Wednesday, June 6, 2012

Tahniah Rafizi, Perjuangan Mu Berhasil.. Kit Siang Mula Menyelar Nuar..

Tuntutan mu berjaya sekurang-kurangnya di Unisel..
  

Puaslah kita berhempas pulas memperjuangkan PTPTN ini supaya dikekalkan, akhirnya perjuangan Rafizi yang inginkan PTPTN dihapuskan,  juga yang menampakan hasil. PTPTN telah menangguhkan sekurang-kurangnya pengeluaran pinjaman untuk pelajar Unisel kemasukan baru. Namun mereka tidak harus bimbang kerana kerajaan Pakatan Haram akan menanggung segala-galanya.

Inginkan PTPTN??? Pelajar Unisel perlukan bantuan kewangan??, Dengan penuh hormat diberikan sekiranya BN kembali berkuasa di Selangor. Kalau Pakatan haram kekal pulak di Selangor, nampaknya mereka kenalah berusaha keras untuk menyediakan segala kos pendidikan kerana PTPTN di Selangor dan Penang telah di hapuskan.

Kalau kerajaan Selangor tidak dapat menyediakan biasiswa dalam waktu terdekat ini mahu tutup Unisel agaknya kerana tidak ada pengambilan baru. Pelajar mana boleh tunggu, mereka akan berusaha mencari tempat lain yang ada menyediakan pinjaman PTPTN. Dikala Unisel dah menyediakan biasiswa pulak, semua pelajar telah mendapat tempat di Kolej dan Universiti lain.

Jika itu terjadi Unisel tidak ada pilihan selain daripada menawarkan tempat kepada pendatang asing yang ramai dalam daftar SPR tersebut supaya selepas mengundi dalam PRU13 kelak, mereka dikehendaki pula mendaftar  sebagai pelajar di Unisel. Hebatlah perancangan Pakatan Haram ini.

Terkini dengarnya Dr Halimah dan Rafizi sudah mula menyalak. Kalau betul PTPTN berhati-hati dan tidak memberikan pinjaman kepada siswa/siswi Unisel, takut mereka tidak mahu membayar semula kelak atas hasutan Nuar, maka tidak perlulah Dr Halimah dan Rafizi ni memekik-mekik. Kan itu yang mereka mahukan. Siang malam nak menghapuskan PTPTN, hah bersyukurlah.

Unisel kenalah bagi pendidikan percuma. Mintalah nasihat daripada Penasihat Ekonomi Negeri Selangor macam mana nak tampung segala perbelanjaan tersebut. Itu kerja mudah bagi Nuar dan Khalid. Buktikan sebelum PRU13 ini, kan peluang baik sedang terbuka luas kini. Apa lagi tunggu, panggilah PC dan umumkan 1000 orang tersebut boleh mendaftar, datang bawa badan sahaja, selebihnya semuanya percuma!!!!!!!!!!!!.


Kalau tidak dapat menyakinkan 1000 pelajar ini dengan pendidikan percuma elok esok lusa Rafizi ni cabut keluar negara buat sementara waktu. Bukan apa takut ibu bapa 1000 orang pelajar tersebut berdemontrasi pulak di depan pejabat Rafizi nanti. Hujung minggu ini pendaftaran pelajar akan bermula dan Unisel walaupun milik kerajaan selangor, tetap mahukan yuran dijelaskan terlebih dahulu. Sekurang-kurangnya gaji pensyarah hendak disediakan..


Itulah Rafizi oii, mulut jangan celupar sangat, ajak orang berdebat tentang PTPTN, tapi kenen ke isu lain. Cakap tu biar terbawak dek badan. Sekarang jangan nak putar belit lagi, jangan nak marah Menteri tersengeh-sengeh atau tersenyum simpul. Itu kehendak kamu kan..


Lain kali benda yang baik yang kerajaan UMNO/BN buat tu kena sokong walaupun berlainan parti dan kepentingan. Ini tidak, membujur lalu melintang patah, semua hendak dipolitikkan.


Ini satu lagi kerja yang tidak senonoh yang dilakukan oleh Rafizi. Nak tau klik sini.. juga di sini


"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Mahpooozzz Bean.

1 comment:

  1. Wahai sialan Rafizi lembu..sekarang ni jalankan tanggung jawab kalian yang telah berjanji..sehinggakan dalam ceramah nuar brahi mengesyorkan supaya sesiapa yang membuat pinjaman PTPTN jangan membuat pembayaran balik..kerajaan PR boleh memberi pelajaran percuma..so jangan pandai main air liur je ..buktikan laa..

    Kepada bakal mahasiswa Unisel..kalian pi cari Adam serta droup mahasiswa yang tak berapa bijak tapi sewel tu...ajak dia tidur didepan SUK ataupun kat Segambut depan rumah Nuar brahi..suruh dia tunaikan janji nya...lagipun sekarang ni disetiap demontrasi jalanan..para pelajar diUnisel kerap dijadikan balaci dan kuli batak oleh Nuar brahi dan Pakatan rakyat untuk menentang kerajaan..

    ReplyDelete