Friday, March 15, 2013

Pemimpin Pas Suka, Ahli Pas Benci DAP..

 
 
Segala-galanya yang PAS lakukan adalah kerana undi, sebab itu mereka tidak mendapat pertolongan Allah. Eh wah jokiden nak bercakap seperti ulamak pulak. Jokiden bukan ulamak, tetapi itulah yang Jokiden rasakan. Jika ada pemimpin PAS atau pencacainya yang mengatakan Pas berjuang untuk agama Islam, kompem mereka tertipu atau menipu diri sendiri. Teruskan membaca.

 
 
 
 
 
 
 
Di sana sini terdapat bantahan terhadap DAP khususnya Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang oleh ahli-ahli Pas akar umbi. Di saat para pemimpin Pas sedang leka dan berseronok berkaroeke dengan pemimpin DAP dan juga PKR, para ahli di bawah terus-terusan menunjukkan bantahan dalam pelbagai cara.
 
Ada yang memijak gambar LGE, ada yang membakarnya, ada yang merotan Nik Aziz dan Hj Hadi dan ada yang membuat laporan polis. Itu semua adalah manifestasi rakyat biasa terhadap pemimpin mereka.
 
Nuar dibantah, LGE dibantah, Lim Kit Siang dibantah, Nik Aziz dibantah, Hj Hadi dibantah, Mat Sapu dibantah, Azizan Razak dibantah, Karpal Singki dibantah, Khalid Ibrahim dibantah malah Khalid Samad yang kecik juga dibantah.
 
Biasalah perlakuan tersebut tidak akan diambil peduli oleh pemimpin PAS dan untuk menyedapkan hati masing-masing maka mereka mengatakan bahawa semua itu ditaja oleh UMNO. Semua itu agen UMNO. Semua itu psy UMNO. Semua itu kerja UMNO. 
 
Pelaku-pelaku tersebut dinafikan sebagai ahli parti termasuklah ahli parti seumur hidup seperti cikgu abc iaitu cikgu Non. Akhirnya kelak apabila kesemua yang berfikiran sedemikian iaitu ahli-ahli yang membantah ke akuran PAS terhadap DAP dan PKR mengzahirkan kemarahan mereka di peti undi, masa itu mungkin baru pemimpin PAS nak sedar.
 
Tentunya sudah terlambat dan nasi sudah menjadi bubur. Pas masih boleh bersyukur sekiranya mampu menang 9 kerusi Parlimen nanti. Jika tidak salahkan diri sendiri.
 
Kadang kala kita merasa pelik, kerana ada juga penyokong PAS yang masih mempercayai kata-kata manis pemimpin pakatan ini. Mereka tidak sedar yang mereka sedang digula-gulakan oleh PKR dan DAP. Mereka lurus bendul.
 
Contohnya tentang bajet untuk majlis agama Islam yang disediakan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang, amatlah dibanggakan oleh penyokong tegar Pas. Bajet tersebut dijadikan sebagai bukti bahawa DAP sebenarnya memperjuangkan Islam. Bajet tersebut lebih banyak daripada apa yang BN pernah sediakan sejak dahulu.
 
Ish..ish..ish.. tak faham kita kenapa puak-puak ini tergoda, terpengaruh dan akhirnya terpedaya dengan silap mata DAP ini. Itu hanya bajet sahaja. Dr Helmi pernah membuat semakan bahawa bajet tersebut tidak langsung dibelanjakan. Tetapi otak beku penyokong tegar ini mana mahu menerima hakikat sebenar. Ibarat mulut disuap pisang, bontot dikait pula dengan onak.
 
Jikapun benar itu peruntukan dan bajet yang diberikan oleh DAP ianya tidak sampai 0.000000001% jika hendak dibandingkan dengan apa yang UMNO/BN telah lakukan. Memang penyokong tegar Pas ini suka menjadi kufur nikmat. Panas setahun luput oleh hujan sehari.
 
