Thursday, December 27, 2012

Sekarang Rakyat Begitu Mudah Untuk Membuat Keputusan..


 
 
 
 
 

Hari ini rakyat Malaysia yang berbilang kaum amat mudah untuk mengetahui samada sesuatu isu tersebut benar, persepsi ataupun fitnah. Seseorang itu tidak perlukan kajian mendalam atau kajian ilmiah untuk membuat keputusan tentang sesuatu isu.
 
Caranya amat mudah, tengok sahaja bagaimana puak pembangkang memainkan sesuatu isu berkenaan.
 
Jika sesuatu isu tersebut diulang beratus kali dan untuk tempoh yang lama pula maka sohihlah isu itu merupakan fitnah tegar. Contohnya isu komisyen pembelian Scorepene yang sepatutnya Nuar terima, tetapi dia sudah dipecat dari kerajaan, lalu dia andaikan orang lain dapat komisyen itu.
 
Isu ini diulang tayang sejak PRK Ijok sehinggalah ke hari ini dengan pengubah suaian dimana perlu. Ini mengikut teori yang diamalkan oleh orang German iaitu jika sesuatu isu itu diulang banyak kali, maka ada kemungkinan ia akan tertanam dalam minda rakyat sebagai benar. Puaslah penjelasan diberikan namun bagi pembangkang itu semua tindakan untuk menyelamatkan diri PM sahaja.
 
Oleh kerana isu ini semakin memakan diri pembangkang sendiri, maka rakyat yang bijak menilai mudah membuat kesimpulan bahawa isu ini tidak lebih daripada rekaan semata-mata. Libatkanlah semua pihak dari Perancis, dari Australia, dari Suaram, Suhakam, bar Council, fitnah tetap fitnah dan ia akhirnya tidak akan mampu dipertahankan.
 
Isu pembunuhan Model Altantunya, jijik sangat tuduhan pembangkang dengan mengatakan PM terlibat dalam pelbagai cara. Jika PM terlibat pastilah seluruh dunia tidak akan berdiam diri. Kecil sangat peranan Nuar dalam hal ini jika ia benar, kerana pemimpin dunia akan membuat tekanan supaya PM meletakkan jawatan. Bila pembangkang asyik memainkan lagu lama dan isu basi ini maka rakyat sekali lagi mudah membuat keputusan iaitu ini adalah fitnah maya berniat jahattttttttttttt!!!! untuk menghancurkan peluang PM untuk terus berkuasa.
 
Bila pembangkang asyik mengatakan tanah peneroka tergadai, peneroka tertipu, Lembaga Pengarah Felda bertambah kaya, saham merudum, akhirnya kelak peneroka tinggal sehelai sepinggang dan Mazlan Aliman begitu bersemangat dengan Kembara Orennya maka ketahuilah bahawa isu FGVB ini pastilah menguntungkan rakyat. Jika ia merupakan program yang bakal merugikan rakyat, pembangkang tidak akan ambil kisah dan cuba mendiamkannya demi untuk kepentingan politik mereka.
 
Bila  kapal selam ini digembar-gemburkan oleh pembangkang sebagai 'tidak boleh menyelam' dan diulang banyak kali dalam ceramah mereka maka rakyat tahu dah bahawa itu fitnah semata-mata. Dijemput LGE masuk ke kapal dan di bawa menyelam, pun selepas itu pembangkang masih tidak percaya dan memainkan isu tersebut. Maka sohih itu fitnah berniat jahatttttt!!!!
 
Bila isu Lynas diulang tayang dengan mengenepikan segala pandangan pakar termasuk pakar dari Pas maka ketahuilah bahawa projek tersebut pastinya menguntungkan rakyat dalam jangka masa panjang. Dalam masa singkat hampir 1000 orang mendapat faedah. Faedah jangka panjang kepada rakyat amat memeningkan kepala pemimpin pembangkang.
 
