Saturday, April 13, 2013

Hj Hadi Sahkan Bukan UMNO/BN Yang Sebarkan Video Mustopo..


     
 
Ini bukan kerja UMNO/BN... lagipun dia tidak bertanding.
     
 
 
Pasal mengutuk polis nombor satu ni... bila kena gari.. bisu..


Habis akal buat sementara waktu ini Hj Hadi hendak menjawab persoalan tentang video lucah Setiusaha Agung dia. Dengan itu cara paling mudah ialah untuk mengatakan video itu satu fitnah dan Setiusaha itu tidak perlu memberikan penjelasan kepada parti. 
 
"Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Rusila, Kuala Terengganu hari ini.
 
Nyata sekali jawapan yang diberikan kepada pemberita hanyalah sekadar memohon simpati daripada rakyat dengan mengatakan Mustopo akan dapat pahala dengan penyebaran video tersebut.

Presiden PAS Abdul Hadi Awang menganggap penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan pemimpin kanan parti itu sebagai fitnah dan bukan masalah besar kepada PAS.

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan PAS yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.

Abdul Hadi berkata beliau hairan kenapa pemimpin terbabit menjadi mangsa kerana beliau bukanlah calon PAS untuk bertanding mana-mana kerusi pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.
 
Pelik betul kita dengan perangai pemimpin pakatan ini. Kalau perkara ini berlaku kepada pemimpin UMNO maka 7 hari 7 malamlah mereka melalak mengatakan moral pemimpin UMNO rosak dan tidak layak menjadi pemimpin.
 
Tetapi apabila terkena ke batang hidung mereka boleh pulak dengan mudah Hj Hadi berkata perkara itu tidak serius. Tidak serius dia kata. Habis bermoralkah pemimpin PAS ini sekiranya di depan rakyat berlagak alim, tetapi di sebalik apa yang mereka dakwa itu terselindung perbuatan-perbuatan mungkar mereka.
 
Lagi Hj Hadi kata kenapalah Mustopo difitnah sedangkan dia bukan hendak menjadi calun PRU pun. Sejak bila pula Mustopo Ali ini tidak bertanding dalam PRU. Tidak mengapalah jika tidak bertanding dan ini secara tidak langsung fitnah tersebut bukannya datang daripada pihak UMNO/BN yang memusuhi Mustopo.
 
Sebaliknya perbuatan mengedar VCD ini datang daripada puak mereka sendiri, dan disyaki oleh puak PKR yang sakit hati dengan Mustopo kerana tidak mahu berkompromi dengan PKR dan DAP dalam isu pembahagian kerusi untuk ditandingi.
 
Seperkara lagi Nuar mungkin ingin menempelak PAS dan ahli-ahlinya kerana enggan mengiktiraf Nuar sebagai calun Perdana Menteri kerana isu moral. Nuar ingin memberitahu bahawa pemimpin PAS juga rendah moralnya.
 
Hendak menuduh PKR secara langsung, mungkin Hj Hadi tidak berani, lalu dia berkata bahawa dia tidak menuduh mana-mana pihak. Maknanya dia tidak menuduh UMNO/BN. Logiknya bila dia mengambil sikap begitu terdapat kepastian dalam dua perkara:
 
Pertama Hj Hadi sudah melihat video tersebut dan dia terpaksa mengakui bahawa itu orang kanan dia. Keduanya Hj Hadi tahu bukan pihak UMNO yang terlibat dalam pengedaran video tersebut, tetapi dalam hatinya mungkin bersetuju itu kerja puak-puak PKR dan bukannya musuh PAS yang tidak mahukan Mustopo bertanding.

Komen beberapa pemimpin PAS juga sudah kedengaran dan semuanya cenderung untuk menyalahkan UMNO/BN.

Ada komen mengatakan dia langsung tidak terkejut dengan pendedahan video tersebut. Ini mungkin bermakna mereka memng tahu tahu perangai di belakang tabir SUA PAS ini. Bak kata anak muda generasi dulu TST. Baca di sini.
 
 
  
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2  PAKATAN.

No comments:

Post a Comment