Thursday, November 22, 2012

"10 % Je Untuk Ambo???" Nuar Tewaskan Nik Aziz....


"Aku  Tun M tak cadangkan, Tun Karpal pulak yang tersenarai"
 

Tak habis lagi nampaknya kisah siapa nak jadi PM ni. Kisah pancing ikan belukang sudah, kisah basikal baru sudah, kisah Tun Karpal sudah. Kini Sinar Online juga nak tumpang sekaki. 39, 51, 10
 
Selalunya Nuar Brahim yang meroyan dalam satu-satu isu. Kini giliran Nik Aziz pula bakal meroyan kerana rasa tersinggung, terpinggir dan rasa tak patut sama sekali. Adakah benar undian online Sinaran menunjukkan Nuar Brahim berjaya memperolehi 39% sokongan sebagai bakal PM sedangkan Nik Aziz cuma dapat 10% je. Tak patut..tak patut.
 
Jika pengundi tersebut merupakan puak-puak pakatan, maka mana benarnya mereka inginkan perjuangan Islam seperti yang Nik Aziz bawa kerana sokongan terhadap Nik Aziz sikit sangat.
 
Mungkin wakil perjuangan Islam itu melalui Hj Hadi kerana beliau memperolehi sokongan terbesar. Tengok paparan di RBF Online.
 
Jika yang mengundi pula merupakan kebanyakannya dari penyokong PAS, maka sekali lagi muka Nuar Brahim lebam, kerana ia membuktikan bahawa ahli akar umbi Pas sohih menolak Nuar sebagai pemimpin mereka.

Ahli akar umbi juga melalui undian ini memberi isyarat supaya Nik Aziz segera berundur dari politik Malaysia kerana mungkin akan menjadi beban kepada PAS dalam PRU13 kelak. Sebab itu 600 orang je yang mengundi Nik Aziz.

Apapun diantara 6089 yang mengundi tersebut agak-agaknya berapa orang kah pengundi hantu, pengundi Bangla, pengundi Manymar dan Indon yang diupah oleh UMNO/BN
 
Siaplah Sinaran pulak yang kena saman selepas ini kerana memandai-mandai nak buat undian online yang tidak menyebelahi Nuar. Sinar juga akhirnya kelak akan dituduh sebagai akhbar pemutar belit seperti Utusan Malaysia. 
 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment