Wednesday, May 23, 2012

Kalau Nak Berlawak Tu Biarlah Lucu Dan Masuk Akal..

 

Naib Presiden PAS yang menang secara tidak sengaja dalam pemilihan parti dan tidak beberapa cerdik ini, kalaupun tujuan nak melawak biarlah munasabah sikit dan boleh diterima oleh akal. Bukannya cuba berlawak dan berlucu seperti orang hilang akal, macam Mr Bean tu.

Dalam satu sidang media seperti yang dilaporkan oleh Utaranews, beliau dilaporkan berkata PAS akan berjuang berhabis-habisan untuk menawan negeri-negeri yang dikatakan deposit BN termasuk Johor. Berhabis-habisan macam mana wahai Tuan Naib Presiden?.

Janganlah melawak apabila membincangkan perkara serious nanti Presiden Parti TGHHA akan kata itu pendapat peribadi seperti yang beliau pernah kata terhadap Nasharuddin Mat Isa dan juga Utz Harun Taib.  Mana muka nak letak nanti.

Beliau juga memuji keberanian seorang lagi Naib Presiden parti iaitu Salehuddin Ayub untuk kembali bertanding di Johor. Dia akan bertanding 2 kerusi, satu Parlimen dan satu DUN. Itupun sudah cukup untuk menggambarkan kebimbangan kalahhhhhhhhhhhh. Kalau berani bertanding satu kerusi sahajalah. Apa nak ikut jejak LGE, Khalid Ibrahim, Azmin Ali, Haji hadi pulak. Apa tak yakin boleh menang ke?????.

Sebenarnya orang Kelantan dah menyampah kepada Salehuddin dan mahukan anak tempatan untuk bertanding di kerusi Kubang Kerian tersebut. Seperkara lagi yang Salahuddin ni kena ingat, dia nak kembali bertanding ke Johor (Sebab tiada pilihan lagi) kerana dia bercita-cita nak menjadi MB. Apa dia ingat Pesuruhjaya PAS Johor tersebut boleh ditendang terajang sesuka hati. Dia juga seorang DR, sikit mahu ingat.

Lawak terbesar bercampur takbur Mahpooozzz ialah apabila dia mengatakan di Kubang Kerian merupakan kubu kuat PAS, letak songkok pun menang.. Mak oii aii, macam Perikatan dulu-dulu pulak. Lawak,.. lawak..

"Saya puji tindakan berani beliau (Salahuddin) tinggalkan Kubang Kerian yang boleh dianggap sebagai kubu selamat PAS. Dia tak perlu berkempen...jika tinggalkan songkok saja pun dia boleh menang," katanya pada sidang media di sini, Selasa.

Untuk makluman tuan Naib Presiden, kubu selamat dan kawasan putih itu cerita dulu-dulu.. Dalam PRU12 bolehlah. Dalam PRU13 ini TIDAK ada satu kerusi pun yang di kira selamat untuk calon-calon PAS di Kelantan.

Dulu rakyat sanggup minum air warna teh susu, kini penyokong tegar PAS yang sudah 40 tahun bersama PAS juga akan mengundi BN. Ingat, dia itu bukan pengundi hantu, dia pengundi soheh. Dia fadeup dah, segala pengorbanan dia di balas dengan air teh susu.

Rakyat Kelantan sudah semakin menolak PAS, mereka inginkan sebuah kerajaan yang walaupun 'zalim' namun boleh disandarkan harapan untuk masa depan yang cerah.

Rakyat Kelantan akan menobatkan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai Menteri Besar dan Awang Adek sebagai Timbalan Menteri Besar. Seperti Salahuddin Tengku Razaleigh juga akan bertanding dua kerusi, DUN satu, Parlimen satu. Insyaallah dua-dua Tengku akan menang.

Tengku Razaliegh pula seorang yang berhemah, dia akan melantik TGNA sebagai penasihat agama bertaraf Exco sesuai dengan dunia dia. Nik Aziz juga akan kekal di pejabat sekarang dan boleh terus berperanan.. Perkara ini Tuan Naib Presiden kena beri perhatian, kerana 60% rakyat Kelantan sukakan teori ini.  

"Isyarat jelas menunjukkan bahawa kita serius dan akan beri tumpuan sepenuhnya di Johor dan beberapa negeri 'deposit tetap' Umno," katanya.

Tuan Naib Presiden juga jangan lupa, kemenangan PAS di Johor adalah akibat calon BN tersalah isi borang, bukan sebab PAS diterima oleh masyarakat Johor.

Namun bagus juga saran Mahpooozzz ni sekurang-kurangnya BN Johor tidak leka dan terus bersiap siaga seperti kata Timbalan Presiden UMNO.. 

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment