Monday, March 26, 2012

NUAR TAK TAKUT BINI...??? SOHEH

"Seseorang isteri tidak perlu ditakuti sebaliknya disayangi kerana dia adalah pasangan hidup" Itu kata Nuar semasa berceramah di PP dalam roadshownya yang tidak seberapa dari segi sambutan. Dia mengutuk PM DSN dengan mengatakan PM takut bini dan  takut pada Obama. Sepatutnya PM ikut cara dia yang tak takutkan bini dia. Selain disayangi isteri juga sepatutnya dihormati.

Dalam hal menghormati isteri ini dimanakah letaknya Nuar??? Apakah dia seorang yang menghormati isterinya atau dia sering menyakiti hati isterinya. Apakah isterinya sering terhibur atau sering memendam perasaan..???? Apakah isterinya bahagia??? Entahlah..Ada orang mengatakan dia pernah berkata bahawa isterinya seperti ikan sepat kering. Harap-harap kenyataan itu tidak betul.

 
Melihat pada zahirnya memang kita boleh percaya bahawa Nuar tidak sekali-kali 'takutkan isterinya' Dia juga seorang yang teguh dengan segala janji. Berjanji untuk membawa isteri tersayang ke Agra (Nengok Taj Mahal lah tu) 32 tahun dahulu, tetap ditunaikan walaupun  sudah agak lewat. 

"Bukan macam BN, sudah berjanji selama 50 tahun tetapi masih banyak yang belum ditunaikan." kufur nikmat betul kenyataan Nuar tersebut. Sekali fikir sejak kebelakangan ini banyak betul kenyataan Nuar yang memakan diri sendiri.

Diungkit janji BN sejak 50 tahun, namun janj dia 4 tahun dulupun banyak yang tidak ditunaikan. Orang PP tahu tu, orang Selangor nampak dan sedar tu. Orang Kampung Buah Pala masih menyimpan dendam tu, mereka tidak lupa dan mereka rasa tertipu dengan segala apa yang dijanjikan tetapi akhirnya masuk angin keluar asap.

Ni sedang beceramah ke, berpantun ke, menyanyi atau sedang menjual ubat ni???


Semasa menyampaikan bantuan banjir di Selangor, PM mengingatkan rakyat Selangor betapa banyaknya janji manis pembangkang yang tidak ditunaikan. Ada 30 janji kosong semata-mata.

Di Pulau Pinang lagi teruk apabila ditanya kepada wakil pembangkang tentang janji nak hapuskan tol...selamba je dia jawab "janji tu tak disengajakan..ingatkan kita tak boleh menang.." Ish suka hati dia nak mempermainkan tahap kecerdikan warga Penang tersebut. Kini nak berjanji lagi..tol jambatan PP pulak nak dihapuskan sekiranya kekal memerintah...esok dia akan kata.."ala tersilap janji..tak sengaja"

Mendengar kenyataan Nuar di atas baru kita faham bahawa dia memang suka melewat-lewatkan soal menunaikan janji ini. Mungkin rakyat perlu menunggu 32 tahun juga seperti dia menunaikan janji untuk membawa isterinya ke Agra melihat Taj Mahal. Malang sungguh nasib rakyat yang terpedaya dengan janji-janji pembangkang.

Bila berjanji dia  mungkir
Bila bercakap dia dusta atau tipu,
Bila bertengkar dia saja nak menang,
Bila diberi amanah dia khianati...

Itu tanda apa tu????  

No comments:

Post a Comment