Monday, March 26, 2012

TAMAT!!!!! SOHEH PAS BERHENTI MEMBELA NUAR

"Cuku! cukup!, enough is enough...sampai di sini sahaja..." Mulai sekarang PAS tidak akan membela atau mempertahankan Nuar lagi. "Lu tanggunglah sendiri..", Berani buat berani tanggung" itulah antara intipati pendirian pemimpin PAS sekarang ini dalam isu Anwar/Nallakarupan.

 

Kenyataan tersebut di atas disampaikan oleh jurucakap PAS iaitu Tuan Ibrahim Tuan Man seperti yang dilaporkan oleh hhalem.blogspot.com. Sebenarnya lama dah pemimpin PAS ni muak bersekongkol dengan Nuar dan PKR ni. Mereka sedar menegakan benang yang basah bukannya mudah, ianya satu kerja yang amat sukar seperti mendaki gunung Everest. Itulah yang selama ini dipikul oleh PAS.

Jika diimbas sejarah lampau, suatu ketika dahulu PAS cuba memancing Nuar ni sejak awal lagi. Nuar yang mempunyai cita-cita setinggi puncak Kinabalu, memilih UMNO sebagai wadah perjuangannya untuk menjadi pemimpin nombor wahid di negara ini.

Ketika Nuar menyertai UMNO, PAS terkejut beruk dan tidak percaya dengan langkah yang diambil Nuar, kerana kononnya masa itu PAS lebih sesuai menjadi batu landasan atau batu untuk Nuar meloncat dalam dunia politik negara, kerana dia mempamir penampilan diri sebagai pejuang Islam.

Tindakan Nuar menyebabkan dia diceraikan talak tiga.(kena guna cina buta tu, pinjam istilah Kepal Nasi) Semuanya masih segar dalam ingatan betapa Nuar teruk di caci maki, siang dan malam oleh pemimpin PAS. Segala bentuk penghinaan dihamburkan oleh penceramah PAS tanpa belas kasihan. Segala kudis Nuar dibuka seluas-luasnya tanpa sedikitpun rasa bersalah. Akhirnya Mat Sabu menggelarkan Nuar sebagai Al-Juburi. Satu penghinaan yang tiada tolok bandingannya di dalam kehidupan seseorang insan, terhadap pemimpin, sedangkan Nuar ketika itu adalah sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Pada masa yang sama Nuar juga terpaksa membalas dan masih segar dalam ingatan segala cacian Nuar terhadap PAS. Apa yang dia tidak sebut tentang pas sehinggakan ulamak PAS digelarnya Ulamak Terompah...bla..bla... banyak lagilah.

Itu dulu. Episod kedua ialah selepas Nuar dipecat dari UMNO dan kerajaan dan menentang kerajaan serta UMNO/BN, sedikit demi sedikit PAS menunjukan rasa simpati dan sedikit demi sedikit mula mempertahankan Nuar. Bagi PAS matalamat menghalalkan cara, yang lain belakang kira. keuntungan politik dan keuntungan dunia harus diutamakan dalam segala tindakan. PAS dan Nuar menyedari keperluan untuk bersama, menyedari keuntungan bersama dan menyedari mempunyai musuh politik yang sama, akhirnya bersatu semula. Kahwin semula, guna cina butalah tu, untuk menentang UMNO.

PAS dan Nuar terpaksa menjilat segala ludah dan kahak yang pernah mereka semburkan dulu semata-mata untuk memenuhi hajat dan impian bersama iaitu untuk menggapai kuasa politik di bumi yang bertuah ini. Nuar walaupun PAS menyedari dia mempunyai banyak masalah, cuba digambarkan sebagai insan suci, tidak ada cacat celanya. Mereka mempertahankan segala perbuatan Nuar dan mengalihkan semua yang dihadapi oleh Nuar ialah kerja kotor dan kerja jahat UMNO.

PAS memang sedar dari awal lagi, bersama Nuar bererti mendukung biawak yang hidup, pasti biawak akan mencakar sepanjang masa. Kuku biawak biasanya panjang dan tajam. Sampai bila mereka mampu mempertahankan Nuar??????? Habis calar balar kena cakar...berdarah..pedih. Saban hari penuh dengan segala masalah, lepas satu, muncul lagi satu, muncul lagi dan lagi. Muuuaaaak!!!!! itulak agaknya, akhirnya PAS sudah jelak.

Kemuncaknya bila Nuar nak saman Nalla, rakan baik suatu masa dulu. PAS tidak mahu masuk campur, itu masalah peribadi.. hahahahahaha!!!!!....kah!!!..kah!!!...kah!!!... budak kecikpun ketawa. Selama ni bukan masalah peribadi???????

“Jika ada pihak yang menuduh Pas mendesak Datuk Seri Anwar, itu tidak betul, kita tidak pernah bincang hal ini dan kita juga tidak mahu masuk campur dalam hal ini”
“Pada pandangan Pas, isu itu adalah masalah peribadi antara Datuk Seri Anwar dan Datuk Nallakarupan,” – TIT Man.
 Habislah kau Nuar...sekutu rapat sudah mula mahu menjauhkan diri. Masalah peribadi, tanggung sendiri, jawab sendiri dan sendiri mau ingatlah...

Bukannya PAS tidak tahu apa yang Nuar lakukan, bukan PAS tidak kenal Nuar luar dan dalam...Mungkin tindakan seterusnya PAS akan meninggalkan Pakatan haram ini. Tak ada ke fatwa ulama PAS tentang apa hukumnya bersekongkol dan bersyubahat dengan orang yang mereka pernah labelkan dengan pelbagai masalah moral....        

1 comment: