Saturday, March 2, 2013

Nuar Se Nasib Dengan Exonopon...


Perginya pejuang bangsa.
 

Jika benarlah seperti yang dikhabarkan oleh perisik Filipina bahawa terdapat penglibatan orang kuat Nuar Brahim yang berasal dari Sabah dalam pencerobohan 'tentera kesultan sulu' di Lahad Datu ini, maka Kerajaan Filipina mungkin mengharamkan Nuar Brahim daripada menjejakkan kakinya ke bumi Filipina.
 
Penceroboh terdiri daripada 3 kumpulan. Pertama yang tidak menyokong kepimpinan Benigno Aquino sebagai Presiden Filipina. Kedua mereka yang dijemput oleh pembangkang Malaysia dan ketiga mereka yang dikaitkan dengan kesultanan Sulu.
 
Ini pastinya sesuatu yang menarik untuk dirungkaikan lagi oleh pihak perisikan dan sekiranya terdapat kesahiahan tentang perkara ini nanti maka nasib Nuar Brahim dengan Senator Gay dari Australia tersebut mungkin sama iaitu dia diharamkan memijak bumi Filipina oleh kerajaan Benigno Aquino. Dia akan dianggap sebagai manusia yang membawa kerosakan dan tidak diingin di sana.
 
Suatu waktu dulu Lim Kit Siang juga hanya mampu sampai ke airport Kucing. Dia dihambat dan di hantar pulang oleh imigresen Sarawak. Mungkin juga selepas peristiwa Lahad Datu ini berakhir kelak, Nuar juga dilarang daripada memasuki Sabah oleh rakyat Sabah sendiri.  
 
 
 
 

Puak pakatan ini sentiasa mencari salah kerajaan sahaja. Tian Chua, Kit Siang dan Nuar hanya pandai mengkritik untuk tujuan politik mereka sahaja.

Bagi mereka jika polis segera bertindak, dan membunuh penceroboh tersebut, pasukan keselamatan tetap dipersalahkan. Jika lambat bertindak dan bertolak ansur, pasukan keselamatan juga pasti akan disalahkan. Mari baca kisah blogger pakatan yang mempertahankan tindakan penceroboh berkenaan di sini.


  
Apa hal dio orang ni..??

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment