Friday, March 15, 2013

Oooo Rupanya Semua Ini Konspirasi...?

  

"Saya orang yang beriman, kuat sembahyang. Tidak mungkin saya telah disihir. Saya tidak percaya dengan perkara-perkara itu. Jangan mengarut"
 
"Biarlah apa orang hendak kata, yang penting saya sihat dan tidak ada apa-apa yang berlaku kepada saya"
 
Begitulah sanggahan PI Bala seperti yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia. Cikgu Bad begitu sibuk memberitahu seluruh dunia bahawa Bala telah jatuh sakit secara tiba-tiba semasa berceramah di Kota Baru kerana terkena buatan orang, terkena ilmu sihir dan terkena ilmu hitam.
 
Betul ke tak betul cikgu bad ni yang mempercayai benda-benda khurafat ni. Katanya ada kawannya bagi tau macam tu dan dia menyambung lagi bahawa Bala ni banyak musuh, seribu kemungkinan boleh terjadi.
 
Jika Bala sendiri menafikan dia sakit bermakna Cikgu bad ini cuba membuat satu lagi konspirasi baru atau sandiwara terbaru. PI Bala tiba-tiba sakit dada di Kota Bharu mungkin sebab terlalu berdebar-debar semasa menyampaikan ceramah. Rentak jantung tidak stabil, perjalanan darah juga tentunya tidak stabil. Pitam pun boleh disebabkan perkara sebegitu.
 
Sebenarnya ceramah PI Bala tidak membawa impak yang besar, sama seperti kes sumpah Mohd Azlan ayah Saiful. Orang tidak peduli dengan apa yang diceramahkan oleh Bala kerana matalamat untuk mengaiktkan PM dengan pembunuhan Altantunya tidak juga menjadi.
 
Cikgu ni sudah dapat menghidu kegagalan Bala tersebut. Malah dalam ceramah pertama lagi Bala ni sudah kantoi dan tidak menyakinkan. Upah ceramah mungkin berjumlah ratusan ribu ringgit. Semakin Bala berceramah semakin sayang pula rakyat kepada PM.
 
Bagaimana alasan hendak diberikan supaya ceramah Bala tidak memakan diri dan perlu dihentikan?? Aturcara jelajah Malaysia telah siap, tetapi setelah dua kali berceramah Bala ternyata gagal. Tak tahulah apakah duit upah ceramah yang sangat lumayan tersebut sudah dijelaskan ke atau belum.
 
Untuk mengelakan lebih banyak kerosakan yang bakal dilakukan oleh Bala, maka elok dihentikan sahaja ceramah beliau. Mestilah dengan alasan yang munasabah. faktor kesihatan, sakit dada, sakit jantung atau terkena ilmu hitam terpaksa digunakan supaya nampak menyakinkan. Lalu direkalah konspirasi satu lagi dan di bawalah Bala ke Hospital untuk pemeriksaan. Lalu doktorpun menasihatkan Bala supaya banyak berihat. Lalu tak perlulah lagi pergi berceramah. Biarlah cikgu bad sahaja yang meneruskan ceramah dan membuat andai-andaian untuk mengaitkan PM dengan Altantunya berdasarkan dua ceramah Bala.
 
Cikgu nipun sama macam Nuar je ni, suka mencipta dan pakar konspirasi, orang kampung sudah tahu. Jasa kepada negara dan masyarakat belum seberapa tetapi kutukan dia kepada pemimpin yang berjasa macam bertih digoreng. Di NSDK kepimpinan dia memang tidak disenangi oleh kebanyakan ahli PKR yang tidak seberapa tu.

"Bukan saya yang cakap... tetapi ini akan kekal mistri.." Ayat begitu memang dia suka. Dia mahu pendengar membuat andaian seperti yang dia inginkan, namun pendengar pula mempunyai pemikiran dan penilaian sendiri. Yang melucukan tentang dia ini ialah apabila ditangkap polis, serta merta hilang ke jantanan dan ke macho an dia. Dia akan jadi seperti orang paling dungu dalam dunia bila kena gari dengan polis.

Nampaknya usaha PKR hendak mengkaitkan PM dengan Altantunya ini gagal lagilah walaupun sudah dijadikan modal politik sejak daripada PRK Ijok lagi.

Balasubramaniam terima rawatan sakit jantung


KUALA LUMPUR 11 Mac - Penyiasat persendirian kontroversi, P. Balasubramaniam (gambar) kini dilaporkan menerima rawatan di hospital kerana masalah jantung.
 
Perkara itu dinyatakan oleh Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin. Malah yang mengejutkan, Badrul Hisham yang juga Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), membuat dakwaan keterlaluan mengaitkan Balasubramaniam jatuh sakit kerana terkena ilmu sihir.
 
''Ada kawan-kawan sebut, ini angkara ilmu hitam. Saya tak tahu. Mereka (musuh Balasubramaniam) boleh buat apa sahaja. Yang penting, kita tawakal kepada Maha Pencipta,'' katanya seperti dipetik menerusi portal propembangkang, KeadilanDaily.com.
 
Jelasnya, Balasubramaniam dimasukkan ke Pusat Perubatan Subang Jaya (kini dikenali Pusat Perubatan Sime Darby-SDMC) pada 5 Mac lalu, sehari sebelum dijadual berucap dalam ceramah di Parit Sulong, Johor.
 
Menurut beliau, ketika program di Bachok, Kelantan, Balasubramaniam mengadu sakit dada dan disangka mengalami masalah gastrik.
 
''Sehari sebelum ke Johor, doktor sahkan ada serangan jantung kecil. Bala dimasukkan ke Unit Rawatan Jantung (CCU) selama empat hari dan dirujuk ke Institut Jantung Negara,'' katanya.
 
Katanya, Balasubramaniam akan menjalani pembedahan dalam masa terdekat dan kini ditempatkan di wad biasa hospital berkenaan.
 
Balasubramaniam yang sebelum ini bersembunyi di luar negara pernah dikaitkan dengan perancangan pihak tertentu termasuk beberapa pemimpin pembangkang memfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Terkini tentang Bala sini dan sini dan sini
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

1 comment:

  1. Biar Bala sembunyi dalam neraka pas ni..

    ReplyDelete