Tuesday, July 3, 2012

Pentadbiran Ulamak gagal lagi..



 
Pelajar KUIN
 

 
 


 
Dalam setiap ceramah PAS para pencacai atau penceramah mereka tidak lupa mencanangkan tentang kehebatan pentadbiran di negeri yang diketuai oleh seorang ulamak ini. Di Kedah digambaran pentadbiran PAS yang diketuai oleh Ustaz Azizan seorang ulamak digembar gemburkan sebagai yang terbaik pernah Kedah alami.

Di bawah kepimpinan PAS Kedah bertambah maju, bertambah makmur, duit bersepah-sepah macam sampah. Di bawah PAS semuanya telus, semuanya bersih, semuanya indah. Kedah kini jauh berbeza dengan zaman pemerintahan BN dahulu yang penuh dengan segala 'najis'

Itulah gambaran yang diberikan oleh penceramah PAS ke serata tempat, macamlah rakyat di negara ini semuanya buta hati, buta perut dan buta telinga. Mereka lupa maklumat boleh diperolehi dihujung jari tanpa perlu ke lokasi.

Hakikatnya Kedah di bawah PAS bertambah derita dan terseksa rakyatnya. Pelbagai kemungkaran yang dilakukan oleh puak-puak PAS kedah kini terburau satu persatu. Daripada masalah rumah kos rendah, masalah air, masalah hutan balak dan bukit yang gondol, masalah madrasah sehinggalah ke pentadbiran di Majlis2  Daerah.

Terkini akhbar melaporkan tentang kepincangan yang berlaku du KUIN. Ini bukan kali pertama, namun setelah rakyat tidak mampu bersabar lagi maka mereka mula menunjukan protes. Kesimpulannya di mana-mana sahaja PAS memerintah, mereka akhirnya gagal. Sebabnya ialah pemimpin mereka terlalu melampau menggunakan agama untuk kepetingan politik mereka sedangkan mereka melakukan dosa setiap hari.

Lain kali penceramah PAS yang menunjuk handal depan Abby atau Aishah ini kena buka mulut luas-luas dan buka mata sebelum berkata-kata. Jangan sampai kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi.  

200 warga kerja Kuin adakan demonstrasi desak rektor letak jawatan


 
ALOR SETAR 3 Julai - Kira-kira 200 warga kerja Kolej Universiti Insaniah (Kuin) hari ini membuat demonstrasi aman mendesak Rektornya Prof Datuk Dr Jamil Osman meletak jawatan.

Demonstrasi yang dinamakan "Himpunan Aman Bersih Kuin 2.0" itu berlangsung di hadapan pejabat rektor kolej itu kira-kira pukul 1.30 tengah hari tadi dengan semua peserta berpakaian putih sebagai tanda protes.

Muhammad Azki Hafizi Ibrahim yang mewakili kumpulan tersebut dalam ucapannya berkata, mereka sudah hilang kepercayaan terhadap Jamil kerana mengabaikan kebajikan mereka dan pelajar.
Beliau mendakwa krisis kewangan Kuin yang berada di bawah kerajaan negeri, sangat kritikal kerana anak syarikat Kuin tidak mampu beroperasi sendiri sehingga terpaksa bergantung kepada kewangan Kuin.

Katanya, desakan itu yang pertama kali dibuat pada 19 Feb lepas akan berterusan jika Jamil enggan meletak jawatan, selain memanjangkan perkara tersebut kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak. - BERNAMA

Ini salah UMNO/BN atau salah media arus perdana jugak kah??

 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment