Tuesday, April 9, 2013

Masih Belum Serik Puak-puak Ini.. Nasib Baik Polis Belum Tidur..


  
 
 
 
Kali ni Ghaffir ni nak puji ke tidak bila pihak keselamatan berjaya menahan 32 orang warga Sulu ini.
 
 

Ingat dulu pada 12 Februari, dua orang polis bantuan sedang memancing, tiba-tiba ternampak sekumpulan orang memakai pakaian seragam tentera sedang turun kapal. Keadaan mereka mencurigakan sekali kerana membawa banyak senjata.
 
Dua orang polis bantuan tersebut segera mencampakakan pancing mereka dan membuat aduan ke balai polis. Polis segera ke sana dan hanya memerhatika sahaja kerana tidak mampu berbuat apa-apa disebabkan mereka mempunyai senjata yang lengkap.
 
Ekoran daripad itu telah tinggal sejarah. Mereka rupanya lanun-lanun Sulu yang mengelarkan diri mereka tentera Sultan Sulu. Rupanya mereka diupah supaya membuat kecoh di Lahad Datu dan mesti memulakan tembakan sebaik sahaja Parlimen Malaysia di bubarkan.
 
Sebanyak 70 orang daripada mereka mati ditangan perwira negara. Namun kini mereka mahu datang lagi kerana Parlimen Malaysia.telah benar-benar dibubarkan oleh Perdana Menteri.
 
Semalam jurucakap Kiram telah memberitahu bahawa sekumpulan lanun upahan tersebut iaitu sebanyak 150 orang telah berjaya berkumpul semula bersama Azimudie di Lahad Datu dan sedanga menyusun strategi untuk membuat kecoh lagi.
 
Nampaknya mereka tidak serik dengan kehilangan nyawa yang ramai dan jumlah yang ditangkap oleh pihak berkuasa Malaysia telah menghampiri ke angka 500 orang.
 
Tadi Ketua Polis Sabah mengesahkan bahawa PDRM telah berjaya menangkap sebanyak 35 orang di perairan Lahad Datu pada jam 2 pagi. Maknanya benarlah seperti yang didakwa oleh jurucakap Sos Tiram tersebut.
 
Sebanyak 32 orang telah berjaya ditahan dan bersama mereka adalah senjata api. Ini menunjukkan mereka ingin lagi menembak tentera kita kerana Parlimen telah dibubarkan. Nampaknya panjang lagi kisah ini nanti.


Lahad Datu: Kapal bawa 32 orang bersama senjata api ditahan

KOTA KINABALU 8 April - Polis Diraja Malaysia berjaya menahan sebuah kapal yang membawa 32 orang bersama senjata api di Tambisan, Lahad Datu pada pukul 2 pagi ini.
 
Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, kapal dari Filipina itu ditahan ketika cuba memasuki perairan negara ini. - UTUSAN ONLINE


 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

2 comments:

  1. KEBOLEHPERCAYAAN... Seandainya Pakatan Pembangkang... Menang Dengan MAJORITI TIPIS... 112...!!! Daripada 222 KERUSI PARLIMEN...!!!
    ADAKAH... Pakatan Pembangkang... AKAN PATRIOTIK DAN MEMERINTAH DENGAN MAJORITI TIPIS TERSEBUT...???
    ADAKAH PAKATAN PEMBANGKANG BOLEH DIPERCAYAI... TIDAK AKAN MEMBENTANG KARPET MERAH MENGALU ALUKAN KEMASUKKAN SEMULA JIRAN DISEBERANG TAMBAK YANG MENGUASAI 81 DRPD 87 KERUSI...!!!
    JIKA DICAMPUR... KERUSI PARLIMEN MALAYSIA 222 + SEBERANG TAMBAK 87 = 309 KERUSI KESELURUHAN...
    JIKA PAKATAN PEMBANGKANG DGN 112 + 81 = 193 / 309...!!!
    DAN ITU ADALAH MAJORITI YANG KUAT DAN GAGAH... UTK MENEBUK NEBUK MENGUBAH PERLEMBAGAAN NEGARA...???!!! BOLEHKAH DIBERIKAN KEBOLEHPERCAYAAN KEPADA PAKATAN PEMBANGKANG MEMEGANG STRUKTUR SISTEM KENEGARAAN INI...!!!
    DEMOKRASI ADALAH PERTANDINGAN KEPADA ANGKA...!!! SIAPA BANYAK... DIALAH YG MENANG...!!! TIADA ISTILAH NAIB JUARA...!!!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas pendapat diatas.

    Jokiden merasakan Singapura tidak mungkin akan bercantum semula dengan Malaysia atas pelbagai faktor, ekonomi, sosial dan termasuk soal perundangan antarabangsa.

    Jika pakatan memenangi 112 kerusi akan memudahkan lagi mereka hendak membeli 10 MP-MP BN dari seluruh negara, untuk menjadikannya 122 kerusi.

    DAP tidak boleh dipercayai. Jika DAP dengan bantuan PAS dan PKR dapat 2/3 maka yang pertama mereka akan lakukan ialah persempadanan kawasan pilihanraya. Jelutong, Rasah, Seremban, dll akan dipecah menjadi dua atau tiga kawasan Parlimen. Tentulah akan menjadi majoriti kawasan Cina yg akan terus menerus menguntungkan DAP.

    Dana DAP hari ini tentunya lebih besar dari PKR dan PAS. Ini akan digunakan sebaik mungkin. Ramai orang Melayu akan terjebak nanti.

    Namun jika semua pengundi bersikap rasional, peluang UMNO/BN kali ini amatlah cerah. Walaupun tidak disukai kerana keterlaluan namun Jokiden sukakan angka ini PKR akan hanya menang 5 kerusi Parlimen, PAS menang 9 kerusi dan DAP menang 36 kerusi. Kelantan, Kedah dan Selangor kembali kepada BN. Sementara Pulau Pinang 50/50. Jangan percaya pulak.

    ReplyDelete