Wednesday, April 17, 2013

Dia Ni Bila Nak Berhenti Bercakap Ni..


Masih tidak insaf rupanya dia ini. Masih hendak menyalahkan orang lain. Masih nak kata PAS memperjuangkan Islam. Masih nak ingatkan pada tahun 1968 Kelantan tidak huru hara. Lupa ke dia pada tahun 1968 hanya ada enam buah sahaja kedai Cina di kota Bharu, berbanding pada hari ini ada beribu-ribu.
 
Macam Nuar juga ni nak bandingkan harga barang dan harga minyak zaman dia menjadi Menteri Kewangan pada tahun 1993 dahulu. Masa tu hargta minyak RM66 setong berbanding kini RM300 setong. Masa tu harga pil ubat sakit perut Ciki Take On baru 25 sen sekotak berbanding hari ini RM1.
 
Masa zaman dia menjadi Menteri Kewangan kos membuat Lebuh Raya Utara Selatan dari Kuala lumpur ke Seremban cuma RM64 juta berbanding pada hari ini RM1.4 billion.
 
Nak dibandingkan zaman dia masa Jambatan Pulau Pinang dibina kosnya cuma RM700 juta berbanding kos pada hari ini iaitu sebanyak RM4 billion.
 
Harga getah lantun masa Nuar menjadi Menteri Kewangan ialah 30 sen sekati berbanding pada hari ini RM3.60 sekilo.
 
Harga sekeping petai dijual oleh petani zaman Nuar menjadi Menteri Kewangan ialah 20 sekeping, kini petani menjualnya dengan harga RM1 sekeping. Jika hendak membuat perbandingan itu berpada-padalah biar logik sikit. Janganlah nak menunjukkan kehebatan diri sendiri sehingga hendak menafikan kehebatan orang lain pula.


 
 
 
 
Janganlah  Mustopo Ali ini hendak membandingkan Kelantan pada tahun 1968 dengan Kelantan pada hari ini. Janganlah hendak menafikan punca peristiwa 13 Mei ialah apabila DAP mendapat sedikit kuasa. Janganlah kerana hendak membela DAP sanggup dia melupakan fakta pula.
 
Mentang-mentanglah dia bercakap dalam hotel milik Cina dan di hadapan komuniti Cina maka sedap mulut dia je nak mengutuk UMNO. Dasar muka tak malu. Sepatutnya dia lebih elok menyurukkan diri daripada berada di khalayak ramai kerana dia memalukan PAS, anak isteri dan kaum keluarga.
 
Bolehlah bercakap berdegar-degar, namun di masa dia sedang berucapa sudah pasti ada tetamu yang sedang berada di hadapannya sedang membayangkan pula wajah yang menyerupai dia sedang membalun pelacur, tanpa perlu membengkokkan kakinya.
 
Dan Sepatutnya beliau berhenti menggambarkan dirinya sebagai seorang yang memperjuangkan Islam. Bergayalah dengan bush jaket dan tidak perlulah hendak bersifat munafik dengan memakai ketayap pula sejak kebelakangan ini.
 
Apakah dia bersih sangat semasa PAS memerintah Terengganu pada tahun 1999 dahulu. Tidak pernahkah dia meminta komisyen daripada pengusaha balak atau penurap jalan raya. Maksum sangatkah dia. Tidak pernahkah dia rasa terliur apabila melihat presiden PAS beristeri dua tiga.
 
Cermin dulu diri sendiri sebelum membuat cemuhan kepada UMNO/BN. Jika diri juga pernah ternoda, dan PAS terpalit sama, apakah tidak wajar bercuti sahaja daripada semua urusan dunia ini.
 
 


PRU-13: Mustafa dakwa UMNO, BN guna sentimen tragedi 13 Mei

SEREMBAN 17 April - Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali terus mengecam UMNO dan Barisan Nasional (BN) tetapi bukan berkaitan video seks yang dikatakan mirip beliau, sebaliknya dalam soal tragedi 13 Mei.
 
Mustafa mendakwa, UMNO dan BN menggunakan sentimen 13 Mei itu untuk menggugut rakyat, kononnya akan berlaku rusuhan jika pakatan pembangkang memerintah selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
 
Katanya, ia bersandarkan bukti apabila berlaku tragedi 13 Mei pada tahun 1969, semua negeri ditadbir kerajaan BN berhadapan rusuhan kaum, kecuali di Kelantan yang ditadbir Pas.
 
"Tahun 1968, Kelantan di perintah oleh Pas. Melayu ada, Cina ada, India pun ada tetapi tidak ada satu orang pun yang dicederakan. Ertinya kami (Pas) memperjuangkan Islam dan menjadi tanggungjawab kami untuk menjaga semua kaum," katanya dalam ceramah 'bidan terjun' di sebuah hotel di Taman AST, dekat sini malam tadi.
 
Majlis yang dihadiri Mustafa itu sepatutnya untuk mengumumkan calon-calon pakatan pembangkang Negeri Sembilan tetapi bertukar kepada ceramah selepas DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) gagal memuktamadkan calon masing-masing sehingga sekarang.
 
Selepas membidas UMNO dan BN, Mustafa kelihatan tenang seperti tidak ada apa-apa berlaku, malah tidak pula mempertahankan isu video yang didakwa membabitkan diri beliau dan tersebar dalam banyak blog di negara ini.
 
Dalam pada itu calon Pas di Jempol, Wan Aishah Wan Ariffin berkata, dia tidak akan menarik diri daripada bertanding walaupun berhadapan sokongan tidak pasti ahli Pas, selain disahkan berhadapan calon berpengalaman BN, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad.
 
"Saya tidak nampak sengitnya pertembungan ini. Ada masa turun dan naik. Saya tidak akan menarik diri dan akan terus bertanding. Terpulanglah kepada rakyat untuk memilih kelak," kata penyanyi era-90an itu. - UTUSAN ONLINE

  
Lutut mana ada bengkok..
 
"Amik duit you sikit aaa..." "Nasib kaulah duit..nak dpt ke dia"
 
Fa 12-1
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment