Monday, March 4, 2013

Inilah Kerja Amerika Yang Sebenarnya...


Kekuatan kapal ini boleh menakluki mana-mana negara kecil ni..Dikhabarkan kapal ini kini tetiba je berada di 'sini',
     

Dilaporkan pemimpin pemberontak Syria telah kembali ke tanah airnya. Bila ini terjadi bermakna tugas campur tangan Amerika dan kunco-kunconya di Syria atau dalam sesebuah negara tersebut hampir mencapai matalamatnya. Presiden Bashar Al-Assad kini menghitung hari.
 
Amerika dan sekutunya melalui pelbagai agensi dan pertubuhan akan menghuru-harakan pentadbiran sesebuah negara yang tidak sesuai dengan dasarnya dengan memberikan segala bantuan kepada pasukan yang menentang sesebuah kepimpinan atau kerajaan yang sah tersebut.
 
Selalunya Amerika mengerakan penentangan itu daripada luar negara dan berselindung di sebalik human right atau sebagainya. Apabila keadaan sudah semakin gawat dan sesebuah kerajaan itu sudah hampir pasti akan runtuh maka pemimpin pembangkang yang disokong oleh Amerika dan sekutunya itu akan pulang ke tanah air dari buangan untuk 'menyudahkan kerja-kerja' terakhir.
 
Ada kalanya kerajaan buangan ditubuhkan terlebih dahulu di luar negara dengan segala kos kewangan ditanggung oleh Amerika. Jahat sungguh perangai Amerika ini.
 
Cara Amerika amat mudah iaitu sediakan dana tanpa had, kemudian hasut pemimpin pembangkang dan rakyat sesebuah negara itu supaya bangkit menentang kerajaan yang sah yang dipilih oleh rakyatnya. Amerika tidak pernah berselindung dengan dana ini seperti NED atau NID.
 
Tempoh masa yang diambil oleh mana-mana rakyat yang memberontak tersebut untuk menggulingkan kerajaan atau Ketua kerajaannya mungkin lama atau mungkin cepat. Amerika tidak peduli semua itu asalkan hasratnya tercapai.

Apa yang terjadi kepada rakyat dan negara tersebut selepas kerajaannya digulingkan oleh rakyatnya sendiri, bukanlah merupakan keutamaan Amerika. Sama seperti ulasan Lim Guan Eng yang mengatakan bukan urusan dia dan bukan masalah DAP apabila Pas hendak bertelagah sesama mereka atas isu Kalimah Allah.
 
Iraq menjadi mangsa. Libya menjadi mangsa. Tunissia, Mesir, Iran, Turki, Yamen dan akhirnya kelak Arab Saudi di mana Kiblat orang Islam berada. 
 
Hanya rakyat sesebuah negara yang begitu patriotik sahaja yang boleh  menggagalkan hasrat Amerika untuk menukar sesuatu regim tersebut seperti di Cuba dan Venezula. Namun di negara-negara Arab seolah-olah kesemua agenda Amerika ini terlaksana akhirnya. Satu persatu negara Arab yang aman damai akhirnya akan kucar kacir dan runtuh.
 
Jokiden masukkan posting ini kerana kita tidak menolak peristiwa di Lahad Datu ini mungkin juga diperhatikan oleh pihak-pihak yang berkepentingan secara dekat dan sekiranya ada ruang mungkin mereka akan melibatkan diri.
 

Pemimpin pemberontak Syria kembali ke tanah airnya

 
AMMAN 4 Mac - Pemimpin pemberontak Syria yang dibuang negeri, Moaz Alkhatib melawat Syria untuk kali pertama sejak keluar dari negara itu tahun lalu, semalam.
 
Alkhatib yang merupakan Presiden Perikatan Kebangsaan Syria (SNC), sebuah kumpulan antikepentingan Presiden Syria Bashar al-Assad, yang cuba mendapat pengiktirafan antarabangsa, memasuki utara Syria dari negara jiran Turki dan melawat bandar Jarablus serta Minbij.
 
Bekas khatib Masjid Umayyad di Damsyik itu dipilih sebagai pemimpin SNC November lalu dan lawatannya dilihat sebahagian daripada usaha meredakan keraguan di kalangan beberapa pasukan pemberontak terhadap perikatan itu.
 
Beliau turut dikatakan bersedia mengadakan rundingan dengan wakil kerajaan Syria dalam usaha menyelesaikan konflik yang berlaku hampir dua tahun di negara itu. - REUTERS




1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment