Thursday, March 7, 2013

Boleh Percaya Ke Ni..


Apo kojo bakar komonyan ni.. Kiram!!..Kiram!!..
  

Seperti yang hangat dilaporkan oleh Blog, Kiram 3 suku sudah mengistiharkan gencatan senjata dan meminta pengikutnya berhenti menembak. AFP dan Utusan juga melaporkannya.
 
Masihkah kita ingat tentang kisah tentera lanun ini mengangkat bendera putih minggu lepas. Tanpa prasangka anggota keselamatan kita menghampiri mereka dan rupanya itu hanyalah helah untuk menembak anggota keselamatan.
 
Akibat mempercayai bendera putih tersebut dua orang anggota keselamatan negara terkorban. Mereka menipu dan menembak curi.
 
Kini gencatan senjata yang dilaungkan oleh Kiram 111 dibimbangi juga sebagai satu helah untuk menyusun kedudukan mereka. Mungkin untuk menggali kubu baru, untuk mendapatkan makanan atau untuk memperbaiki senjata usang mereka yang rosak.
 
Bolehlah kalau hendak mengadakan gencatan senjata, tetapi mereka hendaklah menyerah diri tanpa syarat kepada pasukan keselamatan negara.

Tapi ditakuti juga Kiram 3 suku ni sudah pandai pulak bermain sandiwara, berlakon hendak berdamai sementara menunggu bantuan dari Amerika sampai. Pasukan kita kenalah berhati-hati dalam perkara ini.

Atau Kiram ni dah menggeletar lutut dia apabila kerajaan Malaysia memohon supaya kerajaan Filipina menghantar dia ke Kuala Lumpur untuk dibicarakan atas salah laku mengistiharkan perang ke atas DYMM Seri Paduka Yang Dipertuan Agung. 
 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

2 comments:

  1. Jangan CEASE FIRE. Belasah saki-baki yang ada habis-habisan. Tunjuk KEKUATAN ANGKATAN BERSENJATA MALAYSIA supaya lain kali mereka beringat sikit sebelum mencabar kesabaran Malaysia. Kita sudah 4 kali melanjutkan tempoh rundingan secara damai oleh kerana sesama Islam, tetapi mereka telah mengkhianati kita dengan membunuh para anggota keselamatan kita pula dengan berpura2 mengangkat bendera putih untuk dijadikan sekadar umpan.

    ReplyDelete
  2. PM sudah menjelskan, tidak ada gencatan senjata. Mereka perlu menyerah diri tanpa syarat.

    ReplyDelete