Monday, July 16, 2012

PRU13 Tahun Ini.. TPM.


 
Semasa merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Batu, Timbalan Perdana Menteri ada menyebutkan bahawa PRU13 akan diadakan pada tahun ini juga.

"Saya dah bagi tahu Perdana Menteri bahawa yang seeloknya pilihanraya mesti diadakan pada tahun ini juga.." Kata beliau.

Selepas ini bolehlah pemerhati politik membuat spekulasi semula tentang tarikh PRU13 tersebut. Tarikh 16 September tidak boleh ditolak ke tepi begitui sahaja.  TPM selaku Timbalan Presiden UMNO juga akan menemui Bahagian-bahagian UMNO yang telah dikenal pasti mempunyai masalah dalaman dan seterusnya mencari jalan penyelesaian.

Bahagian-bahagian tersebut adalah Bahagian di mana BN mempunyai peluang cerah untuk menang dalam PRU13 kelak.

Semalam juga TPM telah melahirkan rasa tidak puas hatinya terhadap komitmen parti komponen BN yang terlalu mengharapkan usaha UMNO dalam menarik sokongan rakyat demi kemenangan calon BN, Tentu ada sesuatu yang TPM tidak puas hati dan lantas menegur parti-parti gabungan supaya melipat gandakan usaha meraih sokongan tersebut.

Lebih 50 tahun UMNO memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada calon-calon daripada parti lain dalam komponen BN. Ini fakta yang tidak boleh dinafikan. Hanya pada PRU12 ahli UMNO kelihatan sedikit meragam dan sanggup memberikan kepada calon pihak lawan.

 
Kemarahan ahli UMNO bukan sebab hasutan PAS atau PKR, tetapi kerana rasa tidak puas hati yang tinggi terhadap kepimpinan parti. PAS mana mampu menghasut ahli UMNO supaya beralih arah.

 
Akibat ahli UMNO meragam maka beberapa kawasan tradisi seperti Teluk Kemang, Bukit Gantang, Taiping, BM dan Sg Siput terlepas ke tangan pembangkang. Dalam PRU13 kawasan-kawasan ini bakal kembali kepada  BN.

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment