Wednesday, June 27, 2012

Lagi Bukti PAS Memperalatkan Agama..

 

11 fakta PAS bukan mendaulatkan agama, sebaliknya hanya memperkudakan agama untuk mendaulatkan kuasa.

1. Maksud perjuangan untuk dunia dan bukan akhirat. Lisan kata untuk keredhaan Allah, perbuatan lebih menampakkan untuk mencapai keredhaan makhluk.

2. Niat tidak ikhlas kerana Allah dan bertindih-tindih. Untuk Allah ya, untuk kuasa pun ya.

3. Nabi mendaulatkan agama dengan kasih sayang tapi PAS daulatkan agama dengan mengadaikan silaturrahim dan umat Islam berpecah.

4. Nabi tolak tawaran untuk menjadi raja demi kedaulatan agama, tapi PAS memang berusaha untuk jadi penguasa untuk mendaulatkan agama juga katanya. Jadi cara PAS sama sekali bertentangan dengan cara nabi.

5. Nabi tak yakin dengan kuasa, kedaulatan agama boleh tercapai, tapi PAS yakin hanya dengan kuasa kedaulatan Islam boleh terpelihara. Jelas, yakin Nabi dengan yakin PAS sama sekali bertentangan. Jika yakin nabi kepada Allah, yakin PAS pula selain kepada Allah, yakin juga kepada yang selain dariNya.

6. Nabi laksana hudud di atas kerelaan si pesalah, iaitu dengan pengakuan secara rela kerana mengakui kesilapan dan ingin bertaubat seterusnya meminta dia dihukum di dunia lagi sebagai bukti mereka benar-benar bertaubat. PAS pula mahu amal hudud melalui kuatkuasa undang-undang yang perlu diluluskan oleh 2/3 ahli dewan rakyat. Masalah kerelaan dan taubat tidak timbul langsung.

7. Maksud hudud nabi adalah kejayaan selepas mati untuk si pesalah yang bertaubat sebelum mati. Maksud hudud PAS adalah untuk memberitahu rakyat bahawa parti mereka mahu melaksanakan hudud tapi dihalang oleh UMNO. Maknanya, mereka mahu memberitahu rakyat bahawa UMNO tolak agama. Itu saja. Tiada hubung kait dengan "kerana Allah" dan kehidupan selepas mati. Jika pesalah dihukum rejam melalui hudud paksa PAS, belum tentu si pesalah itu bertaubat dan mendapat kejayaan syurga selepas mati.

8. Bagi PAS, perjuangan yang dibawa oleh UMNO, salah dari sudut agama dan tidak boleh dikompromi, tetapi perjuangan mereka menggunakan landasan demokrasi berparlimen dan sistem undi juga jelas bukan datang dari Islam. Boleh pula dikompromi dan tidak salah.

9. Perjuangan nabi adalah untuk memastikan setiap dari umatnya beriman dengan Allah dan bersaksi bahawa Muhammad itu utusanNya. Seterusnya setiap manusia akan mendapat kejayaan di alam yang kekal abadi. Perjuangan islam PAS, perjuangan berpilih-pilih ibarat kasih bertompok-tompok, benci melata-lata. Yang patut dikasihi, dibenci. Yang patut dibenci dibuat kawan. Yang patut disokong, ditentang. Yang patut ditentang, dia subahat pula.

10. Nabi tidak pernah menjatuh hukum seseorang itu kufur dan jatuh kafir, walaupun baginda tahu ada 83 orang munafik di kalangan sahabat ketika itu. Baginda hanya memberi senarai munafikun ini kepada penyimpan rahsia baginda, Huzaifah r.a dan tidak menghebahkannya kepada umum. Tapi PAS, hari-hari ceramah menjatuh hukum kepada sesiapa saja yang tidak sealiran dengan perjuangannya.

11. Perjuangan Islam PAS tidak dapat bebas dari sifat yang dibenci nabi, iaitu bohong, fitnah dan dusta, sombong, riak dan takabbur. Jika tak percaya selalu-selalulah pergi dengar ceramah PAS.

Kesimpulannya,

Perjuangan PAS bukan perjuangan untuk mendaulatkan Islam. Realitinya, PAS hanya menjadikan Islam sebagai perkakas untuk menyempurnakan cita-citanya untuk berkuasa.

Kononnya hanya dengan cara melalui kuasa saja Islam boleh didaulatkan di negara ini. PAS menjatuhkan hukum syirik kepada Umno, apabila ada kalangan pemimpin Umno berkata, "hanya Umno yang mampu memimpin negara ini".

Bagaimana pula hukumnya, apabila PAS berkata, "hanya dengan cara mendapat kuasa terlebih dahulu, barulah Islam dapat didaulatkan"???


Dicilok dari blog Kepal Nasi Kepal Beras

No comments:

Post a Comment