Friday, May 24, 2013

Dua Orang Ini Kata, Nuar Gila Dan Separuh Gila..


  
Dia 'separuh gila' jangan ikut..
 

Semalam terdengar di siaran TV bekas Naib Presiden PAS Datuk Dr Hassan Ali mengatakan Nuar dan puak-puak dia ini sudah separuh gila. Separuh gila adalah dalam kurungan koma. Katnya lagi sesiapa yang terpedaya dan terpengaruh dengan agenda Nuar ini dikhuatiri juga akan menjadi 'separuh gila'
 
Utusan pula melaporkan Pesuruhjaya Bangladesh ke Malaysia AKM Atiqur Rahman juga mengatakan puak-puak ini sebagai gila kerana menuduh BN membawa warga Bangla sebanyak 40,000 orang semata-mata untuk mengundi bagi memenangkan BN. Tuduhan tersebut katanya tidak berasas dan boleh di baca di bawah.
 
Nuar kena berhati-hati dengan segala agenda songsang dia jika tidak mahu lebih ramai lagi orang cerdik pandai menuduh dia sebagai gila, separuh gila atau meroyan nanti. Cuku--cukuplah Nuar oii!!

Untuk mengelakkan dia terus dianggap meroyan, gila talak, separuh gila atau mabuk kuasa maka dia seharusnya membuktikan segala dakwaan dia itu benar. Jangan asyik menjerit dan mengumpulkan orang sahaja. Agenda negara sesungguhnya amat besar untuk memacu pertumbuhan ekonomi dan pembangunan selaras dengan matalamat menuju negara maju pada 2020.

Adanya Bangla mengundi sebanyak 140,000 orang buktikan. Adanya pengundi yang bijak sangat dapat mengundi dua kali, buktikan. Adanya lampu padam di 30 lokasi, buktikan. Adanya hilikopter menurunkan dua beg kertas undi buktikan.

Jumlah undi tidak tally antara mereka yang keluar mengundi dengan jumlah undi yang calon-calon perolehi, buktikan. Pegawai SPR mengarahkan wakil calon atau wakil parti menanda tangani borang 14 yang belum berisi, buktikan. Pegawai SPR telah siap memangkah undi untuk calon BN, buktikan. Tayeep Endorgan telah menelipon dia mengucapkan tahniah atas 'kemenangan' pakatan dan SPR telah merompak kemenangan tersebut, buktikan.

Kalau tuduh 24 kaki tangan SPR di kurung oleh Dato' Idris Jusoh, buktikan. Nanti tidak pasal-pasal di saman oleh Menteri Pelajaran 11 itu. Baca di sini. Jangan main sedap mulut je nak menuduh.

Apa lagi penyelewengan SPR dalam mengendalikan urusan PRU13 ini sila buktikan Nuar Oii, jangan asyik menjerit-jerit je, kata itu dan ini, habukpun tarak. Jangan mainkan sentimen rakyat sehingga tidak terkawal kerana kesannya kepada negara amatlah buruk nanti.

Isu pengundi hantu undang kemarahan Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh

ISU pengundi hantu dari Bangladesh masih hangat diperkatakan tidak kira di warung kopi atau di laman media sosial, meskipun Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) di Malaysia telah berakhir dua minggu lalu.
 
Malah isu tersebut dipergunakan oleh pihak tidak bertanggungjawab termasuk penyokong parti pembangkang dengan menyebarkan berita palsu di dalam media sosial Facebook dan Twitter secara luas mendakwa kerajaan Malaysia 'mengimport' kira-kira 40,000 rakyat negara itu untuk menjadi pengundi di negara ini.
 
Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina turut menjadi mangsa 'politik kotor' pihak pembangkang apabila dengan mendakwa jika pemimpin itu dipaksa letak jawatan sekalipun, beliau masih boleh berhijrah ke Malaysia dan mudah mendapat kerakyatan Malaysia. ''Insya Allah saya akan bertanding jawatan Perdana Menteri pada pilihan raya umum 2018....''
 
Tohmahan pembangkang itu telah mencetuskan kemarahan Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh ke Malaysia, A.K.M. Atiqur Rahman yang menyifatkan tuduhan pembangkang itu sebagai tidak berasas dan hanya dibuat oleh golongan yang tidak berakal.
 
Beliau berkata, adalah mustahil untuk kerajaan Malaysia membawa masuk seramai 40,000 rakyat Bangladesh yang didakwa menjadi pengundi hantu di negara ini dalam tempoh yang singkat.
 
"Purata kapasiti pesawat komersial hanya boleh membawa kira-kira 400 penumpang dan memerlukan 1,000 pesawat untuk membawa kesemua 40,000 rakyat Bangladesh itu seperti yang didakwa ke Malaysia.
 
"Bagi saya, pihak yang membuat tuduhan tersebut adalah 'gila' dan menggunakan hak bersuara mereka dengan cara yang salah serta tidak profesional," jelasnya.
 
Jelas Atiqur, hanya beberapa ratus sahaja rakyat Malaysia berketurunan Bangladesh mempunyai taraf kerakyatan di Malaysia kerana mereka merupakan penduduk yang telah menetap di negara ini sejak sebelum merdeka lagi.
 
Maka, tidak menjadi kesalahan jika mereka menjalankan hak sebagai rakyat negara ini untuk keluar mengundi pada pilihan raya di negara ini.
 
Isu pengundi hantu dari Bangladesh sebenarnya telah dimulakan sejak beberapa tahun lalu lagi oleh kumpulan media sosial yang dipercayai diupah untuk menyebarkan fitnah.
 
Kumpulan yang tidak bertanggungjawab itu sanggup membuat fitnah dengan menyebarkan video tentang penangkapan pengundi hantu dari Bangladesh, kenyataan Hasina yang diubahsuai dan mendakwa sebuah syarikat penerbangan Malaysia bersekongkol dengan kerajaan Malaysia untuk membawa pengundi hantu dari negara tersebut.
 
Lebih memalukan, ramai pengguna laman sosial terutamanya orang Melayu, mudah terpedaya dan secara sesuka hati menyebarkan berita palsu tersebut tanpa memeriksa kesahihannya.
 
Apa yang menghairankan, sehingga hari ini, masih tiada kes melibatkan pengundi hantu dari Bangladesh difailkan di mahkamah untuk membuktikan dakwaan kumpulan pembangkang itu.
 
Malah jika benar ada rakyat Bangladesh yang terlibat dalam proses pengundian PRU-13, mengapa mereka tidak dibawa ke balai polis dan ditahan untuk siasatan lanjut?
 
Tindakan penyokong pembangkang menjadi 'polis' pada hari pengundian menangkap dan memukul rakyat Bangladesh, ternyata memakan diri apabila pembohongan mereka didedahkan oleh segelintir rakyat tempatan berbangsa India dan keturunan India Muslim yang seakan-akan serupa dengan rakyat Bangladesh dan dihalang mengundi gara-gara isu pengundi hantu.
 
 
  
Dah kena soal siasat pulak dua orang ni sebagai menghasut..


Malam tadi 'Blackout' di Terenganu, Husam dan Mat Sapu pun hadir.. Tak malu betul dia orang ni. Kalau mengiringi keranda orang Cina yang mati pakai baju warna apa ye???
 



PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment