Wednesday, April 10, 2013

Mulut Longkang Kembali Bersuara...


  
 
 
Lama jugak mulutnya bisu iaitu sejak Nuar menipu dia dalam demontrasi di Dataran Merdeka. Ketika Nuar sudah berjaya menghasut pengikutnya merusuh, Nuar naik kereta dan cabut lari, tinggallah Ambiga terkebil-kebil.
 
Kini dia membuka mulut semula dan biasalah yang keluar dari mulutnya adalah perkara yang busuk-busuk belaka. Dia ni memang bermulut busuk agaknya. Hatipun mungkin sama. Konon mengatakan Bersih tidak memihak. Sebenarnya Bersih amat jelas memihak kepada pembangkang.
 
Konon daftar pemilih tidak bersih. Jika benar sudah mendapat laporan, kenapa tidak pergi berjumpa dengan SPR, bawa bukti dan minta SPR bersihkan. Pengerusi SPR memberikan jaminan bahawa daftar pemilih kali ini adalah paling bersih hasil daripada kerjasama dengan beberapa jabatan lain.
 
Namun Ambiga ni masih tidak berpuas hati. Malangnya dia tidak pula ingin memberikan kerjasama sepenuhnya kepada SPR. Kalau iapun daftar pengundi tidak bersih, bagaimana pula hendak dikaitkan dengan PRU kali ini paling kotor. Apa kaitannya dengan daftar pemilih.
 
Jika pakatan kelak memenangi kesemua 222 kerusi parlimen dan 506 kerusi DUN apakah ketika itu daftar pemilih masih tidak bersih. Apakah ketika itu PRU13 masih dianggap paling kotor. Come on lah Ambiga, janganlah dunggu sangat dalam memperjuangkan agenda pembangkang ini.
 
Takkanlah sebab daftar pemilih tidak bersih sudah mahu menghukum bahawa PRU13 paling kotor Ambiga oii??  Bagaimanapula dengan kempen agresif puak pakatan?? Bagaimana pula dengan samseng pakatan yang merosakkan bendera BN?? Bersih tidak mahu ambil berat ke??
 
Bagaimana pula dengan gangguan ceramah oleh puak pakatan terhadap UMNO/BN, bersih nak tutup sebelah mata ke?? Bagaimana dengan dana asing yang bersih terima dan puak pakatan terima?? nak pekakkan telinga ke?? Cakap tak serupa bikin lah kamu Ambiga.
 
 


PRU-13: Ambiga dakwa pilihan raya kali ini paling kotor

SEREMBAN 10 April - Pengerusi pertubuhan tidak berdaftar, Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), Datuk S. Ambiga terus menoktahkan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) sebagai yang paling kotor tetapi mulutnya dikunci rapat daripada mengulas mengenai 'kesilapan' dalam pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP pada hujung tahun lalu.
 
Kata Ambiga, senarai pengundi yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) adalah tidak bersih dan mendakwa SPR tidak memberikan sebarang jawapan ketika isu itu dibangkit oleh kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.
 
"Kami dapat laporan senarai undi tidak bersih dan pada pendapat Bersih, PRU-13 ini adalah yang paling kotor," katanya.
 
Ambiga yang sepatutnya lebih tahu apa yang berlaku pada pemilihan CEC DAP selepas banyak aduan berkaitan penipuan dalam proses pengundian, manipulasi undi dan perwakilan haram, diihat tidak bersikap adil untuk memperjuangkan hak pilihan raya bersih dalam proses pemilihan parti untuk menentukan kepimpinan DAP.
 
Namun dalam ceramah anjuran DAP malam ini, Ambiga terus menyalahkan pihak media terutamanya arus perdana dengan mendakwa parti politik terutamanya pakatan pembangkang tidak mendapat tempat sewajarnya ketika melancarkan manifesto mereka.
 
"Apabila manifesto Barisan Nasional (BN) dikemukakan pada hari Sabtu, berapa lama ia ditayangkan dalam media arus perdana (televisyen), hampir dua jam tetapi pakatan pembangkang berapa minit, 10 minit pun. Adakah itu adil?" katanya.
 
Beliau juga berkata, kehadirannya dalam banyak ceramah politik anjuran pembangkang kerana dijemput.
 
"Bersih tidak memihak pada mana-mana parti politik, kita tidak sokong mana-mana parti politik, tetapi pakatan pembangkang sokong Bersih. Pakatan pembangkang sokong pilihan raya bersih. Kalau ada jemputan dari BN, tentulah saya akan pergi," katanya.
 
Ambiga juga mahu rakyat mencabar ketelusan PRU-13 ini, melalui projek Jom-100 peratus, dengan meminta pengundi keluar beramai-ramai sehingga mencecah 100 peratus pengundi untuk tujuan melawan penipuan yang dikatakannya berlaku itu.
 
"Bila semua keluar mengundi, kita boleh menyiasat penipuan ini. Satu lagi cara ialah rakyat sendiri boleh menjadi pemantau kepada proses pilihan raya. Kita mahu pilihan raya yang bersih dan aman," katanya.
 
Pada akhir ceramahnya, Ambiga melaungkan 'hidup Bersih', tanpa membersihkan isu berkaitan pemilihan CEC DAP di mana sepatutnya dia meminta Pertubuhan Pendaftar (ROS) menyiasat dan bertindak untuk menentang DAP. - UTUSAN ONLINE


 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

1 comment:

  1. Si Keling Pariah Sial ini patut sekali lagi ditunjukkan bontot kat muka dia, baru adil.

    ReplyDelete