Wednesday, April 18, 2012

SENARAI YANG TIDAK MAHUKAN PTPTN DIHANTAR KE KPT



Elok jangan dilayan lagi isu PTPTN yang digunakan oleh pembangkang untuk mendapatkan publisiti murahan ini. Elok dikuburkan sahaja perkara ini.

Jawapan dan keputusan tegas ialah kerajaan BN tidak kan menghapuskan PTPTN kerana ia terbukti memberi banyak faedah kepada ramai pihak seperti golongan berpendapatan rendah, ibu bapa, pihak kolej, pihak Universiti dan juga pelajar cemerlang.

Pihak bertanggung-jawab di KPT hendaklah segera meminta senarai mereka yang tidak memerlukan pinjaman ini daripada pihak-pihak yang bersokongkol iaitu Nuaq Brahim, Sam Kometot dan Adam Adli. Apabila senarai tersebut diterima yang jumlahnya lebih kurang 300 orang daripada 1.9 juta yang terlibat, maka pihak KPT atau PTPTN hendaklah segera menamatkan perjanjian pinjaman mereka.

Pihak yang ditamatkan pinjaman tersebut jika mahu terus meneruskan pengajian mestilah menanggung sendiri segala perbelanjaan terutamanya duit poket yang diberikan oleh PTPTN. Telah terbukti di dalam dunia ini antara program yang baik yang dilaksanakan oleh kerajaan BN ialah penubuhan PTPTN ini. Jika sesuatu yang baikpun hendak ditentang semata-mata untuk meraih keuntungan politik maka itu merupakan tindakan orang-orang yang dungu.. Orang dungu sewajarnya dilayan dengan cara dungu.

Berdemo di mana-mana pun untuk menuntut penghapusan perkara baik adalah sesuatu yang amat menghinakan. Jadi dapatkan segera senarai daripada pemimpin pelajar berkenaan dan tamatkan PTPTN mereka. Habis cerita.


 

1 comment:

  1. Sangat setuju!!!! Baru dia orang tahu langit tinggi atau rendah..

    ReplyDelete