Thursday, June 7, 2012

Nuar Brahim.. Masa Naik Ada..Bila Turun Dah Tak ada..!!!

Naik ada jam..turun punya jam..tak ada..

Nuar Brahim dalam kebanyakan ceramahnya kini sudah mula membersihkan dirinya daripada pelbagai skandal, salahlaku dan kejelekan. Dia sudah mula menggambarkan yang dirinya super bersih dan tidak ada mana-mana pertuduhan dapat dibuktikan terhadap beliau. Pendengar juga nampaknya sudah mula mempercayai kelentong beliau tersebut.          

Menghampiri PRU13 ini dia akan memasuki pusingan terakhir dalam pertarungan untuk menyelamatkan diri dia dengan apa-apa yang mampu dia selamatkan. Orang yang dah hampir lemas akan berpaut kepada apa sahaja yang dia sempat capai.

Suatu ketika dahulu isterinya Wan Azizah telah menyindir dia di hadapan perwakilan PKR dengan memberikan gelaran dia sebagai anugerah tuhan. Apa yang ingin diberitahu oleh Wan Azizah ialah anugerah tuhan itu milik dia bukannya milik Nuar. Cuma perwakilan tersilap terima.

Wan Azizah sebenarnya serik dan 'menderita' akibat perbuatan Nuar. Namun hingga kini dia mampu bersabar menahan semua karenah negatif suami beliau. Bukan calang-calang insan yang boleh bertahan seperti Wan Azizah. Sebab itu dia merasakan tahap kesabaran dia adalah satu anugerah yang tidak dimiliki oleh insan lain. Kalau orang lain sudah tentu mereka berdua sudah lama berpatah arang. Jika orang lain sudah tentu lama dulu mereka sudah turun naik mahkamah untuk mencari penyelesaian.

Wan Azizah mengenali Nuar luar dan dalam. Mereka berkongsi segala-galanya sejak sekian lama. Dia lebih mengetahui tentang suami beliau daripada orang lain.

Namun bagi rakyat biasa yang termakan dengan hujah Nuar, elok berfikir semula. Tidak ada ruginya menjauhkan diri daripada Nuar. Tidak ada faedahnya menyokong Nuar. Dia sering bercakap mengenai membela rakyat.. Tanya balik siapa yang dia pernah bela.

Dia bercakap soal keadilan untuk semua.. tanya balik, keadilan apa yang dia berikan kepada rakyat. Sejarah tidak boleh berbohong. Tidak ada hebatnya atau heronya kita apabila menyokong Nuar. Juga tidak ada hinanya kita jika tidak menyokong beliau.

Bagi yang telah berumur sedikit, kita tidak perlu memasuki Haward atau Oxford untuk mempercayai tentang salah laku Nuar dengan bukti-bukti yang jelas nyata. Dalam usia lanjut jika kita masih percaya bahawa Nuar itu bersih segala-galanya, maka something wrong somewhere lah kita. Dalam bahasa berguraunya jika kita tidak percaya dengan apa yang dilakukan oleh Nuar, berhentilah kita menjadi orang.. Hahaha..

Didapati tidak bersalah oleh mahkamah, bukan bermakna segala pertuduhan itu tidak benar. Mahkamah mempunyai prosidur tertentu dalam membuat keputusan. Banyak penagih dan pengedar dadah terlepas daripada tali gantung disebabkan oleh masalah teknikal.

Banyak juga pembunuh yang terlepas dari hukuman gantung kerana sedikit kecuaian oleh pihak pendakwaan. Namun itu tidak bermakna mereka tidak melakukan perbuatan tersebut.

Dalam hidup ini ada perkara boleh direka, dan ada perkara agak mustahil untuk direka cipta. membuat gambar superimpose agak mudah dengan teknologi canggih ini. Namun untuk memasukan air mani orang dalam dubur orang lain adalah agak mustahil. UMNO/BN tidak mampu untuk merekasaya semua perkara tanpa sesekali kantoi. Kembali kepada pesanan orang tua-tua, sepandai-pandai tupai melompat jatuh juga ke tanah. Jika benar semuanya rekaan UMNO/BN akhirnya akan terbongkar juga.

Bersetujunya Datuk Mohd Yussof menjadi peguam bela Nuar dalam kes nyamok tidak membuktikan apa-apapun. Jika dia ditawarkan kos guaman sehingga RM1 juta untuk kes yang dendanya cuma RM2000.00 apa salahnya dia terima.

Tidak perlu Nuar menjaja dalam ceramahnya mengatakan Datuk Yussof menyokong beliau. Dia kini dianggap super Profesyenal oleh juak-juak pakatan. Apa kata bulan depan dia bersetuju pula untuk membela Saiful dalam kes rayuan liwat tersebut.. Tentulah masa itu juak-juak pakatan haram akan membelasah dia berhabis-habisan mengatakan dia bermata duitan, tidak bermoral, tidak berperinsip dan dengan segala macam tuduhan lagi. Paling tidak pun Datuk Yussof akan dituduh sudah dibeli oleh UMNO/BN.   


Sesungguhnya tidak mudah bagi Nuar untuk membersihkan dirinya. Bukan mudah hendak menegakkan benang yang basah. Sebab itu dia buat muka tebal je sepanjang masa dengan harapan rakyat akan terpesona.

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Patutlah orang panggil dia Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment