Monday, November 26, 2012

Kenyataan Tun M, Menyebabkan Ramai Yang Tiba-tiba Di Serang Sawan..


 

Nampaknya kenyataan terkini mantan Perdana Menteri di dalam Utusan Malaysia hari ini membuatkan ramai pemimpin pakatan haram yang meroyan dan diserang sawan babi. UMNO/BN akan menang besar dalam PRU13, itu antara intipati kenyataan Tun M.
 
Mengetuai senarai yang meroyan dan di serang sawan ialah Nuar Brahim kerana sudah tahu yang dia akan gagal ke Putra Jaya seterusnya gagal untuk menjadi Perdana Menteri. Ini peluang terakhir dia. Gagal kali ini bermakna segala-galanya gelap untuk masa depan dia. Dengan pelbagai skandal yang masih belum dapat diselesaikan, Nuar mengharapkan jawatan Perdana Menteri bakal menyelamatkan banyak keadaan yang tidak menyebelahi beliau.
 
Nik Aziz turut meroyan kerana menurut Tun M, rakyat Kelantan sudah cukup muak dan mual dan kali ini Kelantan akan kembali kepada BN. Segala petunjuk mengarah ke situ.
 
Husam Musa dan beberpa tokoh pelapis Pas juga meroyan kerana tidak berpeluang menggantikan Nik Aziz sebagai Menteri Besar.
 
Hj Hadi tidak meroyan dan tidak kena serang sawan kerana dia akhirnya akan menyertai kerajaan perpaduan  yang dia pernah anjurkan bersama UMNO/BN.
 
Khalid Gagap juga tidak meroyan kerana jiwanya selamanya UMNO, badan sahaja di dalam pakatan. Dia lebih selesa jika negara ini terus diperintah oleh UMNO/BN. Khalid nak meroyan pasal apa pulak sebab ini dia sudahpun tahu bahawa jawatan MB bukan milik dia lagi.PKR sudah ada calun pengganti. Dia dulu pernah menyerahkan lembu korban beratus ekor menggunkan duit rakyat di Parlimen Bandar tun Razak, kini dia akan kekal bertanding di situ dan PKR akan mengorbankan dia di sana. Apapun tahniah juga kepada Khalid yang telah berjaya hampir memufliskan Selangor. Tahniah kerana begitu akur dengan percaturan DAP Selangor yang di ketuai oleh RL, TK dan EW. Akhirnya tahniah kerana berjaya mendapat pencen bulanan sebagai seorang MB. Memang tuah Khalid.
 
Tahniah kerana berjaya menyelesaikan hutang talam dan menaikan harga tanah daripada 200 juta ke 300 juta. Tahniah kerna banyak rumah-rumah urut tumbuh dizaman beliau memerintah. Tidak lupa tahniah kerana memiliki sebuah bas mewah yang selepas PRU13 tentu boleh disewakan sebagai bas pelancungan bertaraf antarabangsa. Banyak lagi kejayaan Khalid yang mengwajarkan beliau menerima sekaluing tahniah ini.
 
Azmin meroyan sakan kerana Selangor bakal ditawan kembali oleh UMNO/BN dan cita-citanya untuk menjadi MB tidak kesampaian.
 
LGE dan LKS turut kena serang sawan kerana untuk pertama kalinya Tun M mengatakan jika kena gayanya BN boleh merampas kembali Pulau Mutiara dalam PRU13 kelak. Pentadbiran LGE yang mengamal CAT meresahkan bukan sahaja dikalangan masyarakat Melayudan India tetapi juga masyarakat Cina. Dengan pelbagai kemelut dalaman yang dihadapi oleh DAP maka tidak mustahil undi masyarakat Cina akan kembali semula kepada MCA dan Gerakan. Ini membuatkan LGE tidak boleh tidur lena.
 
Karpal Singki biasalah tidak ada apa yang harus diroyankan atau di sawankannya. Dia juga mungkin tidak lagi bertanding kali ini. Jika dia bertanding maka rekod akan tercipta yang mana Orang atas kerusi roda bertanding di PRU Malaysia..
 
Din Pudu meroyan sebab hajat tak kesampaian untuk menjadi MB Johor. Tun M kata Johor tetap selamat bagi UMNO/BN. Silap haribulan Din Pudu tidak jadi bertanding di parlimen dan DUN Johor. Tetapi nak pergi mana??? Kelantan siang-siang lagi sudah menolak pemimpin dari luar untuk bersenang lenang di Kelantan. Mahpooozzz kata tak kisah siapa bakal menggantikan Din Pudu di Kubang Krian. Songkok pun boleh diletakkan sebagai wakil Pas di situ. Ingat rakyat Kelantan tak tahu menilai ke..

Banyak lagi yang kena sawan ni jika hendak disenaraikan. Yang kini memegang jawatan EXCO penting selepas PRU13 kelak akan locot juga pasti meroyan. Yang menjadi ahli Parlimen secara tidak sengaja tetiba sok tidak lagi dipanggil YB juga akan meroyan. Yang menang akibat paparan video klip correct..correct juga rasanya akan hanyut. terlupa pulak, jika Nurul Izzah ni bertanding di mana-mana kawasan boleh ke dia menang. Atau Ahli Parlimen Ampang Zuraidah tu, akan kembali menjual buah ke selpeas ini. Hanya rakyat yang akan menentukan. PRU13 tak lama lagi, marilah kita bersabar.

Antara ayat power Tun M yang membuatkan ramai yang kena sawan ialah seperti di bawah:


Apakah Tun akan aktif berkempen untuk UMNO selepas ini terutama pada pilihan raya akan datang?

Kalau boleh saya memang mahu melakukan dengan aktif. Saya telah menyatakan akan terus memberi sokongan sebelum meletakkan jawatan dahulu. Namun setengah jalan saya berhenti kerana kepimpinan dalam UMNO yang terlalu teruk. Malah saya tidak dibenarkan untuk berkempen.

Kali ini jika Najib tidak membantah, saya akan terus berkempen. Ini adalah masa untuk saya membayar balik kerana melalui parti inilah saya berupaya untuk menang dan kemudian dipilih sebagai Presiden dan kemudian Perdana Menteri. Sudah sampai masa untuk saya membalas balik jasa kepada parti

 
 
"There will be no  peace unless your mind is at peace" DSN PWTC 26/11.12 Ada yang terasa ni.
 
TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

1 comment: