Tuesday, March 5, 2013

Serangan Dilancarkan..Kok Den Saman Reuters Apo Den Dapek..?? Nuar Brahim..


Jago kau Utusan...
  

Nak kata dungu sangat kang dia ni kononnya bakal Perdana Menteri Malaysia, kato puak-puak dialah. Bagi Jokiden minta maaflah, kok dia hidup 100 tahun lagipun dia tidak mungkin jadi PM negara tercinta ini. Kok nak jadi dulu maso tahun 1998 dulu. Masa tu dah cantik dah, semua sudah tersedia, 99.99% tulin bakal jadi PM. Namun berlakulah kadak dan kadar Allah SWT, segala perancangan tewas dengan perancangan Allah swt. Itulah hakikatnya.
 
Dalam keghairahan untuk menyelamatkan diri dan partinya dalam kemelut di Lahad Datu ini Nuar dikatakan akan menyaman Utusan Malaysia dan TV3. Tuntutan mestilah banyak tu, kurang-kurang RM200 juta. Alasan saman biasalah nak menjaga nama baik, kredibiliti dan hendak menghentikan 'tohmahan' terhadap beliau.
 
Pencacai puak pakatan pastilah seronok apabila kuda pelejang mereka ingin menyaman Utusan dan TV3. Gimik tersebut amat sinonim dengan puak pakatan. Akan dijaja dalam setiap ceramah pasar malam mereka nanti. Berani saman maknanya tidak bersalah. Ramai yang lupa bahawa dia saman dan dia juga akan tarik semula saman itu. Tidak berani bersumpah maknanya juga bersalah.
 
Bila masa pulak TV3 dan Utusan memfitnah ketua penipu ni. Utusan dan TV3 cuma mengulang tayang apa yang pernah ditulis oleh media asing tentang kemungkinan Nuar terlibat dalam pencerobohan 'Tentera Kesultanan Sulu' ke atas Sabah.
 
Jika hebat sangat Nuar samanlah pihak yang mula-mula menyiarkan berita penglibatan dia tersebut seperti yang dilaporkan oleh Reuters. Kenapa nak saman Utusan dan TV3 pulak. Apakah tidak cukup glamour jika menyaman Rueters? 
 
Tiada keberanian ke nak menyaman Inquirer News, Reuters dan agensi perisikan Filipina kerana mereka yang terlebih dahulu  mengaitkan beliau dengan pencerobohan rakyat asing di Lahad Datu, Sabah.?? Berani dengan Utusan dan TV3 je ke??. Kisah rambut palsu yang dibeli di Chennai tu tidak mahu saman ka???

Kalau dia menuduh pemimpin UMNO/BN dan kerajaan selama ini, sesedap mulut dia je bercakap, sikitpun orang tak saman dia. Memang patut sangat dia ni mendapat anugerah saman terbanyak, anugerah tangguh kes terbanyak, anugerah tarik balik kes terbanyak dan anugerah rayuan kes terbanyak.

Sekali fikir tindakan dia hendak menyaman Utusan ini mungkin juga untuk menyelamatkan Tian Chua yang begitu hebat dikecam oleh pelbagai pihak atas keceluparannya mengatakan pencerobohan Tentera Sulu di Lahad Datu adalah merupakan sandiwara UMNO. Dia mahu rakyat melupakan tentang keceluparan Tian Chua, sebaliknya sibuk pula memperkatakan saman RM200 jutanya ke atas Utusan dan TV3. Mana tahu?

Jika itu harapan dia, sekali lagi dia silap kerana kali ini tidak mudah bagi Tian Chua untuk melepaskan diri. Memang patut Nuar bengang dengan keterlanjuran dan kebodohan yang ditunjukkan oleh Tian Chua. Orang kanan dia tersilap langkah dalam isu panas ini.

Dia juga mungkin hendak mengalihkan isu manifesto pakatan yang diketawakan bukan oleh orang lain, tetapi oleh ibu-ibu tunggal dan warga emas yang santai sahaja mengatakan manifesto itu satu penipuan kerana pakatan gagal menepati janjinya sebelum ini. Habis kau Nuar.. mana mau lari.
 
Dalam kehangatan rakyat sedang menghadapi pencerobohan di Lahad Datu, Nuar sibuk pula dengan agendanya untuk saman menyaman. Memang tidak perihatian langsung dengan nasib rakyat dan negara. Terkini dilaporkan serangan telah dimulakan oleh pasukkan keselamatan dan mari kita doakan agar semuanya cepat selesai.


  Huhuhu.. Nuar kata Inquirer News tak sebut nama dia... hahaha lawak2
 

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment