Friday, May 11, 2012

Uuuwweekk!!! Jarang Muntah.. Tapi Kini Nak Termuntah NI..


"Burger!! burger!! mari..mari beli satu dapat dua.".


Selalunya orang muntah disebabkan tekaknya merasa loya atau tersilap makan atau juga terminum racun. Ingatkan hari ni Jokiden tak mahu posting apa-apa, hanya mahu membaca sahaja. Namun tak tahan juga kerana tekak merasa cukup loya dan nak termuntah sangat ni. puncanya?? Bukan sebab bau burger..tetapi ialah kerana..

Bila terbaca komen si Ambiga (Bega=Degil) tu yang mengatakan penjual Burger di hadapan rumahnya terdiri daripada orang-orang yang tidak matang lalu rasa nak muntah uuuuwweekkkk!!!. Lagi katanya jumlah 20 orang itu sudah cukup mengganggu privasinya..uuwwweekkkk!!!. Lagi katanya biarlah rakyat menilai terutamanya rakan-rakan kejiranan dia.

Dia juga ingin mendengar ulasan dari pemimpin negara. Dia tak akan bayar ganti rugi.."lihatlah di belakang saya ini ramainya pemimpinNGO yang akan bersama saya..buat apa saya nak bayar" katanya lagi. UUUWWWEEEKKK!!!

Baru 20 orang datang berdemo aman di depan rumah dia dah dikatakan mengganggu privasi dia, belum lagi 50,000 orang, belum lagi 300,000 orang dah sesak nafas. Belum lagi ada kebisingan, belum lagi ada jerit pekik, dan belum lagi tampal apa-apa dipintu rumah dia. Belum lagi ada ucapan. baru satu jam, belum lagi 30 jam seperti yang berlaku di Dataran Merdeka.

Kreatif juga idea Mohd redzuan Abdullah tersebut, cuma jangan kecoh-kecoh, berniagalah secara aman di situ, seminggu, sebulan atau setahun. Itu hak anda, 'salah apa' orang lain tidak boleh kata apa-apa. Cuma nak bagi Ambiga rasa tak selesa dengan kehadiran sebanyak 20 orang.

Pandai pulak dia bercakap pasal privasi, uuuwwweeekkk!!! habis privasi pelancong  di dataran Merdeka bagaimana?? Privasi orang nak menunaikan solat di Masjid Negara bagaimana?? Privasi orang naik naik LRT bagaimana?? Ada dia kisah. Privasi peniaga di Jalan TAR macam mana?? Ada dia kisah??  

Dia nak tunggu ulasan dari pemimpin kerajaan, kita nak juga dengar komen maut dari Nik Aziz dan kesusahterawan negara ni. Nak juga tau apa hukumnya, halalkah berniaga di depan rumah Ambiga atau haram kah?? rakyat nak tahu ni. Menjejaskan imej negara ke tidak. Pelabur takut datang ke tidak??, Banyak tak pihak yang menanggung kerugian akibat demo aman 20 orang  tersebut. banyka tak burger laku??

Kalau banyak laku burger di sana, maknanya tempat di Situ adalah tempat yang strategik untuk penjual burger, boleh diteruskan.

Eh terlupa pulak Jokiden, nak juga dengar komen dari Majlis Peguam yang AGM nya tak pernah cukup korum tersebut. Nak juga dengar komen dari Suhakam. Nak juga dengar komen dari Xenophon gay dari Australia ni.

Ambiga ni ingat bila dia suruh Irene Fernandez tu buat statemen mengatakan Malaysia tidak selamat bagi pekerja Indonesia, maka lenyaplah isu bersih dia. Orang akan asyik beri tumpuan pada isu keselamatan pekerja Indonesialah.. Silap dia tu. Selagi isu perusuh tak selesai, selagi polis tak tangkap semuanya, rakyat majoriti tidak akan melupakan isu bersih3 yang teramat kotor ini. Selagi dia tidak didakwa kerana menghina mahkamah, selagi itulah rakyat akan bersuara.

Pandai Pulak si Ambiga ni mengatakan 20 orang tersebut tidak matang. Dia matangkah bila mengingkari perintah mahkamah?? Nuar dan Azmin matangkah bila menyuruh pendemo merusuh.?? Yang tidur baring atas jalan tu matangkah?? Yang menyepak polis trafik tu matangkah?? Atau yang menterbalikkan kereta peronda polis itu adalah merupakan contoh kematangan paling tinggi??

Duduk menjual burger dan ada 20 orang pembeli tidak matang bagi Ambiga?? Habis mungkin tanda kematangan bagi Ambiga ialah bila pendemo berani memaki hamun polis, memanggil polis sebagai anjing UMNO. Itu yang lebih matang?????????  memijak-mijak kereta polis, memukul polis sampai koma, membaling botol.. itu tanda kematangan.. Atau paling kecil tanda kematangan ialah apabila perusuh meninggalkan sampah sarap bertimbun dan menyuruh DBKL membersihkannya. Itu matang???? Uuuuuwwwweekkkk!!! Muntah den. Stop.


"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment