jalan-jalan raya sebagai menunjukkan tanda protes kepada pihak lain terutamanya kepada pihak pemerintah. Maka punca budaya terpekik terlolng macam orang kurang suiman tetapi dianggap hebat ini ialah hasil buah tangan Nuar Brahim. Sekarang ini hampir setiap hari penduduk Malaysia mengangkat sepanduk untuk berdemontrasi.

Banyak lagi sebenarnya namun cukuplah setakat ini kita menyelami penyakit-penyakit yang merebak dalam masyarakat kita pada hari ini yang dibawa oleh 'kuman Anwar' Ubatnya memang telah ditemui dan sangat tidak disangka-sangka iaitu sebatang pensil. Rakyat perlu menggunakan sebatang pensil ini dalam PRU13 kelak untuk menolak Nuar dan sekongkolannya PAS dan DAP. Benar hanya sebatang pensil. 
 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment