Sunday, April 7, 2013

Fakta Seimbas Lalu..Banjir Di Pulau Pinang, Guan Eng Kena Sebat..

 
Bukan senang Pulau Pinang hendak dilanda banjir jika hujan setakat 3 atau 4 jam. Di Kelantan, Pahang dan Johor biasalah. Kali ini di Pulau Pinang. Apa maknanya itu.
 
Punca banjir  rasanya ialah banyak longkang-longkang yang tersumbat. Punca longkang tersumbat mungkin ianya tidak diselenggara dengan baik. Tidak diselenggara dengan baik mungkin disebabkan oleh kelalaian pihak berkuasa tempatan.
 
Kelalaian pihak berkuasa tempatan mungkin disebabkan oleh kelemahan pentadbiran Lim guan Eng CAT (kucing). Dia kan sibuk dengan projek-projek meganya yang bernilai berbillion ringgit. Suatu hari dalam TV berjuta rakyat Malaysia menyaksikan LGE terkebil-kebil macam cicak kubin apabila ditanya tentang projek RM3 billion di China. "What project.." katanya sambil mengambil kertas daripada pembantunya.
 
Macam-macam hal dengan Lim Guan Eng ini sejak menjadi Chief Minister with power ni. Patut sangatlah dia kena sebat oleh wakil penduduk dan NGO.


Kena sebat lah pulak... sebab jahatttttttt.
 
 
Banjir di PP, 300 keluarga terpaksa pindah.
 



Kenapalah UMNO/BN tidak menyediakan tempat solat yg selesa kat KLCC ni..??


Lim Guan Eng, dipenjarakan kerana dia telah menghina mahkamah, bukannya dia membela si gadis sunti yang dikatakan telah dirogol beramai-ramai tersebut.
 
Tidak pernah satu saatpun LGE membela si budak perempuan Melayu itu. Namun cerita basi ini kini diulang tayang oleh penceramah pakatan siang dan malam kerana ingin memuji Lim Guan Eng dan kembanglah hidung-hidung pencacai yang mendengarnya.
 
Apabila dia dibebaskan dari penjara antara pemimpin PAS yang pergi menyambutnya di Plaza Tol Air Keroh ialah Mat Sapu, Timbalan Presiden Pas sekarang. Sebab itu mereka berkawan baik dan dikhabarkan Mat Sapu kini bergaji sebanyak RM15 sebulan yang diberi oleh kerajaan DAP PP.
 
Yang Arif Hakim Augustine Pall telah mendapati Nuar Brahim bersalah dalam kes rasuah dan penyalah-gunaan kuasa dan dia dipenjara 6 tahun.
 
Yang Arif Hakim Ariffin Jaka telah mendapati Nuar Brahim bersalah dalam kes meliwat pemandunya Azizan Abu Bakar. Dia dijatuhi hukuman penjara selama 9 tahun.
 
Apa nak buat mahkamah rayuan mempunyai alasan teknikal untuk membebaskan dia kemudian. Namun biasalah dia tidak pernah mahu belajar. Dia tidak pernah mahu beterima kasih.

Tun Daim tidak pernah mendapat kontrak kerajaan seperti yang selalu dimomokkan olej Nuar. Dia juga dituduh berkonspirasi untuk menjatuhkan Nuar,  kononnya Tun Daim juga takut apabila Nuar memegang kuasa segala 'salah lakunya' akan dibongkar oleh Nuar. Tun Daim meminta Nuar menunjukkan mana satu kontrak yang dia dapat dari kerajaan.

Tidak ada perbicaraan tentang pembelian Scorepene oleh mana-mana mahkamah Perancis. Tidak ada pendakwaan terhadap PM seperti yang didakwa oleh SUARAM, namun itulah yang puak pencacai suka hebahkan dan suka mempercayainya.

Tidak pernah kerajaan Malaysia membayar kepada ayah Altantunya untuk menutup mulutnya dan menyebelah Perdana Menteri dalam kes pembunuhan anaknya.

Azizan Razak dengan Phahrolrazi bergaduh dalam PAS sejak hari pertama Azizan mengangkat sumpah memegang jawatan Menteri Besar Kedah hinggalah ke hari ini. Tiba-tiba mereka boleh bersandiwara pulak dengan duduk bersama dan mengatakan semua kisah mereka itu adalah mainan UMNO belaka.

Tun Mahathir mengatakan dia tidak pernah melakukan apa-apa untuk membolehkan anaknya mendapat kontrak daripada Petronas tetapi fitnah tersebut amat disenangi oleh puak pakatan.

Kebebasan bersuara di Malaysia telah melebihi apa yang sepatutnya dinikmati oleh rakyat negara ini. Media sosial langsung tidak ada kawalan dan sesiapa sahaja bebas memaki sesiapa sahaja dan tiada tindakan daripada sesiapa sahaja.

RPK menyebut Nuar kena teh tarik dengan Nur Misuari pada 16 Julai 2012 di Jakarta dan sekali lagi pada 4 Ogos 2012 di Manila. Di JB Nuar berkata dia menasihati Misuarri supaya bersopan santun dan Misuarri mematuhinya sehinggalah dia dilantik Govenor Mindanao. Orang cerita kisah pertemuam mereka pada tahun 2012, Nuar pula membuka kisah pertemuan pada tahun 1996.

Kadar hutang negara sekarang ialah sekitar 47% daripada KDNK. Sekiranya manifesto pakatan pembangkang hendak dilaksanakan di negara ini ia akan meningkatkan kadar hutang negara kepada 65% daripada KDNK dan negara akan mula menghadapi masalah kewangan yang berat termasuk untuk membayar gaji kaki tangan awam selepas tempoh dua tahun.

Malaysia menduduki ranking nombor 1 di dunia dalam soal memberikan pinjaman modal kepada para usahawan dan peniaga. Jumlahnya mencecah ratusan billion ringgit. Dari segi menjaga kepentingan pelabur pula supaya berdaya maju dan tidak muflis, Malaysia menduduki ranking ke empat dunia. Kaji selidik ini dilakukan oleh bank dunia dan ini membuatkan pembangkang rimas kerana rakyat ternyata berpuas hati dengan cara kerajaan menguruskan ekonomi negara.

Pembangkang mengatakan terdapat berjuta-juta rakyat Malaysia di luar negara yang dinafikan hak untuk mengundi. Mak oii banyaknya. Memanglah puak pembangkang ini sentiasa mencari jalan bangaimana hendak menaikkan suhu kemarahan rakyat kepada SPR dan kerajaaan. Faktanya sehingga semalam hanya 5,918 orang sahaja yang memohon untuk mengundi secara pos dalam PRU13 kelak. Tetapi biasalah kan, jika tidak menipu bukalah pembangkang namanya.

Daripada jumlah 5,918 di atas hanya 5,167 yang layak mengundi kerana sebanyak 751 telah didapati tidak layak untuk menjadi pengundi atas pelbagai sebab. Mana datangnya jumlah berjuta-juta tersebut yang sering disebut oleh puak pakatan dalam ceramah mereka.

Daripada 22 tuntutan Perhimpunan Bersih, 18 telah dilaksanakan dan diterima pakai oleh SPR termasuk penggunaan dakwat kekal ke atas jari pengundi. Namun biasalah mereka masih mencari jalan untuk mengkambing hitamkan SPR.

Di Selangor PKR memenangi 9 kerusi Parlimen dalam PRU12. Sementara DAP dan PAS masing-masing memenangi 4 kerusi menjadikan keseluruhan kerusi Parlimen milik pakatan di Selangor berjumlah 18. Kalah satu dalam PRK Hulu Selangor, kini pakatan tinggal 17 kerusi. Jika Selangor kembali kepada pemerintahan UMNO/BN, maknanya semua kerusi Parlimen milik PKR boleh hanyut dalam PRU13 kelak.

Suatu ketika dahulu Pemuda PAS sanggup bersengseng lengan kerana membatah Ambiga dalam isu Lena Joy, namun kini Ambiga adalah wanita paling wangi bagi puak-puak PAS.

Faktanya pada tahun 1993 Nuar telah menggunakan kedudukannya sebagai Menteri Kewangan untuk mempengaruhi Bahagian-bahagian UMNO di seluruh negara supaya mencalunkan dia sebagai Timbalan Presiden UMNO. Dia menang tanpa bertanding sementara Tun Ghaffar meninggalkan pejabat hanya dengan sebuah beg plastik. Hari ini Tamrin Ghaffar telah bersekongkol dengan Nuar dan dia asyik mengutuk tun Mahathir dalam setiap ceramahnya.

Nuar Brahim menuduh DS Rosmah Mansor berada di tempat Altantunya diletupkan 3 kilometer di dalam Hutan Lipur Puncak Alam. Faktanya ialah pada 19 Oktober 2006 itu DS Rosmah sedang meraikan anak-anak yatim di Bangunan Tabung Haji Jalan Tun Razak.

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.

No comments:

Post a Comment