Saturday, January 19, 2013

Assmin Dah Bersuara, Siapa Pulak Yang Kena Pecat Selepas Ini..


Wah kagum jugak Nuar Brahim dengan Assmin ni..
   
 
Lama jugak dah Timbalan Presiden PKR ini menyepikan diri. Kini dia muncul semula dengan beraninya semata-mata nak membantah keputusan Majlis Syura Pas. Marah betul dia kerana PAS ini boleh berubah-ubah pendirian. Dalam seminggu pemimpin PAS boleh bertukar fikiran berpuluh kali. Ada kita hairan?? 
 
Masihkah kita ingat kisah pemecatan Dr Hassan Ali secara trajis oleh Hj Hadi pada tahun lepas??. Cara Hassan Ali dipecat amatlah menyedihkan tanpa sebarang peluang membela diri. Contoh diktator tersohor dalam dunia ini ada dalam kepimpinan PAS.
 
Ahli tidak boleh membuka mulut. Buka je kena pecat. Kritik je kena pecat. Apa kesalahan Hassan Ali?? Dia masuk UMNO kah, dia menyokong UMNO kah? dia berkhalwat dengan isteri orang kah?? Dia menderhaka kepada Sultan Selangor kah?? Rasanya tidak.
 
Dr Hassan Ali dipecat sehingga dia menubuhkan Tiga Jalur JATI, sebab semata-mata kerana melarang penyokong PAS atau rakyat pergi berhimpun ke Mahkamah Jalan Duta untuk merusuh sekiranya keputusan tidak memihak kepada Nuar.
 
Tindakan Hassan Ali adalah betul. Pendiriannya jelas. Isu PERIBADI jangan libatkan rakyat. Sendiri buat sendiri tanggung. Berani buat berani tanggung. Banyak perkara lain dalam dunia ini yang rakyat harus memberikan perhatian dan bukannya isu masalah peribadi Nuar. Tidak ada kena mengena dengan kebajikan rakyat.
 
Itu yang Hassan Ali tentang dan itu yang dia suarakan. Assmin Ali tidak suka. Dia tidak setuju dan dia marah sangat dengan ketegasan Hassan Ali ini.
 
Maka dengan pengaruh yang dia ada, maka didesaklah supaya Hassan Ali dipecat. Pecat boleh, bukanlah tak boleh, namun ikut prosidurela, ikut peraturanlah. Janganlah terus keluarkan kenyatann "you are fired" malulah, awak tu ulamak, awak tu pemimpin Islam, awak tu warak, awak tu pemimpin sebuah parti yang maksum, sebuah parti yang memperjuangkan Islam.
 
Islam mementingkan keadilan. Menjatuhkan hukum mestilah berdasarkan keadiilan. Ini tidak terus sahaja pecat. Lepas tu takut pulak nak pecat Nasharuddin Md Isa. Issh..ish.. doubble standard betullah Pas ni. 
 
Sidang media @[139656542845836:274:Persatuan Mukabuku Pulau Pinang] tentang isu bible yang di edarkan di hadapan sekolah.l 
Apa komen Assmin ??? Inikah yang dia mahukan??
 
Sekarang ni Assmin bersuara lagi. Dia mempertahankan keputusan bersama yang dibuat pada 8 Januari. Juga keputusan yang dibuat pada tahun 2010 dimana Pas membenarkan penganut agama lain menggunakan  Kalimah Allah.

Majlis Syura merupakan badan tertinggi PAS, apabila badan membuat keputusan anggota parti mesti akur. Presiden ke, Mursyidul ke atau sesiapa sahaja sepatutnya akur. Rakan sekongkolan juga sepatutnya mesti akur dan tidak membantah. Jangan gunakan istilah bersetuju untuk tidak bersetuju. Berpakat untuk tidak sepakat.

Siapa pula kini yang mendesak Assmin supaya membuat kenyataan bantah terhadap keputusan Majlis Syura Pas tersebut. Apa perlunya membantah perkara yang betul.? Kenapa hendak menegakkan benang yang basah?.


  PENGKHIANAT BANGSA ...
 
 

Siapa pula yang bakal didesak oleh PKR dan DAP supaya dipecat selepas ini. Hj Hadi, Mat Sapu dan Nik Aziz atau Tuan Man, Haruon Din dan Harun Taib?

Desaklah kalau berani. Pecatlah tiga orang jika berani, siap mereka akan bawa tiga perempat ahli parti dan penyokong tegar menyeberangi jambatan UMNO/BN kelak. Ada Berani???

Selamat Pengantin Baru Kepada Ummi Hafilda, muga kekal bahagia.
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

No comments:

Post a Comment