Tuesday, May 29, 2012

Bosan Dengan Lawak Bodoh Mahpooozzz Bean, Husam Dan Nik Aziz Akhirnya...


Ingat tarikh ambo sain ni..

"Aiya RM1.9B manyak ooo.. muleh dapat ka??" Malu..malu..


Hahaha.. kah..kah..kha..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah..kah Nak buat highway?????? Nak kutip dermaaaaaaaaaaa kah...kah...kah...kah...kah...kah..kah..kah!!!!!!!!!!!!!!!!

Mohon maaf jika Jokiden terlebih gelak macam yang tukar tiub selalu lakukan itu. PAS ni tak habis-habis nak menipu rakyat. Bila pemimpin mereka nak cari duit je, mulalah karung berjalan, juruacara akan mainkan sentimen sebentar, derma ikhlaslah, derma jihadlah, derma pilihanrayalah, derma Memalilah dan kini derma untuk highway pulak.

Jokiden tidak pernah menonton program Raja Lawak dulu kini dan mungkin selamanya. Namun semasa Pertandingan akhir Raja Lawak suatu ketika dulu Jokiden dari Kota baru ke Gua Musang dan bermalam di Cameron Highland. Letih dan tidak keluar malam tu, maka Jokiden tertengoklah pertandingan Raja Lawak tersebut.

Antara ayat yang disampaikan oleh Raja Lawak yang Jokiden ingat sampai hari ini ialah pantun berikut:

Naik Basikal Pergi Ke Sabah,
Pergi Ke Sabah Naik Basikal,
Adakah Masuk Akal Dan Munasabah,
Pergi Ke Sabah Guna Basikal..

Habis dia berkata-kata Jokiden bagi tahu family Jokiden.. dia ni akan monang..

Selama ini Naib Presiden PAS Mahpooozzz sahaja yang selalu membuat lawak seperti harga pulut kuning 3 tingkat RM19,000.00, SPR ada taskforce untuk daftarkan pekerja asing sebagai pengundi dan bermacam lawak jenaka lagi.

Kini Husam Musa dan Nik Aziz juga ingin turut berlawak jenaka hendak membina lebuh raya sepanjang 75km dengan kutipan derma rakyat. Bukan tak boleh kutip derma tetapi biarlah munasabah sedikit. Seperti pergi ke Sabah kalau bawa basikal dalam kapal tu oklah.

Mulanya kata seluruh pembiayaan akan ditanggung oleh kerajaan PAS Kelantan, namun biasalah kerana hendak menaikan sentimen rakyat maka diumumkan bahawa projek tersebut akan dilaksanakan dengan sumbangan dan wakaf rakyat.

Berhentilah hendak menyusahkan rakyat. Ini tidak lebih daripada gimik mohon simpati, maklumlah dekat pilihanraya. Kerajaan tak cukup duit, kerajaan miskin, kerajaan pusat tak bantu.. bla..bla..bla.. rakyatpun simpati dan PAS dapat undi. Selalu Jokiden sebut, cubalah bertanggung-jawab sedikit dan berasa malu.

Dalam Facebook ini dah jadi polimik antaranya hujung 2012 umum dan pecah tanah, hujung 2017 umum nak mula kerja dan hujung 2023 baru nak tepung tawar. Apapun secara detailnya kisah lebuhraya rakyat ini boleh dibaca di RBF Online. 


Jangan keluar fatwa hukum derma ini sudahlah..

 
Kira betul-betul!!

Kepada Husam, Nik Aziz dan Kerajaan Kelantan.. semuga berjaya. Jangan asyik berlawak sepanjang masa.

 


Banyaknya?? Dulu-dulu lah kan, Mat Sapu pernah cakap. 40% collection pergi kepada dia, 40% Tuan Rumah atau Penganjur, 20% ontah ko mano poie ea.. jihad, mano bulih tanyo-tanyo, nanti tak ikhlas pulak, tak dapek pahalo.. Ish..ish.. kesian juga kepada penyokong2 PAS ni ye.   
  

No comments:

Post a Comment