Ingat orang Cina senang-senang ke nak berarak, berdemo siang malam sekiranya isu Lynas ini bakal merugikan rakyat..?? Mereka akan ambil berat ke jika benar Lynas merbahaya kepada penduduk sekitar. Merbahaya tetapi hairannya begitu ramai pulak orang Melayu berkerja di sana. Mesti ada apa-apakan sehingga mereka sanggup mengadakan bantahan. Oleh kerana mereka asyik membantah, maka yakinlah bahawa Projek Lynas bakal menguntungkan rakyat, bakal menguntungkan Pahang, bakal menguntungkan penduduk Gebeng dan bakal menguntungkan Malaysiaaaaaaaaaaaa!!!!.
 
Sibuk pembangkang mempertikaikan ketelusan SPR dalam menangani perjalanan pilihanraya di negara ini. Sedap mulut je mereka mengatakan jika SPR adil dah lama dah BN bungkus.. Cetek sangat pemikiran mereka dan diajak pulak rakyat supaya turut berfikiran cetek. Mudah sahaja, mereka menang begitu banyak kerusi adalah akibat ketelusan SPR. Cuma rakyat masih belum memberikan kuasa mutlak kepada mereka.
 
Nak bagi kuasa mutlak macam mana, baru memerintah 4 negeri sudah terjuih segala kemungkaran dan kepincangan mereka sejak 4 tahun ini. Mereka gagal dan rakyat akan kembali memberikan kemenangan besar kepada UMNO/BN dalam PRU13 kelak. Ketika itu nanti rakyat khususnya pengundi akan dihina oleh mereka dengan mengatakan SPR tidak adil seolah-olah hendak menafikan kecerdikan rakyat yang membuat pilihan..
 
Jadi isu SPR ini sebenarnya hanyalah untuk menutup kelemahan sendiri. Mencari alasan awallllll..bila kalah nanti. Bila isu ini diulang beribu kali maka rakyat yakinlah bahawa ini hanya rekaan pembangkang. Mana ada pengundi hantu. Jika adapun hantu mana boleh mengundi??? Jika orang lainpun nak mengundi bagi pihak hantu-hantu ni, berapa kali dia mampu mengundi??? Baca seterusnya di sini.
 
Rakyat kini sudah tahu bahawa jika pembangkang asyik menuduh UMNO/BN mengamalkan rasuah maknanya merekalah yang lebih rasuah. Tuduhan itu semata-mata untuk mengaburi mata seolah-olah mereka itu betul-betul anti rasuah, tidak pernah mengamalkan rasuah dulu kini dan selamanya. Kita tanya balik betulllllllllll ke??????????
 
Jika mereka menuduh UMNO/BN rakus maka merekalah yang sebenarnya rakus. Senang je rakyat membuat kesimpulan. Atau kita tanya balik, mereka tak rakusssssssssss???
 
Mereka mengatakan UMNO/BN takut kehilangan kuasa, habis mereka tak takut???? Jika tak takut kehilangan kuasa kenapa Nik Aziz dah 81 tahun masih nak bertanding??? Pas masih nak bergantung nasib dengan Nik Aziz.
 
Mereka mengatakan  UMNO takut hilang kuasa , kerana takut pemimpin UMNO akan didakwa termasuk bekas Perdana Menteri Tun Mahathir. Tak ada mananya Dr Mahathir takut, lagi dia suka kena dakwa supaya dia dapat membongkar segala salah laku pembangkang.
 
Jadi bila isu bergayut kepada kuasa ini sering dicanangkan oleh pembangkang, siapa sebenarnya yang takuttttttttttttt. Siapa yang punya banyak kes tertunggak di mahkamah sekarang ini??? Jika benar pemimpin seperti Dr Mahathir ini boleh disabitkan dengan dakwaan jenayah, lama dah pembangkang heret dia ke muka pengadilan. Tak yakin dengan mahkamah Malaysia, mereka akan bawa ke mahkamah Singapura. Tak yakin dengan Singapura mereka akan bawa ke Australia, Israel, Queen Counsel, PBB dan Hong Kong. Mereka akan buat kerana mereka bukanya inginkan keadilan, cuma mereka ingin mengaibkan orang sahaja.
 
Bila pembangkang tidak menyintuh isu pasir, maka itu benar merugikan rakyat. Sebab itu mereka tidak ingin memperjuangkannya. Isu air, memang merugikan rakyat, sebab itu pembangkang senyap sepi.
 
Isu murtad selamanya cuba disembunyikan oleh pembangkang, kerana jelas isu itu merugikan rakyat dan tidak menguntungkan rakyat.

Nak tanya lagi, agaknya isu kenaikan yuran KUIN dan UNISEL merugikan atau menguntungkan rakyat?? Sebab kita tak dengar pulak pembangkang memperjuangkannya. Mereka tak hebohpun walaupun mereka kononnya juara dalam membela rakyat.  Mungkin merugikan kot..
 
Isu balak, isu tanah 10,000 ekar, semua itu isu yang merugikan rakyat sebab itu pembangkang tidak pernah bising.
 
   Both seems to be smiling so happpyyyy.....what do you think Pork Nik is signing ? their (ngeh and nga) death warrant?? kihkihkih
Apo yang ditenyeh ea tu sampai Ngeh dan Nga sonyum yo..
 
Isu amanat Hj Hadi ni rasa-rasanya menguntungkan rakyat atau merugikan rakyat??? Sekali pandang bila tidak ramai pemimpin pembangkang memainkannya maka seolah-olah sohih isu ini merugikan rakyat ni. Sebab itu mereka tidak perjuangkan.
 
Isu Tan Sri Syed Mokhtar, kenapa PKR dan DAP beria-ia memainkannya?? Sebabnya jika Tan Sri Syed Mokhtar akhirnya gagal dan muflis maka sebanyak 300,000 orang akan hilang sumber pendapatan tetap bulanan. Sebab kejayaan Syed Mokhtar ini menguntungkan rakyat, maka pembangkang marahlah, bencilah, cemburulah..
 
Bila Syed Mokhtar muflis, bukan sahaja 300,000 orang hilang mata pencarian, malah banyak surau dan masjid yang bakal bergelap. Beribu pelajar tak dapat biasiswa dan beribu pelajar tak mendapat tusyen percuma. Ini yang pembangkang meroyan ni, dengki dan tak suka rakyat senang.
 
Kesimpulannya segala-galanya yang kerajaan UMNO/BN lakukan jika itu menguntungkan rakyat, maka siang malam lah pembangkang melalak menentangnya. Jika sesuatu itu bakal merugikan rakyat seperti banyak hal yang kerajaan pembangkang lakukan maka mereka diamkan. Inilah mentaliti pembangkang di Malaysia. Riwayat mereka akan tamat selepas PRU13 kelak. Rakyat pasti menghukum mereka. Mintalah bantuan daripada mana sekalipun, mereka tidak akan berjaya.
 
Pas janganlah berangan-angan nak menjadi Perdana Menteri. Perdana Menteri mendanya jika bertanding 66 kerusi, menang cuma 9 kerusi. PKR juga jangan berangan-angan kerana walaupun bertanding 90 kerusi, menang cuma 5. DAP bolehlah sikit berangan-angan nak jadi PM kerana DAP pasti menang lebih kerusi dari PAS dan PKR.
 
Sepatutnya mereka tidak berebut untuk jawatan PM, sebaliknya mulai sekarang berebut untuk jawatan Ketua Pembangkang. Menjadi Ketua pembangkang DAP tak kisah, boleh saja bagi pada PKR walaupun kerusi sikit, kononnya untuk semangat kerjasama. Namun jawatan PM jika mereka lebih satu kerusipun dari PKR, mereka tidak akan bagi laluan.
 
Sekarang bolehlah Karpal Singki mengwar-warkan Nuar sebagai PM, tetapi bila tiba masanya, segala peruntukan undang-undang serta Perlembagaan akan dia rujuk untuk menidakkan Nuar sebagai PM, dan menobatkan LKT atau LGE sebagai Perdana Menteri. Masa tu nanti Nuar tak boleh kata apa dah, Hj hadi tak boleh kata apa dah.. Dah join UMNO/BN tak boleh pulak sebab bai'ah cerai bini talak 3 ada. lagipun Nik Aziz tak akan benarkan Pas bekerjasama dengan UMNO...
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

No comments:

Post a Comment

Post a Comment