Friday, March 8, 2013

Cekapnya PM Dengan Transformasinya.. Habis Kau Nuar..


Ini yang membuatkan Nuar terus meroyan ni. PM selalu mengatasi dia dalam segala tindakan. Terbaru, diluar jangkaan Nuar sama sekali PM telah mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju mengwujudkan Kawasan Keselamatan Khas yang meliputi Pantai Timur Sabah dari Tawau hingga ke Kudat. Lagi Berita di sini.
 
Tengoklah nanti kemajuan yang dinikmati oleh penduduk Sabah apabila pembangunan dilaksanakan di sana dengan pembinaan bandar baru, kem baru, penempatan baru, hotel-hotel baru bertaraf lima bintang.
 
Kemudahan sukan, pusat pelancungan dan rekreasi untuk menampung jumlah penduduk yang pastinya bertambah kelak. Ada juga hikmahnya pencerobohan lanun Sulu ini rupanya kerana PM dan Kabinet segera respon kepada tragedi ini. Transformasi bukannya refomasi.
 
Bayangkan keindahan pantai dan Teluk dari Tawau ke Kudat nanti dengan segala infrastruktur moden dan ia pasti menjadi tempat tumpuan pelancung dari dalam dan luar negara kelak. 

PM minta pengganas letak senjata, serah diri tanpa syarat

DATUK Seri Najib Tun Razak dikawal ketat pasukan keselamatan sejurus tiba dengan helikopter Nuri di Felda Residen di Lahad Datu, Sabah hari ini. Turut mengiringi Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi dan Menteri Dalam Negeri Hisyamuddin Tun Hussein. - UTUSAN
 
DATUK Seri Najib Tun Razak (duduk tengah) pada sidang akhbar berhubung Op Daulat di Felda Sahabat, Lahad Datu, Sabah. - UTUSAN
 
LAHAD DATU 7 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak sebentar tadi mahu kumpulan pengganas Sulu segera meletakkan senjata dan menyerah diri tanpa sebarang syarat.
 
Pada masa yang sama, Perdana Menteri berkata, Op Daulat yang masuk hari ketiga hari ini akan diteruskan.
 
Beliau juga mengumumkan pewujudan kawasan keselamatan khas merangkumi pantai timur Sabah dari Kudat ke Tawau bagi mengawal keselamatan penduduk negeri itu.
 
Perdana Menteri berkata demikian dalam sidang akhbar selepas meninjau pelaksanaan Op Daulat dengan lebih dekat di sini hari ini. - UTUSAN




1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

No comments:

Post a Comment