Monday, April 22, 2013

(4) (5) Gabungan Yang Tidak Sesuai...Sudah Menyesal Pulak.


Kah..kah..kah..kah.. Salahuddin dan Kit Siang Ikan jelas telah menyesal sehingga menitiskan air mata
dan telah mengatakan mereka belum tentu akan menang. Namun mereka 'berhijrah' dari tempat yang boleh menang ke tempat yang akan kalah, sebab ingin membela rakyat.. Kih...kih...kih..kih..

Mereka ini lupa ke sudah lebih 50 tahun UMNO/BN membela rakyat. DAP dan PAS hanya memecah belahkan rakyat demi secebis undi. Janganlah buat lawak Salahuddin oii...

Ternyata gabungan mereka untuk berceramah dalam satu majlis gagal menarik pendengar sejak dahulu. Oleh itu Salahuddin kenalah cari partner baru. Begitu juga dengan Kit Siang Ikan, kalian berdua tidak ada aura.
 
Pada 7 April lepas Salahuddin juga berceramah dengan Kit Siang Ikan dalam satu majlis di Johor, namun hanya berjaya menarik kira-kira 100 orang pendengar. Sepatutnya mereka sudah sedar akan penolakan ke atas mereka. Lihat di sini.
 
Percaturan mereka bertanding di JB adalah ibarat yang dikejar tidak dapat, yang dikendung pula berciciran.

Kit Siang sudah menangis, Guan Eng sudah tersedu, Nik Aziz sudah meraung dan Husam Musa juga sudah merembeskan air mata semata-mata untuk bersandiwara bagi meraih simpati dan undi. Hahaha... mari kita gelakkan mereka. Kah..kah..kah...kah..

Ingatkan ceramah Zulkiefli Omar calon PAS DUN Lenggeng sahaja yang tidak mendapat sambutan kerana hanya di hadiri oleh 10 orang sahaja, rupanya ceramah mereka di lubuk mereka sendiri di Kuala Terengganu juga hambar dan gagal menarik pendengar. Ini berbeza dengan cermah PM pada malam tadi di Bandar Tun Razak dan di Klang yang dihadiri oleh lebih 60,000 orang.

 

PRU-13: Ceramah Salahuddin, Kit Siang hambar, hanya 200 hadir

CERAMAH oleh Salahuddin Ayub dan Lim Kit Siang hambar apabila tidak sampai 200 orang penyokong pembangkang menghadirinya di Taman Pulai Utama, Nusajaya malam tadi. - UTUSAN
 
JOHOR BAHRU 20 April - Kehadiran Naib Presiden Pas, Salauddin Ayub dan Penasihat DAP dalam ceramah politik di Taman Pulai Utama, Nusajaya dekat sini malam tadi gagal menarik minat orang ramai apabila tidak lebih 200 orang sahaja menghadirinya.
 
Ceramah oleh Salahuddin yang juga calon Pas bagi Parlimen Pulai dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya itu bukan sahaja dibumbui dengan janji-janji yang belum pasti bahkan penuh dengan puji-pujian kepada diri sendiri.
 
Beliau berkata, dia dan Kit Siang tidak mempertahankan kerusi Parlimen Kubang Kerian dan Tambun kononnya mahu memperjuangkan nasib rakyat negeri ini yang didakwa tidak mendapat pembelaan daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).
 
"Kalau saya dan Kit Siang bertanding di tempat lama kami, kita pasti boleh menang tetapi kita pilih untuk ke Johor yang belum tentu menang kerana mahu berjuang untuk rakyat," katanya.


PRU-13: Ceramah pembangkang di Kuala Terengganu hambar

KUALA TERENGGANU 21 April - Jumlah kehadiran kurang 500 orang pada ceramah dan sesi memperkenalkan calon-calon pakatan pembangkang di Pasir Panjang di sini malam tadi, menjadi petunjuk mengenai sikap sebenar para pengundi terhadap mereka.
 
Ceramah yang pada mulanya dijangka 'panas' bertukar menjadi sebaliknya apabila pembangkang hanya mengupas isu lapuk yang pernah dimainkan sebelum ini serta menjadikan pentas ceramah sebagai tempat mengkritik pemimpin Barisan Nasional (BN) negeri khususnya Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said secara terbuka.
 
Mereka yang berceramah ialah Pesuruhjaya Pas negeri yang juga calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Wakaf Mempelam, Abdul Wahid Endut; Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) negeri merangkap calon DUN Bandar, Azan Ismail; calon Pas untuk DUN Ladang, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar serta muka baharu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad yang juga calon Pas untuk kerusi Parlimen Kuala Terengganu.
 
Bagaimanapun, seorang lagi calon Pas yang bertanding untuk kerusi DUN Batu Burok, Dr. Syed Azman Syed tidak hadir. - UTUSAN ONLINE
 
Bertambah lagi kerusi BN.

GELANG PATAH BN 4, PAKATAN 0,

PULAI BN 5, PAKATAN 0.



1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

1 comment:

  1. Puki lu 200 orang..lu mmg bodoh kerana percayakan UTUSAN tu..hahahha

    ReplyDelete