Contohnya dalam sebuah rumah, sisuami menjaga dengan baik keluarganya, menyediakan apa yang sepatutnya selama 50 tahun. Tetiba datang seorang Bangla sesat, menumpang di rumah tersebut dan Bangla ini dalam nak mengambil hati maka dibelilah epal, anggur dan buah mata kucing longgok di pasar malam. Dibaginya keluarga tersebut makan, kemudian dia juga memotong rumput. Maka kebaikan Bangla yang sekelumit tersebut telah menghilangkan jasa bakti si suami selama 50 tahun terhadap keluarga itu. Lebih malang lagi si isteri akhirnya menghalau si suami dan menikah dengan si Bangla. Apa terjadi selepas itu???? Pembaca habiskanlah sendiri.
 
Kedudukan Islam di Malaysia ini tidak sama dengan kedudukan Islam di Indonesia, di Mynmar, di Bangladesh, di India, di Thailand dan di mana sahaja. Kedudukan Islam di Malaysia ini adalah istimewa dan dilindungi oleh Perlembagaan. Ini yang penyokong tegar PAS tidak faham.
 
Bandingkan apa yang DAP sediakan dalam bajet tersebut dengan apa yang PAS Kelantan dan Pas Kedah sediakan. Jangan bandingkan dengan apa yang UMNO/BN sediakan. Jauh macam langit dengan bumi, nanti DAP malu.
 
Yang tersurat dan yang tersirat. Bukan semua bajet untuk pembangunan agama Islam di negara ini dizahirkan sepenuhnya. Ada juga yang diberikan secara tidak langsung. Malah apa yang DAP cuba buat itupun sebenarnya meniru segala apa yang UMNO/BN lakukan.
 
Rasanya tidak perlulah berbangga sanagat dengan apa yang DAP sumbangkan kerana itu semua adalah umpan belaka untuk melalaikan pencacai PAS. hakikat sebenarnya hanya masa dan keadaan yang akan menentukan nanti. DAP adalah mush Islam. Mahu tidak mahu itulah hakikatnya.  
 
     

Lagi ahli Pas bantah Guan Eng

SAIFUL Zamani Ahmad (kanan) bersama ahli-ahli Pas mengadakan perhimpunan mendesak pucuk pimpinan parti bertindak tegas terhadap isu kalimah Allah di Sungai Petani, Kedah, semalam.
 
 
SUNGAI PETANI 6 Mac - Cadangan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar kalimah Allah dibenar digunakan oleh bukan Islam, terus mendapat bantahan daripada ahli Pas di peringkat akar umbi.
 
Sekumpulan 30 penyokong akar umbi Pas dari Parlimen Sungai Petani berhimpun di pekarangan Masjid Sultan Muzaffar Shah di sini hari ini selepas solat zuhur bagi menyatakan bantahan mereka.
 
Perhimpunan kira-kira 30 minit itu yang diketuai Ketua Pemuda Pas cawangan Kampung Baru Bakar Arang, Saiful Zamani Ahmad turut membawa pelbagai sepanduk yang menyelar tindak-tanduk pemimpin DAP tersebut.
 
Beberapa peserta juga bertindak membakar sepanduk gambar pemimpin DAP sebagai menyuarakan kemarahan mereka ke atas rakan sekutu Pas itu.
 
"Sejak DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bergabung dengan Pas, apa keuntungan yang kita dapat? Mereka menumpang kita tetapi kini mereka dilihat cuba menguasai kita.
 
"Sehubungan itu, kami mendesak Pas usah takut dengan DAP dan PKR terutama  dalam isu kalimah Allah," katanya kepada pemberita selepas perhimpunan itu.
 
Beliau juga menyaran Pas kembali kepada perjuangan asal parti tersebut iaitu mengutamakan Islam. "Janganlah pentingkan undi semata-mata. Pemimpin DAP dan PKR seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Azmin Ali dan Fauziah Salleh telah memalukan pakatan pembangkang.
 
"Kami mendesak rakan-rakan petugas Pas menolak mereka ini. Kita juga wajib menolak pemimpin Pas yang bertuankan Anwar," katanya.
 
Tambah beliau, mereka juga menuntut pemimpin pakatan pembangkang segera membuat ketetapan dalam isu kalimah Allah.




1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment