Friday, May 18, 2012

Tengku Aziz Teruja.. Kini Terpedaya Dengan Gadis Bisu..

Yang ni tak bisu..


Kata Orang jangan menilai buku semata-mata dengan melihat kulitnya. Kadang-kadang gambaran di kulit luaran tak sama atau jauh berbeza dengan isi kandungannya. Macam buku Jinggay. Begitu juga dengan tajuk-tajuk posting dalam blog, kadang-kadang tajuknya gempar, cerita tak ada, cuma ada gambar atau video sahaja. Kadang-kadang pulak tajuk posting tak gempar tapi isinya gempar.

Tengku Aziz bolehlah kita ibaratkan seperti melihat seorang gadis yang cantik lalu masuk meminang dan akhirnya berkawin dengan gadis tersebut. Pada malam pertama baru beliau sedar yang gadis tersebut seorang yang bisu.

Tengku Aziz terpesona dengan perjuangan DAP yang kononya telus, demi rakyat, demi Malaysia dan telus dalam sektor perniagaan dan tiada rasuah, sebab itu dia menyertai DAP. 

Mengenai komen bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang hairan kenapa beliau menyertai DAP, Tunku Abdul Aziz berkata beliau masuk DAP untuk memperjuangkan pencegahan rasuah dan mempromosikan integriti di dalam sektor kerajaan dan perniagaan. Artikel menarik baca seterusnya di sini

Tengku Aziz akhirnya sedar bahawa dalam DAP perlakukan rasuah juga hebat kerana beliau sendiri sanggup dirasuah oleh DAP. Benarlah seperti yang Kepal Nasi katakan bahawa pada mulanya Tengku Aziz berpendapat DAP adalah parti paling memusuhi rasuah. Hahaha Tipah tertipu..

Manusia transparen, berintegriti dan bersih seperti Tunku Aziz pun DAP cuba sogok wang dan jawatan.

Tunku Aziz masuk DAP di atas faktor yang pada anggapannya DAP, adalah parti yang memiliki segala kriteria ini dan sebab itu beliau menjadi melayu terdidik pertama yang mengiktiraf DAP sebagai parti yang mampu mentadbir dengan amalan demokratik, integriti, transparen dan bersih dari rasuah serta profesional.

Akhirnya apabila terkena batang hidung sendiri ....baca seterunya di Kepal Nasi.

Bagi orang Melayu yang telah lama atau yang baru menyertai DAP eloklah memikirkan semula kedudukan mereka sebelum terlambat. Sebelum terpedaya sila buka mata. Dr Redzuan Tee Abdullah selalu mengingatkan bahawa DAP adalah parti kiasu yang hanya berpura-pura memberi tempat kepada orang Melayu.

5 comments:

  1. ye ke dop mung

    ReplyDelete
  2. Actual body size, fitting the best, seeing the best. Neelofa jgn lupa Nabi kata apa? Pakai tp telanjang. jgn marah peminat si dia ni. haha...

    ReplyDelete
  3. stim tengok badan lopa . hihihi .. (gua org muda aaa.. bukan org tua merapu pakai spenda XXXL) . kah6...

    ReplyDelete
  4. Tengku Aziz tu..bodoh sombong le..asalnya join DAP..rasa syok..bila apa yg hednak ta dpt..mula le meroyan sana sini..Mula le hentam DAP..memang keturunan...lalang le..kn? Baik dok rmh tengok cucu2 yg dah ramai tu..dan buat amal ibada kat msajid..kn? Buat bekalan hari akhirat..!

    ReplyDelete
  5. Apa punya website bodoh lah ko buat ni ..Buta2 sokong BN .. yg memang terbukti takberkesan sejak merdeka lagi .. Korup ,, Penipu .. Tak de modal lansung .. tak abis2 nak takutkan orang melayu konon nyer cina nak rampas negara ni .. Kalau cina kafir tu boleh perintah negara ni lagi adil,apa salah nyer .. daripada melayu islam yg penipu besar mcm umno ni .. Pakai otak lah sikit bro .. Think objectively .. Hmmm

    ReplyDelete