Tuesday, November 20, 2012

Yang Ini Baru Betul-betul Zalim Dan Kejam..


Punca timbulnya doa supaya UMNO/BN hancur atau KO (Takat TKO masih boleh bangun sebelum bilangan genap sepuluh) adalah kerana seluruh (diulangi ikut cara Nik Aziz 'seluruh') ahli dan kepimpinan Pas percaya mereka dizalimi oleh UMNO/BN selama ini.
 
Mereka dizalimi dalam pembahagian hak royalti minyak, dizalimi dalam hak kebebasan bersuara, dizalimi dalam pembangunan, dizalimi dengan ISA, dizalimi dengan pengundi hantu, dizalimi dengan perlakuan rasuah pemimpin UMNO/BN, dizalimi oleh kerakusan UMNO/BN, dizalimi oleh kroni UMNO/BN.
 
Selain daripada itu puak-puak ini percaya mereka sepanjang masa dizalimi oleh polis yang kejam. Mereka dizalimi oleh peguam negara, dizalimi oleh MARA, UITM, UIA, dizalimi oleh TEKUN Nasional. Mungkin juga dizalimi oleh BR1M dan KR1M.
 
Puak Pas ini dizalimi dengan ditukarkan bertugas ke tempat nun jauh di pendalaman, tanpa semua kemudahan asas, dan gaji diturunkan pulak. Inilah antara perkara-perkara yang mereka canangkan dalam setiap ceramah mereka termasuk yang disampaikan oleh Ustaz Bob Lokman, Ustazah Abby dan Ustazah Aishah. Perkataan zalim, kejam dan perampas harta mak bapak dia ni tidak lekang daripada mulut penceramah Pas setiap kali mendapat pembesar suara. Semua itulah yang mengwajarkan mereka berdoa supaya orang yang mengzalimi mereka khususnya UMNO supaya dimusnahkan, dihancurkan dan didatangkan bala. Jelas di sini alasan tersebut membuktikan mereka adalah golongan yang kufur nikmat.
 
Lain-lain sebab tak ada. Nak kata UMNO zalim sebab suruh mereka makan babi, tak pernah dengar pulak. Nak kata UMNO zalim sebab suruk puak-puak Pas ni berzina, minum arak, berjudi atau berkahwin 4, tak ada pulak dengar selama ini.

Mereka merasakan dizalimi dengan kejam sekali oleh SPR, sebab itu mereka menang di Kelantan selama 5 penggal. Mereka juga dipaksa makan rasuah. Mereka dipaksa menanam padi dan menjahit pakaian batik dan songket untuk pemimpin UMNO. Pernah ke berlaku begitu???
 
UMNO juga tidak pernah melarang mereka daripada menunaikan solat dari pagi hingga ke petang,  hingga ke malam dan hingga ke subuh. Tak pernah UMNO larang, jadi mana zalimnya dalam hal ini. Tak ada. Malah UMNO menyediakan segala kemudahan untuk puak-puak Pas ini untuk mengerjakan amal ibadat kepada Allah. UMNO juga menyediakan semua kemudahan untuk anak-anak Pas menuntut ilmu supaya bila sudah banyak ilmu kelak, mereka jadi pandai dan berani mengkritik UMNO/BN.
 
UMNO/BN juga tidak pernah melarang pemimpin dan ahli Pas untuk memaki hamun sesiapa sahaja sejak bangun tidur hingga tidur kembali. Mana zalimnya. UMNO tidak pernah melarang puak Pas memasang bendera dipuncak bukit atau atas poko kelapa. Mana zalimnya.
 
UMNO tidak pernah melarang puak Pas mencetak kaset dan video untuk mencaci pemimpin UMNO/BN. Datin seri Rosmah tidak pernah mengambil tindakan mahkamah supaya pauk-puak Pas ini berhenti memfitnah beliau. Tak ada. Mana zalimnya. Apa lagi alasan kezaliman UMNO/BN yang mengwajarkan mereka beramai-ramai berdoa untuk kemusnahan UMNO/BN ni.???
 
Tidak pernah pula kita dengar puak-puak Pas ini dilarang bekerja makan gaji dengan kerajaan UMNO/BN walaupun belum tentu gaji yang mereka terima setiap bulan itu halal. Anak-nak puak Pas ini tidak juga disekat untuk menerima biasiswa jika memenuhi syarat.

Nak kata UMNO/BN melarang Pas daripada bertanding dalam mana-mana PRU atau PRK tak ada pula dengar. Tak pernah UMNO/BN melarang mereka daripada berangan-angan untuk ke Putra Jaya. Nak laksana Hudud Pas di Kelantan atau Kedah UMNO tak larang cuma diingatkan jangan berlaku kejam dan zalim dalam perlaksanaannya. Buatlah. Alasan yang mengatakan Tun M, DSN dan UMNO melarang tu cuma dibibir pemimpin Pas sahaja, alasan, tak tahu menari katalah lantai jungkang jungkit. Itu sahaja.  
 
Nak kata BR1M ini zalim, puak-puak Pas dapat juga, malah kebanyakan mereka dengan muka tak malu, berlumba-lumba untuk mengambil BR1M. Adalah hujah mereka untuk menghalalkan perbuatan berlumba-lumba tersebut.
 
Nak kata UMNO/BN dan kerajaan zalim sebab mengenakan cukai yang tinggi kepada mereka, tak ada pula. Malah puak mereka paling sedikit membayar cukai kepada kerajaan dalam negara ini.
 
UMNO/BN tak pernah pula menegah mereka daripada menunaikan fardu haji. Tidak juga melarang mereka berniaga di pasar malam walaupun adakalanya perbuatan mereka menyusahkan rakyat lain.
 
UMNO/BN tidak pula melarang puak-puak Pas ini daripada membeli kereta Volvo, Porche dan Mercedes. Malah mereka tidak pernah dilarang untuk berkhalwat dalam keretapi, untuk memasuki sebarang tender terbuka, untuk membeli belah di shoping Komplek yang besar-besar dan tidur di hotel-hotel mewah. Tak pernah larang, tak pernah sekat, mana zalimnya.
 
Bila kutipan derma untuk Lebuh Raya Rakyat dilancarkan, tak ada pula UMNO/BN melarang tokoh2 usahawan dan peniaga di Kelantan daripada hadir dan memberi derma. Dalam ceramh2 mereka juga kantung berjalan, kutipan dibuat, tak ada pula UMNO larang. Kutiplah, makanlah, bahagilah sama rata, ada UMNO kisah??
 
Kata Dr Mahfodz rakyat Kelantan tertakan?????? yang berdoa tu bukan semua rakyat Kelantan, malah orang luar yang ingin kelihatan alim juga lepak kat tengah padang tu. Golongan muda di Kelantan ceria je menonton perlawanan bola yang melibatkan pasukan Kelantan, tak ada tertekanpun. Isshh..ish alasan dangkal betul puak-puak Pas ni.
 
Oleh kerana kemakmuran negara ini menyebabkan UMNO/BN dan kerajaan dianggap zalim maka peristiwa yang dipaparkan dalam gambar-gambar ini mungkin tidak zalim oleh puak Pas ini. Mari kita tengok: Dari Blog PANEH MIANG
 
   
Masjid punah
 
 

Apa dosa anak ini??
 
 

Penyokong Israel adalah bersubahat
 
 
 Mati dalam senyuman
 
 
 
Mengzalimi kanak dan orang awam. Mereka perlu berdoa
 
 
 Kesan kekejaman dan kezaliman
 
 
 
 
 

Mengzalimi penduduk


 Mengzalimi pemimpin


 Mengzalimi pengikut totok
 
 
 Zalim terhadap penjaga keselamatn negara dan rakyat
 

Ini dizalimi dan mengzalimi


Perjanjian Syaiton.. mengkhianati agama, bangsa dan negara
 
 
 
Ini semua mungkin tidak zalim kerana seperti kata Obama, Israel berhak untuk mempertahankan keselamatannya. Nuar Brahim menyokong segala usaha untuk menjamin kelselamatan Israel. Nuar Brahim  kawan Pas. 
 
Palestine bermandi darah, hospital musnah, rumah lebur, nyawa melayang akibat kekejaman Israel. Kebebasan penduduk Gaza disekat. Malas nak cerita. Jika puak-puak Pas ini tidak faham erti dan maksud kekejaman dan kezaliman, maka inilah contoh terbaik untuk mereka. Pertanyaan, apakah Pas mahu UMNO/BN bertindak sedemikian rupa terhadap mereka demi untuk menjaga keselamatan UMNO/BN???

Potret tersebut menceritakan segala-galanya, Mungkin bagi sesetengah orang ianya zalim dan kejam, tetapi bagi puak Pas semua itu adalah biasa. Kesimpulannya yang zalim dan kejam ialah Pas, pemimpinnya dan pengikutnya.

Kenapa Israel begitu zalim dan begitu kejam??? sebab dia disokong oleh Obama, great Britain, Perancis dan Nuar brahim. Kenapa Pas kejam sehingga sanggup mendoakan kemusnahan UMNO/BN??? sebab Pas mendapat sokongan DAP, Nuar dan PKR.
 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

3 comments:

  1. freemalaysiakini2 , Delivers The Latest Breaking News And Information For Free....

    ReplyDelete
  2. Biarkanlah dio orang dengan perangai Bangang masing-masing.Sobonarnya dio orang yang mengzalimi diri sendiri,lopeh tu buat dosa koring.Samo-samolah kita berdoa agar mereka copat bertaubat.

    ReplyDelete
  3. da keliru benaq nak tau mana betui mano saloh..sakit hati la.. apsal la sbb kuasa un nak gado2 gini la jugak sampai doa sedemikian rupe.. ada otak tapi akal mana? Doa2 la daripada sesat datanglah hidayah buat depa suma..

    ReplyDelete