Tuesday, May 15, 2012

Politik Suku.. Agama Suku.. Hukumnya...????

Masa akan menentukan dimana akhirnya Nik Aziz akan menafikan apa-apa yang tersiar dalam laman sosial dan blog milik dia sebenarnya bukan dia yang menulis. Sebaliknya apa yang tersiar tersebut adalah ciptaan budak-budak dia atau admin blog atau facebook dia seratus peratus. Masa tu dia akan kata dia tak pandai menulislah, dia tak begitu nampaklah, dia tak berapa mahir komputerlah, dia tak ambil tahu sangat tentang internetlah dan banyak lagi alasan kukuh..

Ini ialah kerana apa yang tersiar tersebut kebanyakannya akan memakan diri atau terkena ke batang hidung dia semula. Yang terbaru ialah berkenaan komen dia terhadap Mufti Perak. Ada ke patut dia kata Mufti Perak tak perlulah mencampuri urusan politik.. Ish..ish..ish.. Mari kita baca amanat di bawah:

Yang ini mereka tak berani kata UMNO/BN yang buat

Berdasarkan amanat tersebut kenapa pulak nak larang orang agama bercakap pasal politik. Lagipun semua komen yang Mufti Perak atau Bekas Mufti Johor Datuk Noh Gadut sebut atau tegur ialah yang berkenaan dengan penyelewengan. Tugas dialah untuk menegur agar masyarakat tidak terus terpesong. kemungkaran mesti ditegur atau dicegah samada melalui perbuatan, percakapan atau melalui kecaman dalam hati.

Beberapa ketika dahulu, rasanya tahun 2012 inilah Nik Aziz juga pernah berkata bahawa (Rasa takut nak tulis) " Dari ayat pertama aau'zubillah hingga ayat terakhir semuanya politik.." 

Dia kata demontrasi haram adalah halal untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat. kenyataan tersebut sudah tentu tidak akan dipersetujui oleh semua ulamak dalam dunia ini. Jadi kalau kenyataan sedemikian pun tidak ditegur oleh mufti, maka tidak amanahlah mufti tersebut.

Menjatuhkan kerajaan terutama yang dipimpin oleh orang Islam tidak boleh. Kita kena patuh kepada Allah, patuh kepada Rasul dan patuh kepada ulul amri (pemerintah) walaupun ia hamba abdi yang hitam legam kulitnya.
Geli hati aku ni... kih..kih..kih..kih..

Tengok gambar di atas, agak-agaknya siapa yang Nuar gelakkan tu...???

Mungkin dia gelakkan  Nik Aziz, Hj Hadi, Azmin, Wan Azizah, Tian Chua, LKS, Mahpooozzz, Mustapha Ali, Kamaruddin Jaafar, Mat Sapu, Badrooooooooolllamin, Sam Ketot, Pahrolrazi atau dia ketawakan pengikut tegar dia.. yang pasti dia tidak mengetawakan Kapal Singki. Nak mampus jika dia ketawakan Karpal Sinki, semua rahsia dia ada dalam kocek Karpal.

Kenapa Nuar mengetawakan mereka???  Sebab dia tahu mereka itu akan mengiakan sahaja apa yang dia cakap. Atau mereka tersebut akan mencari kata-kata terbaik untuk menyokong apa sahaja yang dia cakap. Contohnya dalam isu "I support all efforts to protect....." Baca ikut manapun maksud tersasul Nuar ialah dia menyokong Israel.. lalu mereka yang di atas terpaksa mencari hujah yang munasabah untuk menyelamatkan Nuar. Itulah yang menggelikan hati Nuar. 

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Kenyataan Mahpooozzz Bean inipun Nik Aziz nak sokong ke??.

No comments:

Post a Comment