Tuesday, July 10, 2012

Hairie, Bob Lokman Dan Aishah Mengamuk Sebab Abby Lebih Islamik Dari Dia..


 

Mereka menyertai PAS semata-mata dengan harapan untuk menghayati kehidupan mengikut cara Islam yang sebenar. Islam yang selain daripada apa yang ada di dalam PAS adalah tidak benar. Islam di Turki, Pakistan, Mesir, Arab Saudi dan Indonesia adalah tidak sebenar seperti apa yang ada di dalam PAS.

Itulah yang sebahagian kecil artis popular kita percayai dan itulah alasan kenapa mereka memilih PAS untuk berjuang dalam politik ke partian. Sebahagian besar daripada artis samada tidak berparti atau masih bersama UMNO/BN. Jumlahnya tentulah beribu orang.

Maka setelah menyertai PAS maka berlumba-lumbalah mereka melakukan sesuatu yang hebat supaya mereka kelihatan lebih Islam daripada yang lain.

Aishah dengan tudung yang extra labuhnya sanggup menjerit di pentas PAS mengatakan kerajaan songlap duit rakyat, kerajaan zalim, polis zalim, UMNO kotor dan sebagainya. Itulah didikan Islam PAS yang ingin diterapkan kepada anaknya.

Aishah sanggup mengharungi lautan manusia untuk bersama-sama pada perhimpunan bersih kerana dia percaya itulah ajaran Islam yang sebenarnya dan dia berharap anaknya dapat mengikut atau meniru tingkah lakuknya yang telah mula lebih Islam berbanding dahulu.

Tanpa maki hamun, cacian dan umpat keji terhadap pemimpin UMNO/BN sudah pastilah dia masih berada dalam cara Islam yang lama. Itu tidak cukup Islamik. Ramuan untuk menjadi atau kelihatan lebih Islamik ialah mesti berani mengutuk UMNO/BN dan kerajaan.

Bob Lokman menyertai PAS dengan harapan dapat mendidik anaknya menjadi lebih Islamik. Sebelumnya semua pihak gagal untuk memberikan didikan yang berbentuk Islamik terhadap anak beliau. Maka ke hulu ke hilirlah dia, siang dan malam berceramah di pentas PAS dan oleh kerana ramuan utama untuk kelihatan lebih Islamik ialah  mesti mengutuk UMNO/BN maka dia segera menghayati fungsi tersebut. Diapun kutuklah sehabis daya, maka dia dan anaknya mendapat didikan secara Islam yang sebenarnya. Itulah yang dia percaya. Memakan petai tiga papan dengan nasi bungkus dan pergi berceramah... dia akhirnya pitam. Namun ok juga sebab dia telah menemui cara Islam yang sebenarnya.

Hairie Othman menyertai PAS, juga dengan harapan memperolehi sinar dalam hidup. Dia mengimpikan cara hidup Islam yang sebenarnya kerana selama ini dia tidak menemuinya di tempat lain selain daripada dalam PAS. Maka dia juga seperti rakan-rakannya berada di pentas PAS untuk memaki hamun pemimpin UMNO/BN kerana itulah yang dia percaya cara Islam yang sebenarnya. Dia bertindak membawa karung dan mengutip derma jihad dalam ceramah PAS kerana dia percaya Islam yang sebenarnya ialah tangan yang menerima lebih baik daripada tangan yang memberi.

Dia tidak menemuinya di tempat lain melainkan di dalam PAS. Dia ingin menghayatinya dan mendidik keluarganya mengikut cara Islam yang sebenarnya.

Mengatasi semua persembahan rakan-rakan artis tadi, dan dalam usaha untuk kelihatan lebih Islamik ialah persembahan Abby yang bersenda gurau dengan Adun Selising dalam lelong gambar di atas pentas PAS. Tidak cukup dengan itu dia menjerit di depan Kem Kamunting mengutuk kerajaan zalim, mengutuk polis zalim dan bersubahat, lalu dia dinobatkan lebih Islamik dari Bob Lokman, Aishah dan Hairei Othman. Patutlah rakan-rakan dia merajuk. 

Jika itu cara 'Islam yang sebenar' yang kalian percayai, maka soheh kalian telah tertipu. Kalian terus melakukan sesuatu yang mungkar dalam perbuatan penipuan yang dianggap benar.


Depan Kem Kamunting. Berita di blog MPP.
     

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Mahpooozzz Bean.

1 comment: