Sunday, April 21, 2013

Gambar Ini Berlegar Di Media Sosial... Jokiden Nak Ulas Sikit.

 
Gambar ini menjadi pujaan dan menguasai media sosial pakatan.

Posting ini tidak perlu panjang. Jokiden hanya sekadar ingin memperbetulkan persepsi masyarakat yang dikelirukan oleh puak pakatan sahaja melalui media sosial dan ceramah mereka.
 
Jika dia ni disanjung oleh orang Cina, ok, namun kisah dia dipenjara ini turut juga dikagumi oleh orang Melayu dan apabila dia keluar dari penjara Mat Sapu antara orang yang mengibarkan sepanduk di Plaza Tol Ayer Kroh menyambut beliau. Akibatnya hari ini Mat Sapu diambil bekerja oleh Guan Eng dengan gaji RM15,000 sebulan.
 
Lim Guan Eng ini tidak pernah 'MEMBELA' gadis Melayu bawah umur ini walaupun satu saat. Diulangi walaupun untuk satu saat. Dia hanya memanipulasi nasib yang menimpa gadis ini untuk kepentingan politik dia.
 
Bila gadis ini ditahan dan di hantar ke pusat pemulihan, Guan Eng tidak pernah menunjukkan rasa simpati atau pergi menghulurkan bantuan dalam apa bentuk sekalipun.
 
Kes ini di bawa ke mahkamah. Memang gadis ini mengaku dia pernah tidur dengan beberpa orang lelaki. Tidak ada bukti untuk mengaitkan Rahim Thamby Chik juga membalun budak ini.
 
Hanya selepas 10 tahun budak ini membuat pengakuan bahawa dia juga tidak pernah mengenali Rahim Thamby Chik. namun Rahim telahpun 'dipaksa' oleh Nuar meletakkan jawatan dan misi Nuar berjaya.
 
Habis kenapa Guan Eng dipenjara?????????????????? Dia dipenjara kerana setelah Rahim di dapati tidak bersalah kerana tidak cukup bukti maka dia dibebaskan maka Lim Guan tidak puas hati dan asyik mempertikaikan keputusan mahkamah tersebut.
 
Dia didakwa kerana menghina mahkamah dan didapati bersalah lalu dipenjara. Itu faktanya. Jika dia membela gadis itu tidak mungkin dia dipenjara, sebaliknya dia menggunakan isu budak ini untuk menanipulasi keadaan dan kononnya untuk menjadi hero. Semuanya kerana tujuan politik dia. Harap macai pakatan tidak terus-terusan tertipu dan berasa malu untuk menjadikan ini modal ceramah murahan.
 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

2 comments:

  1. bdak2 kecik tak suka sejarah bro...sbb tu snagg kene klentong...

    ReplyDelete
  2. Tapi bro, penceramah PAS yg bercakap tu dah beruban, mau dekat 60 usia dia...

    ReplyDelete