Monday, April 30, 2012

DEMONTRASI AMAN YANG SEBENARNYA..RM15 JUTA DIBELANJAKAN.


  Jam 2 petang di Dataran Seremban 28/4/12. Boleh buat Wall Paper ni.

Gambar di atas menunjukan sekumpulan peserta sedang berdemontrasi di Dataran Seremban pada petang Sabtu 28 April. Suasana berjalan dengan aman. Pergerakan lalu lintas tidak terganggu. Terdapat hanya sebilangan kecil anggota keselamatan yang mengawasi perhimpunan tersebut.

Kenapa demontrasi ini begitu aman dan tertib? Apakah mereka terdiri daripada manusia yang mematuhi semua peraturan dan undang-undang? Mereka tidak mengganggu sesiapa, tidak membuat provokasi melampau. Tidak ada ucapan yang berkobar-kobar.

Sebabnya ialah mereka tidak ramai, hanya sekitar 70 orang, sebahagian besar ialah orang Cina. Sedikit kaum Melayu dan kaum India. 

Suasana sudah pasti berbeza sekiranya jumlah yang keluar berdemo adalah ramai seperti yang berlaku di Dataran Merdeka.

Di Pulau Pinang juga aman, sebab tak ada polis dan FRU yang kacau.. Betul ke?? Baca artikel dari blog MPP di bawah kenapa Demontrasi di sana aman:

Gambar Bersih 3.0 di Penang.., anjuran Guan Eng.

Ada orang kata Bersih 3.0 akan aman kalau tak dak Polis dan FRU.. Penang dijadikan sebagai contoh..

Dorang kata demonstrasi di Penang aman je.. Tak ada huru hara punnn...


Bodoh betul kalau nak kata Polis dan FRU adalah punca semua keganasan beb.


Di Penang ni demonstrasi dia dianjurkan oleh kerajaan negeri.., bukan macam di KL..

Lagi satu.., kat sini mana ada kepala-kepala pemberontak macam di KL tu.., kecuali ada sekor anak komunis je..


So.., gua terbaca satu komen dari penganut PAS.. Dia kata sebab sebenar kat Penang tak ada keganasan ialah...,


1. AMBABIGA - "kita akan berarak sehampir mungkin dengan dataran Merdeka "
"Unit amal PAS yang merempuh sekatan polis "


2. Mat sabu - "setitis darah pejuang yang tumpah Najib akan terima balasan"


3. Anwar - "kita akan takluk dataran merdeka hari ini "


4. Nik Aziz - "umat islam WAJIB menyertai Bersih"


5. Penganut PAS yang berdoa diatas jalan - "perjuangan ini adalah untuk syahid"


6. Cina betina DAP yang berpayung - " you boleh bawa kelurga u keluar dari Malaysia"


7. Mahasewel - " polis anjing gaji korang pun duit kita yang bayar "


So..., bak kata Anwar barua yahudi.., Lawan tetap lawan . Lari sudah pasti... Hahahahaha...
(Dari Blog MPP)

Penganjuran bersih walaupun mempunyai alasan yang menyakinkan iaitu untuk menuntut Pilihanraya yang telus, namun nawaitu sebenar penganjur ialah untuk membuat huru hara serta memberikan tekanan kepada kerajaan. Untuk membangkitkan sentimen rakyat. Untuk menaikan suhu kebencian rakyat melalui cemuhan terhadap agensi kerajaan seperti SPR, Polis, DBKL, Pejabat Peguam Negara dan KPT.

Nuar berdolak dalik dengan mengatakan isyarat tangan dia ialah untuk menyuruh penyokongnya bersurai. Kemudian dia putar balik mengatakan isyarat tangan dia ialah untuk berunding dengan polis. Kemudian dia kata lagi isyarat dia supaya peserta menuju ke Jalan TAR, buek apo kek situ ??Dia tak kata "masuk..masuk.., masuk.."

Apakah Nuar sudah mabuk ketika itu lalu memberi isyarat menyuruh penyokongnya bersurai. Ataupun dia sudah hilang akal lalu memberi isyarat untuk berunding dengan polis? Apapun Nuar mengakui yang dia memberi beberapa isyarat dan isyarat tersebut soheh menyuruh penyokongnya merempuh polis. Kemudian bila dia kantoi 'pomongak' dia halau wartawan yang bertanya soalan itu keluar.. dia kata wartawan Cina tu wartawan UMNO.

Kok ia pun wartawan tu wartawan UMNO, dia dah bertanyakan soalan jawab jelah, buat apa nak dihalau sambil muka mencuka..Ish..ish.

Papa Gomo menulis, seorang anggota keselamatan telah meninggal akibat di belasah dengan kejam oleh pendemo. Terdapat komen yang mengatakan "Ala dah ajal..matilah.." Pengkomen tersebut nyata tidak berhati perut.

Dulu semasa bersih2 dikatakan seorang pendemo telah meninggal, tidak ada pula komen yang sedemikian iaitu reda ajal dah sampai.

Mengikut pemimpin pakatan jika pendemo mati, maka mereka dianggap mati syahid. Bagaimana pula dengan kematian anggota polios tersebut. Jika setitik darah pendemo tertumpah PM DSN akan bertanggung jawab. Bagimana pula dengan darah anggota polis yang mencurah keluar? Bagaimana pula dengan darah juru gambar yang membasahi seluruh badannya. Mahukah Ambiga bertanggung jawab? Mahukah Nuar membayar ganti rugi?.

Mahu tidak mahu semua pemimpin pakatan adalah bertanggung jawab dan bershubahat. Dosa tidak dapat dicuci begitu sahaja. Mereka kena tanggung. Walaupun Nik Aziz mengucapkan tahniah ke atas 'kejayaan' dia tetap bershubahat dalam semua mala petaka tersebut. Wah siapalah Jokiden hendak berkata begitu terhadap Tok Guru.

Namun itu apa yang terlintas dalam hati Jokiden. Nik Aziz turut mendapat saham kerana mengaku membiayai pendemo yang datang dari Kelantan. Janganlah kata dia tidak terpalit jika ada pendemo yang dapat sumbangan kewangan dari dia sempat pula pergi ke pusat hiburan, pergi ke rumah urut dan tempat-tempat kotor yang lain. Dia terpalit sama.

Punca rusuhan, DAP kata polis yang mulakan. PKR dan Ambiga kata unit amal PAS yang mulakan. PAS pula kata PKR yang mulakan termasuklah ketuanya Nuar dan Azmin. Lepas itu semua mereka sepakat kata PM DSN dan UMNO yang mulakan. Hakikatnya semua mala petaka tersebut berpunca daripada mereka.

Seorang anak polis membuat komen berasa tersinggung dengan cemuhan yang diterima oleh bapanya serta rakan setugas bapanya. Seperti ramai lagi yang sepemikiran dengan Jokiden iaitu masih terlalu ramai rakyat Malaysia yang menghargai tugas polis. Berjuta lagi yang mengakui sumbangan polis. Yang tidak pernah bersyukur dengan polis ialah puak PAS, DAP dan PKR.

Pergilah ke Pulau Pinang pada hari ini, anggota polis bertugas sehingga lewat pagi, hingga pukul 4 dan 5 pagi masih membuat kawalan lalu lintas. Tanyalah sesiapa sahaja yang berada di Pulau Pinang pada waktu ini, polis kelihatan di berada merata tempat demi menjaga keselamatan rakyat.

Tanpa polis yang didikasi Pulau Pinang akan jadi sarang maksiat. Tanpa polis Pulau Pinang akan hancur dan musnah dalam sekelip mata. Tanpa polis, tidak akan ada seorang pelancong pun yang akan pergi ke sana. Tanpa polis kenderaan tidak akan dapat bergerak di Bandar Raya Pulau Pinang. LGE amat menyedari hakikat tersebut.

Beratus ribu anggota polis yang berbudi pekerti mulia. Budaya serong, budaya rasuah, budaya peras ugut, budaya melanggan perempuan semuanya sudah amat amat berkurangan dalam perkhimatan kepolisan. Mereka juga manusia biasa yang mempunyai perasaan. Mereka juga perlu dihormati.
    
Banyak sungguh pakatan haram ini membelanjakan duit untuk menjayakan demontrasi ini. Separuhnya duit rakyat, separuhnya duit yahudi dan mungkin juga ada sumbang-sumbangan peribadi.  Anggaran kasar ialah RM15 juta hangus, tapi berbaloi sebab seluruh dunia menyaksikan remaja Malaysia berani terbang ke atas kereta polis dari depan, belakang dan atas macam orang kena rasuk. Kalau Nik Aziz bagi RM20 seorang (Nak beli rokokpun tak cukup tu) Nuar pula bagi sampai RM300 seorang. Butirannya boleh Baca di sini 

Selepas ini satu persatu demo ini akan diadakan secara kecil-kecilan dan besar-besaran sehinggalah tarikh PRU13 diumumkan oleh PM. Masa itulah baru rakyat boleh menghukum Nuar, dia pun selalu kata dulu 'Rakyat Hakim Negara'.



Related Story Klik


"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Patutlah orang panggil dia Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment