Monday, November 19, 2012

Cepatnya Doa Tengah Malam Pas Makbul...


 
 

Elok Pas meneruskan doa KO BN ni, cepat sangat doa mereka terbalik kepada batang hidung mereka. Hj Hadi mengatakan ubah sekarang, rakyat tidak selamat, kerajaan UMNO/BN zalim, sebab itu rakyat berdoa perlu berdoa. Selamatkan Malaysia.. Ish tak tau menilai langsung. Jika Hj Hadi berjalan dengan seluar pendek di tepi Pantai kek Marang waktu malam, waktu subuh, waktu tengah hari dia tetap selamat.. Ini bukan kata Jokiden, tetapi pengiktirafan yang diterima dari seluruh dunia.
 
Di saat Hj Hadi dan pengikut totoknya mengatakan Mlaysia tidak selamat dan perlu diselamatkan, World Happiness Report yang berpusat di Universiti Columbia menyenaraikan Malaysia sebagai tempat yang bahagia. Kedudukan Malaysia nombor 8 di dunia daripada 100 buah negara yang dikaji, mengatasi Amerika sendiri, mengatasi Jepun, Kanada dan Korea Selatan. Tidak hebatkah kerajaan yang dipimpin oleh DS Najib, UMNO dan BN ini. Tak bangga ke menjadsi rakyat Malaysia.???
 
Tentulah puak-puak Pas dan pembangkang ini tidak menerima pakai pengiktirafan ini kerana penilaian mereka adalah berbeza. Samalah di kala seluruh dunia merujuk Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang maju Karpal Singki dan Pas pula tidak mengiktiraf Malaysia sebegitu. Puak ni lebih cerdik agaknya daripada mana-mana orang dalam dunia ini.
 
Bulan lepas Malaysia diletakkan di tempat ke 12 dalam persaingan perniagaan mengatasi banyak negara maju. Puaslah puak pencacai pakatan pembangkang hendak menjatuhkan reputasi kejayaan kerajaan UMNO/BN ini namun negara luar masih terus memberikan pengiktirafan yang luar biasa.
 
Wahai ahli Pakatan, buka senang untuk mendapatkan sebarang pengiktirafan ini. Berhentilah daripada membuat cerita penglipur lara. Akuilah kehebatan UMNO/BN dalam mentadbir negara ini. Sokonglah mana yang baik. Yang tak baik tu, yang rasuah tu, yang korup tu, yang kroni tu tentanglah, rakay tidak akan marah. Jangan menentang asalkan niat untuk menentang. Musibah kepada diri sendiri kelak.
 
Lama kelamaan kelak rakyat muak dengan persepsi serong yang kalian taburkan. Kok hilang semua wang pertaruhan dalam PRU13 sok, tak dapek den nolong ea doh. 
 
Malaysia negara bahagia untuk didiami, terimalah hakikat ini wahai puak pembangkang. Carilah modal lain untuk memenangi  Pilihanraya, janganlah asyik mengatakan Malaysia ini tidak selamat dan perlu di ubah.
 
Banyak perkara misalnya yang Malaysia mendapat pengiktirafan dunia. Sistem kehakiman Malaysia sebenarnya antara yang terbaik di dunia, namun malang apabila ada tokoh pembangkang menghadapi pertuduhan liwat di mahkamah, maka diwujudkanlah persepsi bahawa sistem kehakiman Malaysia dikawal selia oleh kerajaan UMNO/BN. Kini dah hampir setahun dah, sistem kehakiman Malaysia kembali hebat, kes berjalan seperti biasa, banyak juga yang kerajaan kalah dalam perbicaraan, sebab tak ada pemimpin pembangkang yang berulang alik ke mahkamah, maka aman damai mahkamah di Malaysia ini.
 
Polis Malaysia juga diakui antara yang tercekap dalam dunia ini, setanding negara maju. namun sesekali persepsi negatif direkasaya oleh pembangkang untuk mengwujudkan sentimen kebencian. Polis digambarkan sebagai tersangat zalim dan kejam.. ish..ish..ish.
 
Sistem Pilihanraya di Malaysia kendalian SPR, terbukti antara  yang terbaik di dunia. Diwujudkan persepsi oleh pembangkang yang sistem ini di manipulasi oleh UMNO/BN demi untuk mengekalkan kuasa. SPR dituduh bersekongkol dengan kerajaan, mendaftarkan pengundi hantu, minta bukti tak ada, tetapi dalam ceramah itulah ceritanya.
 
Warga asing dikatakan beratus ribu didaftarkan untuk memenangkan UMNO/BN, ish..ish.. cetek betul pemikiran mereka ini. Ingat semua pemimpin UMNO/BN ni dungu ke nak buat kerja yang berisiko tinggi tu. Bukan sahaja rakyat Malaysia akan memberontak, tetapi masyarakat dunia luar pun akan memboikot Malaysia.

Rakyat Malaysia sendiri masih ada sekitar tiga juta yang belum mendaftar sebagai pengundi, Apa kejadahnya nak mendaftarkan warga asing sebagai pengundi, kononnya nak memenangkan UMNO/BN. Nak mempertahankan kuasa UMNO/BN??? ish..ish. tak masuk akal langsung, tetapi itulah yang beria-ia dimomokkan oleh pemimpin pembangkang selama ini. Malangnya ada juga pengikut yang percaya dengan kisah penglipur lara tersebut.

Hairannya pulak ialah apabila mereka menang di satu-satu kawasan tersebut tidak timbul pulak kisah pengundi hantu, warga asing ini, warga Bangla, warga Manymar dan warga Indon ini. Bukan mudah nak bagi kewarganegaraan kepada orang asing ini. Tanpa status warga negara mana boleh mendaftar sebagai pengundi.. Puak pencacai ni faham ke tidak sistem PRU di Malaysia ni..??

Minggu lepas sedap je Harakah memuatkan cerita betapa sebuah stadium di KL digunakan untuk mengumpulkan 10,000 warga asing untuk didaftarkan sebagai pengundi. Pomongak boto Harakah ni, patutlah perwakilan Pas mengatokan Harakah lobih puta bolit daripado Utusan Malaysia.
 
Pada hal yang dikumpulkan itu merupakan pelarian UNCH yang tidak ada maklumat, didaftarkan, senang nak dipantau, supaya puak-puak penyokong tegar pembangkang ni berasa lebih selamat untuk tinggal di Malaysia ini. 
 
 
 
 
 
 
Harakah ni memang akhbar pusing keliling. Oh ya, Lebuh Raya Rakyat yang Harakah war-warkan tak lama dulu, dah berapa peratus kemajuannya??? Berapa juta kutipan derma berjaya dikumpul. Kemana duit itu sudah dibelanjakan??? Saja nak tanya, tak boleh???

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment