Wednesday, June 6, 2012

Akhirnya Rakyat Bangun Bersuara.. Nik Aziz Hampir Pitam..


 



Hari ini nampaknya Nik Aziz benar-benar teruji sebagai seorang pemimpin kerajaan, sebagai seorang ulama' dan sebagai seorang ahli politik. Betapa tidaknya sedang dia berkira-kira hendak menyediakan jawapan kepada persoalan masuk PAS masuk Syurga, timbul pula satu hal lagi yang bukannya boleh dipandang ringan.

Tuan Guru Hj Hadi dilaporkan berkata bahawa janji masuk Syurga sekiranya masuk PAS atau mengundi PAS sememangnya tidak boleh diguna pakai. Maksudnya memang menyeleweng dan ahli perlu diberikan penjelasan sebenar. Ini sudah tentu memeningkan kepala Nik Aziz, paling tidak dia akan berkata "Itu dia punya pasallah"

Dalam isu muzakarah dengan UMNO tempoh hari pun begitu juga. Dia berkata "itu dia punya pasallah.." terhadap saranan Hj Hadi yang tidak mahu bermuzakarah. Namun akhirnya Nik Aziz sejuk juga dan mungkin setelah Nuar Brahim menghubunginya.

Sedikit demi sedikit PAS akhirnya akan menerima hakikat bahawa terlalu banyak perkara yang mereka lakukan adalah bertentangan dengan fitrah agama. Pemimpin dan ahli PAS sudah mula mahu berpijak di bumi nyata. Bernama melaporkan seperti di bawah:

300 wakil NGO berkumpul serah memorandum kepada Nik Aziz


KOTA BAHARU 6 Jun - Kira-kira 300 orang berkumpul secara aman di di sini hari ini bagi menyerahkan memorandum yang mengandungi banyak “tanda tanya" berhubung pembinaan lebuh raya Kota Baharu-Kuala Kai, kepada Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mereka yang mewakili badan-badan bukan kerajaan (NGO) Kelantan itu berkumpul lebih sejam mulai 10.30 pagi di pintu masuk Kompleks Kota Darul Naim dengan membawa kain rentang dan sepanduk antaranya berbunyi "Kerajaan Batu Asas", "Selesai Air Dulu", "Manisnya Janjimu" dan "Rakyat Derma Doh, YB dan Exco Bila Lagi".

Kompleks itu menempatkan pejabat-pejabat Kerajaan Negeri dan Menteri Besar.

Kumpulan itu turut membawa peralatan seperti kereta sorong, cangkul, penyodok dan penyapu sampah untuk Nik Abdul Aziz sebagai sindiran terhadap kerajaan negeri pimpinan Pas itu.

Memorandum dan peralatan tersebut diserahkan wakil kumpulan itu, Kamaruddin Mohd Kasim kepada Setiausaha Akhbar Menteri Besar, Fazli Shaari yang mewakili Nik Abdul Aziz.

Kamaruddin, yang juga Pengerusi Gerakan Tukar Kerajaan Pas Kelantan Demi Rakyat (TUKAR), berkata tindakan mereka itu merupakan satu sindiran terhadap kerajaan Kelantan yang didakwanya banyak membuat janji kosong kepada rakyat selama ini. - BERNAMA

 
 
SEBAHAGIAN ahli gabungan 32 NGO berarak sambil membawa peralatan binaan terpakai seperti kereta sorong, penyodok dan cangkul sebagai simbolik kepada Kerajaan Negeri Kelantan supaya menunaikan janji kepada rakyat di hadapan Pejabat Menteri Besar Kelantan di Kota Darulnaim, Kota Bharu, semalam. - UTUSAN/AIZZUL A. MAJID


Manifestasi rakyat ini mungkin menyentap sedikit permainan politik PAS yang suka memperbodohkan rakyat. Kini rakyat siap menghantar penyodok, kereta sorong dan cangkul secara percuma supaya kerajaan Kelantan boleh membina Lebuh Raya Rakyat yang kutipan dermanya menggunakan akaun yang diragukan. 

Sudah pastilah semua demontrasi ini akan dituduh UMNO/BN sebagai dalangnya. Itu tidak menjadi hal kerana yang penting rakyat harus disedarkan supaya tidak terus-terusan diperbodohkan oleh pemimpin PAS.
RAKYAT SUDAH MULA BANGUN

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

1 comment:

  1. Nampaknya ejen-ejen kristian pas dah mula ketar bila rakyat bangkit menyoal kata dan janji kosong depa. Puaslah depa kene cari ayat dalam kitab depa nak difatwakan tindakan ejen-ejen pas menipu rakyat...

    ReplyDelete