Saturday, November 17, 2012

Bila OKU Bersuara...


Bila Karpal Singki bersuara beginalah jadinya..
 
 
Dah agak dah, dalam Muktamar Pas kali ini macam selalu yang lepas-lepas, mestilah ada sandiwara terkini. Wayang kulit terkini. Gimik terkini, retorik terkini dll.
 
Selalunya wayang kulit atau sandiwara mestilah antara DAP dan Pas. Selalunya mestilah pasal hudud, tak lain tak bukan. tau dah..
 
Selalunya mestilah berkenaan dengan 'bersetuju untuk tidak bersetuju' atau 'bersepakat untuk tidak bersepakat' Kedua-dua ungkapan tersebut hanyalah untuk menyeronokan pengikut yang tidak banyak karenah dan mengikut dengan membuta tuli sahaja.
 
Bagi pengikut yang cerdik sedikit dan mahu berfikir, mereka juga tidak dapat ditipu oleh pemimpin mereka. Mereka inilah kelak yang kekal sebagai ahli DAP atau PAS tetapi memberikan undi mereka kepada UMNO/BN dalam PRU13 nanti.
 
Apapun sandiwara hudud Pas dengan DAP ni kadang kala termakan juga oleh pengikut mereka. Lakunan mereka nampak real. Satu pihak dengan slogan 'perjuangan asal' iaitu untuk 'mempertabatkan Islam' sementara satu pihak lagi kononnya berpegang kepada Perlembagaan Persekutuan.
 
“Sudah tentu saya sentiasa tidak bersetuju dan telah memberi sebab secara terbuka dengan berkata demikian berdasarkan peruntukan di dalam Perlembagaan Persekutuan dan interpretasi peruntukan-peruntukan tersebut oleh mahkamah tertinggi di negara ini,” katanya. — Bernama
 
 
Yang sebenarnya kedua-dua pihak amat sedar bahawa Hudud sebenar tidak ada dalam agenda perjuangan mereka.
 
Cakap memang senang namun perbuatan mereka, pemikiran mereka, tindak tanduk mereka semuanya menjurus ke arah untuk menjauhkan mereka daripada Hudud Allah. UMNO sahajalah yang nampaknya semakin dekat dengan Hudud Allah ini, sebab itu perjuangan UMNO terus direstui.
 
Namun apabila Harun Taib menyebut pasal angan-angan nak meminda Perlembagaan dengan harapan DAP akan bersetuju, hahaha... dalam mesyuarat pre council lagi cadangan mereka itu sudah akan dibakul sampahkan oleh pemimpin pakatan haram dari DAP dan PKR. Tengoklah nanti. Tak ada mana mampunya PAS nak bersuara atau beria-ia nak membuka kertas cadangan kelak. Nuar selaku Pengerusi akan berkata KIV duluuuuuuuuuuu!!! banyak benda lain lagi. hj hadi pulak akan sambung, betul tu... 0.001 peratus je... hahaha..
 
Tan Seng Giaw menegur Harun Taib secara berhemah bila Ketua Dewan Ulama yang berucap sambil duduk itu mengutarakan berkenaan pasal hudud.
 
Karpal Singki pula seperti biasa dengan nada kerasnya menemplak Harun Taib sambil menyifatkan harun Taib sebagai 'nakal' tak reti bahasa dan dungu. Patutkah seorang veteran seperti Karpal Singki menyifatkan Harun Taib sebagai seorang yang nakal dan bermulut celupar???
 
Akibat suara berdehem Karpal Singki ini maka Haji Hadi selaku pemimpin nombor wahid Pas terpaksalah dalam ucapannya tidak menyebut berkenaan dengan Hudud Pas berkenaan. Nik Aziz dan Hj Hadi seperti selalu akan tunduk layu, lemah longlai apabila sahaja Karpal Singki membuka mulut.. Amik kau Pas.. 
 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment