Sunday, April 7, 2013

Antara Pertolongan Allah SWT Kepada UMNO/BN Ialah..

 
 Gambar hiasan..
Calun PKR...expired!!!
 
 
 
Calun PKR...expired!!
 

Ramai yang tidak perasan bahawa kekalutan yang di alami oleh puak-puak pakatan ini adalah merupakan antara suratan takdir yang terpaksa dihadapi oleh mereka dan pastinya membantu UMNO/BN dalam memenangi PRU13 ini.
 
Nik Aziz juga mungkin tidak perasan kerana masih khayal dengan sokongan palsu dari DAP dan PKR terhadap 'perjuangan' PAS.
 
Kesukaran memilih calon-calon untuk bertanding mewakili PKR sebenarnya ada hikmah yang tersembunyi. Melihat kepada calon-calon kitar semula, yang sudah expired dan pernah mempunyai masalah dahulu sebenarnya memudahkan rakyat membuat pilihan nanti.
 
Apabila diumumkan atau dicadangkan sahaja nama-nama yang bakal dicalonkan maka rakyat atau pengundi sudah mengeluh "alah dia ni lagi.. sudah sudahlah tu, tak ada muka lain ke.." Itu antara reaksi pengundi.
 
Umpamanya jika 5 orang Jeneral Tua yang telah pencen tersebut dicalonkan, maka tengok mukapun rakyat sudah tidak berselera lagi untuk mengundi. Mereka bukan terdiri daripada orang-orang yang hebat. Jasa merekapun sekadar semasa menjalankan tugas dahulu sahaja.
 
Mereka di bawa masuk ke dalam PKR bukan untuk tujuan berbakti atau membela rakyat. Mereka sebenarnya dipergunakan. Dari sudut untuk populariti PKR mungkinlah kehadiran mereka ada impaknya. Namun dari sudut untuk membela rakyat dan memberikan khidmat bakti, mereka tidak akan pergi ke mana.
 
Kehadiran mereka diperlukan kononnya untuk membongkar salah laku kerajaan, kerana mereka mengetahui banyak rahsia. Ini memang cara Nuar sejak dahulu yang selalu menggoyang-goyang kertas semasa berceramah, namun itu cuma kertas kosong.
 
Dia suka mengatakan ada berkotak-kotak bukti penyelewengan UMNO/BN, namun akhirnya senyap begitu sahaja tidak ada satupun yang dia bongkarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrkan. Itu helah Nuar. Cakap dia orang sudah tidak berapa nak dengar, maka di bawanyalah orang baru yang mungkin lebih dipercayai untuk menceritakan kononnya 'salah-laku' pemimpin kerajaan.
 
Bila ada orang lain bercakap soal nak 'membongkar' itu dan ini, maka mudahlah tugas dia iaitu hanya meneruskan aktiviti menyanyinya sahaja.
 
Melihat kepada calon-calon expired, tamat tempoh dan kitar semula yang cuba diketengahkan oleh PKR terutamanya di Sabah, maka UMNO/BN bolehlah menarik nafas lega kerana pengundi akan berkata "Ohhh dia ni, tak payahlah..." Maka tersenarainya tokoh-tokoh tersebut, maka itu adalah antara pertolongan Allah swt kepada UMNO/BN. Yakinlah.
 
Contohnya jika Kadir Sheikh Fadzir dicalonkan mewakili PKR di mana-mana kersui Parlimen, apakah Nuar menjangkakan dia boleh menjadi Giant Killer untuk kawasan tersebut. Lebih baik calonkan Nurul Nuha daripada Kadiaq. Ada jugak yang cair menengok rupa paras dia nanti. Kadiaq??? ish..ish.. tidak mungkin ada yang cairrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Selain daripada itu tokoh 'expired' ini di bawa masuk kononnya mereka mempunyai pengalaman dalam selok belok politik dan kempen PRU. Sebenarnya Nuar juga tahu mereka tersebut mempunyai sedikit wang untuk dibelanjakan dan tidak menyusahkan dia kelak. Contohnya Zaid Ibrahim semasa dicalunkan di Hulu Selangor terpaksa mengeluarkan duit poket yang banyak untuk berkempen.

Nasib yang sama akan berlaku kepada Jeneral2 Tua yang pencen tersebut. Kalaulah mereka masih mempunyai baki simpanan, pastinya terpaksa digunakan nanti, kerana duit dari Yahudi tentulah Nuar yang akan kemut.
 
Kemudian berlaku lagi pertembungan dan pertelingkahan dikalangan komponen parti dalam perebutan kerusi seperti di Gelang Patah dan Bentong maka itupun sebenarnya pertolongan Allah kepada UMNO/BN. Sedikit sebanyak pasti ada penyokong yang terasa hati dan berniat untuk mengalahkan calon yang bertanding kerana tokoh 'pujaan' mereka tidak terpilih.

Untuk menutup kepincangan ini maka pemimpin PAS dan Haramkah terpaksa digunakan untuk memainkan isu kononnya sebaik sahaja Parlimen dibubarkan maka berlakulah cah keting dalam UMNO. Itu semua untuk mengalihkan isulah tu. Tahu dah.   


1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

3 comments:

  1. semoga tuhan merestui kemenagan BN..bn sentiasa berubah..tetapi pembangkang yang tidak pernah berubah..idea2nya masih sama sejak dahulu lagi..pemimpinnya juga sudah berkarat, jadi ideanya juga berkarat..siapaun calon BN kita kena sokong..kita jangan bertelingkah macam pakatan..kita jangan burukkan calon-calon kita termasuklah KJ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jokiden amat bersetuju dengan Saladin, akan sokong sesiapa sahaja pilihan parti. Kali inilah. Tq.

      Delete
  2. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete